![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget, meget stygge tall for SAS. Også SAS i Norge lekker passasjerer som en sil.
Quote:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1625609.ece Overlever SAS ut 2009? Kabinfaktor under 60% er ikke hyggelig. Vi ser også at solgte setekilometer synker raskere enn SAS klarer å parkere fly. Last edited by SAJblue; 06-03-2009 at 11:59. Reason: La til ikon, rettet skrivefeil og tekstet litt mer, samt sørget for å holde innlegget slik som det skal være. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ingen stor overraskelse egentlig. Ikke før 1.april skal den nye organisasjonen være på plass, og da bør man begynne å se visse forbedringer. Det store utslaget bør komme i løpet av sommeren/etter-sommeren....skjer ikke det, så spørs det om det er mulig i det hele tatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS overlever.
Det blir kuttet i kapasiteten fremover, og ulønnsome ruter legges ned. SAS i Sverige har allerede varslet 300 oppsigelser innen crew og admin + 500 i SGS De blir tøffe tak - men WE CAN DO IT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nå skal det sies at de siste ukene har det vært en økning i belegg på mange fly. Bare siste uken har jeg faktisk opplevd å måtte stå på venteliste på to flyavganger ved bestilling (i ettermiddag OSL-BGO og mandagens BGO-KRS). I tillegg har det vært mange fly ganske nær fulle. Stikk motsatt var det for en måneds tid siden. Det kan derfor være tegn som tyder på at det er i ferd med å snu så smått. Er derfor spent på mars tallene.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Jeg var i Svg 20-22 feb. Fløy SAS begge veier, bort på fredag var det nesten fult. Og returen på søndag var full. Mange av avgangene den dagen virket utsolgt. Nå er vel søndag og fredag to av de bedre dagene. Men uansett. Er det noen spesielle dager eller destinasjoner som påvirker tallene??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
For dumt til å kommentere egentlig, men OK: SAS har 15 MRD i egenkapital. Andre flyselskaper som har 5% av dette sier de sover godt om natten likevel... Det er forøvrig fortsatt ikke kabinfaktor som gir penger i kassa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
20% nedgang, det vil jeg kalle ganske dramatiske tall. La oss håpe det ikke fortsetter slik.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og med denne månedens resultater så er ikke SAS NO lenger storebror i Norge. En trøst for SASene - nå kan ikke Kjos spille underdog lenger, men derimot glise kan han.
Markedsandelene mellom SAS NO og DY er så i februar: Pax: SAS 49% DY 51% RPK: SAS 39% DY 61% Når det gjelder 12 måneders rullerende tall for SAS NO og når DY passerer, så må jeg ha riktig maskin foran meg.
![]() |
#11 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
SKNO fraktet 639 4000 passasjerer i februar i følge dem selv. DY.NO (NO,DK,PL) fraktet 568 975 tilsammen (3% av dette var i DK) i følge Norwegian. Ut i fra dette, pax tall, så har vel SKNO større markedsandel en DY (??), men det begynner å bli tett mellom de to Last edited by LN-RRA; 06-03-2009 at 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Så jo, jeg har trua! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
liten korreksjon, TCAS. SAS Norge vil kjøre på eget AOC ut 2009.
Det vil vel ta litt tid å migrere |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gratulerer til Norwegian som nå i likhet med gamle Braathens SAFE er størst i Norge. tror dette er sunt...hyggelig og bra for Norwegian men også bra for SAS som kanskje blir tvunget til å tenke nytt/gå til angrep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og da har DY 668' mot SAS.no 639' eller hvis en tar RPK DY 636 mill. mot SAS.no 414 mill.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg mener det blir feil å sammenlikne hele Norwegian-systemet med SAS Norge. Du burde jo heller bruke DY.NO mot SAS NO, eller hele DY mot SAS NO pluss SAS SE.
Statistikk er jo som kjent den tredje formen for løgn:P |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kjos kan glise, jeg gliser også når jeg ser dine poster i denne tråden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke Pent fra SAS, men helt i tråd med det man forventer tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt klart.
Det er langt fra kun SAS som sliter, belegget på mange av flightene jeg har tatt på CO, UA, US og NW her i USA den siste tiden er skremmende lavt. Brodern kjøpte seg billett OSL-NYC med LH i går, t/r var prisen 80 Euro + skatter og avgifter med 100% UA poeng... Jeg er mer opptatt av at bransjen skal klare seg igjennom denne krisen slik at tilbudet til våre passasjerer ikke blir mye dårligere og at de ansatte beholder sine jobber. Pissekonkurransen mellom SAS og DY blir liksom litt uviktig nå |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Paine Field, Everett, med passasjertrafikk | Someone | Flyforum | 19 | 04-03-2025 20:41 |
Boeing Field med passasjertrafikk | Trdfly | Flyforum | 0 | 28-06-2019 14:33 |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Kraftig vekst for SAS i mars | Someone | Flyforum | 0 | 07-04-2006 11:34 |
SAS Braathens økte kraftig i april | DY | Flyforum | 11 | 09-05-2005 17:48 |