![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjørte forbi Sola i dag på vei til jobb og så at det bl.a stod en AvroRJ med SAS logo på halen utenfor Braathens hangaren. Den stod der i går også. Er det Atlantic Airways sin? Og hva gjør den stående på sola såpass lenge? Skal den fly en eller annen CPH avgang i løpet av påsken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er SAS sin, derav logoen. Hvis jeg ikke tar feil, skal SAS være i besittelse av 2 slike i flåten sin. Det har stått flere fly parkert utenfor hangaren til SAS de siste dagene, da trafikken ikke er den helt store i påsken. Mulig den skal til Køben, men når vet jeg ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Påskeparkering, intet mer dramatisk enn det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Selvsagt var jeg klar over at det var påskeparkering som var svaret.
Har SAS begynt å fly med CRJ på SVG - CPH eller er det Avroene som flyr mest fortsatt?` |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS Norge har nettopp avsluttet sin avtale med Transwede om leie av tre Avro RJ70, to med fulle SAS-farger. Men det var kanskje ikke disse du så?
Noen av Atlantic-maskinene har 'Flying for Scandinavian Airlines'-titler, og disse skal vel tilbake på bl.a. SVG-CPH-ruten over påske. Uansett ikke lenge til også denne avtalen opphører og SAS flyr med CRJ900 på Sola. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
2-3 mai begynner SAS med CRJ og A321 på Sola
Avroen til Atlantic har teknisk. Ble utsatt en avgang her en morgen Jeg så at den ble trukket tilbake til gate |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
Som Leorim skriver har den hatt teknisk. Jeg har nevnt dette flere ganger her inne allerede, men er vel ikke alle som har fått det med seg. ![]() Avtalen med RC går ut 31 mai i år. Avro blir brukt i hele april. Fra og med 1 mai så kommer SAS tilbake med noe eget materiell på noen av avgangene. Vi vil få en mix av MD, CRJ 900, A319 fra SK og BAe-146 fra RC. CRJ 900 har "premiere" 3 mai på SVG-CPH dersom det ikke oppstår forandringer i planene. Fra og med 1 juni vil CRJ bli brukt på nesten alle avganger SVG-CPH, en avgang med Cimber Sterling (SK1871) og resten med SAS (CRJ/MD) Last edited by LN-RRA; 11-04-2009 at 16:58. Reason: Endringer i oppsatt materiell |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det var kanskje denne jeg skulle flydd med til BGO i dag da? Det var i hvert fall oppsatt en Atlantic maskin på SK2864 i dag, men nå står det oppført en MD80 på denne ser jeg. Klager ikke jeg, nei!
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De fleste fly er bedre å fly med enn Avro. Md er desidert best:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
CRJ er pene fly, men ikke akkurat favoritten til en stuer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg har kjøpt billett med SK1873 8.mai og ser at denne er satt opp med BAe fra AA.
Tydelig at vi får se forskjellige maskiner utover i mai måned på CPH-ruten fra SVG. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KRS Avro 85 | Dash | Spotteralerts | 8 | 08-12-2013 20:19 |
TOS /BGO AVRO-85 for WF | Dash | Spotteralerts | 0 | 07-12-2013 23:41 |
Avro i TOS 21/6 | Redcap | Flyforum | 11 | 19-06-2008 19:57 |
Avro 70 -80 kjøpes | ATC-flyradar | Samlerhjørnet | 0 | 29-08-2007 22:15 |