![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Reiste med en SAS 737-800 med winglets i dag på SK385, trodde det var LN-RRN, men jeg må huske feil for det ser ut til å være en -700. Uansett, interiøret i maskinen var ulikt noe annet jeg har sett; lyseblå skinnseter (ganske komfortable faktisk!) og et annet veggpanel enn jeg er vant til, liker SAS' prikkete bedre. Er dette en maskin som har blitt returnert fra lease, eller er det en bruktmaskin og ikke en -883?
På gardermoen så jeg forresten en Brussels Airlines Avro på innland, noen som vet om den fly wet-lease for noen? Til slutt så jeg en DY 733 med norwegian.no i en annen skrift en vanlig, skriften så både større og tynnere ut enn på de andre flyene. Er dette en test fra DY, eller skyldes det det vi på godt juridisk norsk kaller en inkurie?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Den du fløy kan ha vært LN-RRG, RRE eller RRF, de skulle egentlig til Air Europe, men gikk til SAS da Air Europe ikke ville ha dem eller hvordan det var.
Disse 3 flyene ble levert i fjor sommer, så de er ekstremt nye til å være SAS.. Jeg har selv flydd RRG og RRF å de er vanvittig fine om jeg skal få si det selv! Hadde bare alle flyene vært som de innvendig hadde det vært vanvittig bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Setene er trange og smale som fy ...... Vi med skikkelig matchvekt merker godt forskjell ..
![]() Tror de snart skal få 'SAS-interiør' - visstnok i mai. Last edited by LN-MOW; 14-04-2009 at 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Makinen du fløy med en en -85P. Som LN-KRF skriver skulle den/de gått til Air Europa.
Om jeg ikke husker feil så ble de levert i mai, juni og juli 2008. Det var meningen at flyene skulle tas ut av drift og konverteres til SAS standard, men vet ikke om de har gått bort fra dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Hvis den sto på remote, opererte den sikkert vanlig rute, Vanlig å se utenlandsmaskiner der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Norwegians 733 - KKB har en annen type skrift enn de andre. Skriften er tynnere og større. Vet ikke om dette kun var en test, eller om det ble gjort en feil. Men det ser ut som senere lakkerte fly har fått den gode gamle varianten=)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
Takker for kjappe svar folkens!
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]() Brussels Airlines setter vi titt og ofte på Park 6. Dette var noe vi begynte med for flere år siden nå, etter request fra WF som handlet dem da. Det var vel mye fordi det var enkelt for dem når de hadde kontorene sine helt nede i enden av innlandspiren......Siden har den bare blitt stående der i ny og ne, om kapasiteten tilsier at vi får det til.....men den er den første til å ryke ut på remote om det blir fullt..... Og på grunn av størrelsen på flyene, så blir ofte, eller om ikke nesten alltid Brussels med sin Avro / BA-146 og Austrian med sin Fokker 70/100 parkert på remote....På enkelte dager hvor det er lite trafikk hender det seg at vi slipper dem inn til gate....
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 128
|
![]()
DET du fløy med var en B7378 med 180 seter. Den skulle til Air Europa men SAS overtok denne før den ble levert AE. Har ikke registreringen foran meg men såvidt meg bekjent var det kun denne ene som ble levert SAS, og ikke 3 som jeg forstår av tidligere poster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]() Quote:
- LN-RRE c/n 35706 - LN-RRF c/n 35707 - LN-RRG c/n 35708 Alle tre er -85P, og var tiltenkt Air Europa. SAS tok dem på kort varsel og kunne derfor ikke få 'sitt' interiør klart i tide og valgte å ta dem i Air Europa-konfig. Scanair-no - ditt faktaforum! . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 128
|
![]()
Mulig det er 3 som du sier men såvidt jeg kjenner til er det kun RRE som er levert Sas N. Resten av -7378 flåten til SAS N er levert i STD SAS interiør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Da kjenner du nok til feil, er jeg redd. Alle disse tre har UX interiør. Gjør noen søk her på forumet så får du fort det bekreftet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg har flydd alle tre, og de har alle det samme lyseblå interiøret og spanske exit-skiltene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Location: Uppsala, Sweden
Posts: 137
|
![]()
SK385 var LN-RRG og det er en av de 3 UX maskinene som kom til SAS på veldig kort varsel og som desverre ikke rakk å bli gjort i SAS konfiguration! Visst er de fine i interiöret, men de er desverre ett helvete å jobbe i med tanke på galley layout etc!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,315
|
![]()
De lyseblå setene er ikke pene - det vanlig SAS interiøret er mye freshere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]()
Isåfall, ikke en dag for tidlig. Interiøret er hverken fint eller behagelig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
Posts: 796
|
![]()
Fløy LN-RRG på torsdagen til LYR, ingen endring av inventaret, fortsatt lyseblå skinnseter
__________________
Odd Viking: OY-DDO - DC3 OY-KNC - DC7 LN-MOG - DC8 SE-DGO - F28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Jeg har også fløyet med alle tre - og nei, de er verken fine eller behagelige! Men nå liker jeg heller ikke benkene som SAS har satt inn i svært mange fly heller. Interiøret med røde gardiner, sandfargede vegger og blå seter tar seg imidlertid svært bra ut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
-RRE, -RRF og -RRG får ikke nytt interiør før tidligst i slutten av 2009 er planen, med forbehold om endringer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
De får ikke nytt interiør før de skal inn til tyngre vedlikehold. Liker heller ikke de derre skinnsetene. Trange og puster dårlig. Blir fort klamt i setene.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med nytt interiør | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-03-2015 23:00 |
BA med nytt interiør på småbussene | RJon | Flyforum | 11 | 24-06-2014 12:53 |
Thai med nytt interiør | Fly med oss | Småprat | 7 | 01-02-2014 10:48 |
SK A330, nytt interiør på biz-.... | LN-FHU | Flyforum | 6 | 26-02-2007 10:59 |
Turkish med nytt interiør | Blubird | Flyforum | 19 | 23-09-2006 00:53 |