![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]() Quote:
Hva skjer ved en evnt slik fusjon? Går Finnair inn i Star Alliance eller går SAS inn i oneworld? ![]()
__________________
Upcoming flights: None |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Hva er oneworld? Helt klart den dårligste alliansen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Gjesp........ Zzzzzzz!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
...eller Tuppen og Lillemor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Whatever... To tapere lager ikke en vinner.. I tillegg, skal vi da ha 3 intercont hubber? Og flere ulønnsomme A340 nå som fuelprisen går opp..
Fritz, gjør det som er best for selskapet, ikke det som skal til for at du skal få lov til å romstere videre.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Med LH/SWISS/Austrian/Brussels/bmi og SAS blir det enda flere hub`s...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Fikk ikke du et kort av ham da? Så da kan du høre med ham direkte...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Ah...my mistake...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Kan ikke vi lage et underforum med gjenganger tråder?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Beklager hvis denne artikkelen/saken har vært oppe i forumet tidligere. Da er det bare jeg som ikke har fulgt med i timen
![]()
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
Jeg er litt usikker på hva han legger i at en slik fusjon er "politisk umulig", ihvertfall dersom han tenker på hva nordiske politikere skulle ha noe i mot. Et nordisk flyselskap synes jeg høres veldig politisk spiselig ut. Derimot tror jeg ikke at en fusjon med både Finnair og Blue1 er spesielt sannsynlig. Jeg har ikke helt kontroll på markedet i Finland, men det høres ut som en kombinasjon som konkurransemyndighetene ikke vil like. TOS? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Det minste man kan tenke seg fra Finnair, er en sammenslåing med SAS. Det mest kontinenalt orienterte flyselskapet i denne kabalen er Finnair. En sammenslåing med det "svenske" SAS er helt bak mål.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Finnair og SK fusjon som sådan vil jeg kanskje tro ville vært mer spiselig enn en fusjon med LH, og nest etter det vil kanskje en fusjon mellom BA og SK også vært bedre rent konkurransemessig enn en fusjon med LH (slik jeg oppfatter konkurransesituasjonen - men jeg understreker at dette kun er løse tanker). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Men BA er da nesten ved å gi opp sin tilstedeværelse i det skandinaviske markedet. Tror det jobber færre mennesker for BA i hele Norden enn det f.eks LH har bare i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Nei takk, men det ville jo være ennå mer optimalt for -KGL sine langrute optimalisering.
Westbound HUB OSL, og Eastbound HUB HEL, feed fra hele Europa og nesten ingen omvei for noen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
...og da ville man også eie en del av Norwegian. Don`t think so...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hehe - dette er vel et sikkert tegn på at sommeren er i anmasj. I fjor var det (i alt krisepreiket om SAS) Finnair som visstnok skal ha sagt at de ville overta SAS (eller var det bare SAS' passasjerer?). Det er nok en og annen svenske (spesielt) som har det som sin våte drøm, men det ville nok vært katastrofe - både for SAS og Finnair (og stakkars Blue1)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Det er vel snarere danske ledere som har ymtet frempå med disse tankene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slå sammen Samlerhjørnet og Markedsplassen | Someone | Samlerhjørnet | 8 | 20-04-2008 20:33 |
Slå sammen Markedsplassen og Samlerhjørnet | Someone | Samlerhjørnet | 1 | 12-04-2008 20:57 |