Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-05-2009, 21:01   #41
Eirik
Livsnyter

Default Re: Statuskort og milageruns

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hadde jeg fått biz billetter av arbeidsgiver ville status på kortet betydd minimalt. Det er jeg enig i. Men når man ikke er så heldig betyr status på kortet svært mye. Det gir meg tilgang til (litt avhengig av allianse):

- En dusj underveis i 3 timers mellomlandingen min
- Litt mat og drikke i rolige omgivelser i loungen istedenfor sirkuset utenfor
- Tidvise oppgraderinger
- Ekstra poeng jeg kan bruke på oppgradering senere
- Ikke noe mas hvis bagasjen veier litt for mye
- Fast track security
- Tilgang til å velge sete ved booking så jeg slipper midtseter
- Egen check-in når hele hurven skal på ferie
- Bedre tilbud på bruk av bonuspoengene mine.
- Ekstra service og mindre kø når jeg ringer CR
- Holdt på å glemme at jeg får flere poeng. Inntil 195 poeng t/r OSL-CPH i Eco fremfor bare 150!
Amen, igjen :-)
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2009, 21:49   #42
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Det mange sikkert ikke ser er nok at mileage runs og lignende kan anses som en hobby på samme måte som noen velger å bruke tusenvis av kroner på modellfly. I stedet for å fylle opp leiligheten med flymodeller så velger jeg heller å bruke de pengene på å reise litt mer fancy selv om hverken jeg eller samboeren har lønninger som skulle tilsi at vi kan reise noe særlig i biz. Men det er bare snakk om prioriteringer

Og jeg forstår godt at en som reiser rundt i USA flere ganger i uken i biz eller bedre ikke kunne tenke seg å fly bare for å fly Men for en stakkar som ikke har noe særlig med reiser betalt av arbeidsgiver, så er slike "avbrekk" faktisk ganske artige

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2009, 23:14   #43
ILS2
ScanFlyer Gold

Jeg har som regel alltid ligget og vaket rundt +/- sølvkort hos SAS, men fikk på mange måter en a-ha opplevelse da jeg på tur mellom USA og Europa så hvordan oppgraderinger ved overbookinger (som regel) blir gjort. En kar som jeg hadde snakket mye med mens vi ventet på boarding, ble plutselig ropt opp og gikk frem til skranken. Han kom tilbake og fortalte at hans sete "langtbakiflyet" hadde blitt til noe "heltderforan" - og som han sa; "just because i have a gold card". Ettersom jeg flyr en del interkontinentalt mellom USA og Europa, primært i Y, av og til Y+, følte jeg kanskje at jeg burde se på mitt flymønster for å se om noe kunne gjøres.

Grepene jeg tok var å fokusere på én allianse der det var mulig (droppe Sky Team, velge Star Alliance), sørge for at billettene jeg dro med interkontinental alltid opptjente minst 100%, samt en liten mileage run på slutten av det året om nødvendig, og vips; gullkortet var i boks.

Det siste året har jeg flydd nok til at kortet har fornyet seg uten at jeg måtte vurdere mileage run, men på bakgrunn av fordeler som flere har nevnt over, ville jeg nok begitt meg ut på en dersom det ikke var snakk om altfor mange poeng.

Dette med statuskort virker for øvrig å være langt mer spennende for de som ikke har det enn for oss som har det. Tok en kompis med i loungen på ARN nylig, og da jeg at på til ble oppgradert på den korte flighten vår (ARN-OSL), var han overbevist om at dette var noe for han. Der i gården må det nok mye mileage running til før han når målet, men det viser jo hvilket markedspotensial bonusprogram har overfor enkelte kundegrupper.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2009, 23:23   #44
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Oi, han kommer til å bli skuffet når han innser at han har fått oppleve den ene av tredve flighter, der oppgradering faktisk er aktuelt. Dette skjer heller skjelden på normale SAS flygninger!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2009, 20:53   #45
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Folk gjør mye rart for å klatre opp et hakk på statusstigen - disse tar vel kaka og er litt mer heseblesende enn trådstarter sine runs (kilde: flyertalk)

lørdag/søndag: LHR-MAN-LGW-AMS-LGW-MAN-LGW-AMS-LGW-MAN-LHR

også en todagers tur: LGW-BOD-LGW-MAN-LGW-BLQ-LGW-JER-LGW

Old 16-09-2009, 21:00   #46
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Ja, hver sin lyst! Stod det noe om hvor mye herligheten kostet?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2009, 21:03   #47
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Ja, hver sin lyst! Stod det noe om hvor mye herligheten kostet?
Tror poenget var å få det til under £500 (hvertfall det siste forslaget) - alternativet (status-miles-messig) hadde vært en t/r LHR-NYC, noe som jeg hvertfall hadde foretrukket.

Last edited by Discus; 16-09-2009 at 21:08.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2009, 09:35   #48
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Enig - det må da gå en å bruke slike milage runs til noe annet enn å bare fly frem og tilbake!

Posting Rules