Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 17-04-2005, 19:34   #37
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Default Re: Sterling vil fly LCC på intercont

Synes det er litt mye konservativ og lite gjennomtenkte uttalelser her. I alle fall av de som dømmer dette nord og ned!

Jeg ser det hele slik:
Mange henger seg i at de ikke kan tjene penger med sete pris som kan komme ned i kr 2500,- tur-retur. Håper ikke disse virkelig begrunner dette med at de tror ALLE setene vil gå til den prisen! Denne prisen på 2500 vil jo bare være de billigste.
Som det ble nevnt tidligere er jo valget såre enkelt om man må ha en hastebillett til New York om den koster 12.000 hos NB og 36.000 hos CO

Når det gjelder maten dere så mange reffererer til synes jeg det er mye konservativ tankegang her. ALLE veit jo også at det er nettopp dette som flysellskapene har redusert servicen på og slutt produktet er ikke imponerende i dag!

Hva der anngår å fylle hele flyet opp med økonomiseter skjønner jeg egentlig ikke helt hvorfor så mange har betenkligheter med det. Fly økonomiklasse i dag, trangt og mange mennesker på ett lite sted, men det er da faktisk slik de ALLER FLESTE velger å reise på denne måten og innfinner seg det med det. Og hvem bryr seg om hele flyet har max sete utnyttelse når følelsen er akkurat den samme i dag ved å sitte bak i en 767? dette konseptet retter seg neppe mot first class pax allikevel!

Jeg ser for meg ett konsept der NB faktisk kan tjene penger, og ikke minst snu en gammel konservativ holdning og kultur over til noe mye bedre, nytt og mere spennende!

Man bestiller en reise tur-retur på nettet med Sterling. Da forestiller jeg meg om to år en DELL lignende løsning. Biletten er uten mat og drikke.
Videre i bestillingen får du opp en hel rekke av delikate måltider og drikke du kan velge i underveis på flyet. dette koster da selvfølgelig ekstra. Du velger den retten DU LIKER og blir svært positivt overrasket over kvaliteten og standarden på maten.
Her kan man bare fantasere om muligheter.
I tilegg kan du ombord i flyet kjøpe snacks og drikke fra handlevogner.
Du kan også dra VISA kortet gjennom kortleseren du har i armledet for å aktivere et fantastisk bra entertainment system.

Når man vel fremme i New York tenker etter er man da strålende fornøyd. Dog var det mange mennesker og fult fly, men du hadde i motsetning til mange andre sellskaper fantastisk mat som du selv hadde komponert og ett entertainment system underholdte deg hele veien og kortnet betydelig på reisetiden i ditt hode.

For å summere det hele, et produkt behøver ikke bli dårligere med nytenkning. Som oftest blir det bedre. Betalings villigheten er også høyere hos mennesker når det de er klar over hva prisøkningen innebærer av værdi og komfort.

Jeg er 100% overbevist om at med nytenkning ligger det fornøyde kunder. I fornøyde kunder ligger det også penger!!! Om biletten er billig har de mange muligheter til å tjene inn ekstra hvilket bare vil øke tilfredsheten til de reisende.

Posting Rules