![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Er nesten å regne som jevnlige hendelser dette
![]() http://news.sky.com/skynews/Home/Wor...irport_Hanagar Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
F27 har forøvrig en etterhvert vel så omfattende ulykkesstatistikk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
F27, er ikke det forløperen til F50?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Stemmer. Også kjent som Fokker Friendship.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
I rettferdighetens navn synes jeg det er greit å minne om at Friendship er blitt produsert i 793 eksemplarer (http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_27) og fløyet utrolig mange timer i de årene typen har eksistert; den første i kommersiell drift ble satt i arbeid hos Aer Lingus i 1958 (!). Jeg lurer på hvor mange timer hjemlige Busy Bee/Air Executive fløy med typen, men det kan ikke vært rent få. SAS harforøvrig også operert F.27 på ruter i Norge og Norden.
Hvis man tar en titt på statistikken hos aviation-safety.net er det riktignok avskrevet 162 maskiner, stort sett i litt sydligere strøk. I vårt nærområde har Icelandair mistet én (Vågar, 1970) og Maersk to (Bornholm, 1969 og Vågar, 1975). Burmeserne har forøvrig mistet hele 14 av de 162. Jøje meg. Det er avskrevet fem F.50 - hvor mange av dem som reelt sett er F.27-050 vet jeg ikke. ;-) Som en kuriositet tar jeg med at hvis man legger sammen antall avskrevne An-24 og An-26 (som er offisielt kjent) kommer man opp i 252, fremdeles ifølge aviation-safety.net. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,571
|
![]() Quote:
Indonesisk luftfart har riktignok utfordringer å jobbe med når det gjelder sikkerhet , men å gå så langt å påstå at det er pill råttent er ikke en Moderator verdig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Med den ulykkesfrekvensen man ser i Indonesia så må noe være fundamentalt galt i flere deler av systemet, og på meg så virker det ganske så rufsete. Mulig jeg tar feil, men da burde man ikke sett alle ulykkene man ser. Muligens "pill råttent" er å ta i litt hardt, men mitt inntrykk er at det er litt for snilt å bare kalle det for "utfordringer". Men jeg støtter meg på EU som nekter alt av indonesiske flyselskaper adgang til EU
Som EU selv sier Quote:
Last edited by Someone; 06-04-2009 at 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
Familien Antonov An-24/26/30 og -32 er vel det turboprop trafikk/transportfly som det er produsert flest av. Det er også lisensprodusert utgaver i Kina (Xian Yunshui Y-7). Total antall produserte og w/o for den del er vel litt usikre. Men hvis vi bruker tallene nettstedet Aviation Safety Network bruker blir det totalt 2858 produserte fly og 254 w/o. Tragisk ulykke i Indonesia er det uansett.
__________________
Mad dog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Er Garuda også nektet i EU ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,571
|
![]()
"Ørnen" er nok fortsatt utelukket fra EU ja .
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nok en flyulykke i Indonesia (F-27 i Jakarta) | Someone | Flyforum | 1 | 21-06-2012 13:00 |
Nok en ulykke i Indonesia (Sriwijaya 737-400) | Someone | Flyforum | 0 | 01-06-2012 13:57 |
Nok er nok - bedre passasjerrettigheter i USA | Discus | Reiseforum | 1 | 26-08-2011 19:49 |
Nok en ulykke i Congo | Blubird | Flyforum | 0 | 28-04-2006 17:19 |
OY-VKI i Indonesia | CK | Flyforum | 7 | 14-01-2005 20:52 |