![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har for et stykke tid siden booket en del billetter med LH og betalt med Visa kort. Senere begyndte dette kort at vise fejl og et nyt blev bestilt og modtaget og aktiveret. Spørgsmålet er nu vil dette nye kort give problemer, eller bør jeg kontakte Lufthansa? Nogen der har forstand på dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hvis kortnummeret er det samme skal det ikke være noe problem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
da må du ringe LH!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Hvis du registrerte EB/M&M så kan vel også det brukes for å sjekke inn?
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Service medarbejderen ved LH meddelte at der ingen problemer var selv om man får nyt kreditkort, normalt hvis ikke kreditkortet virker, eller man har fået et nyt, bruger man bare sit pas eller selve E-ticket hvis ikke man har EB/M&M, men der blev alligevel for en sikkerheds skyld oprettet en lille note på hendes reservations code at hun har fået nyt kreditkort. Så er det problem heldigvis løst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg hadde elektronisk billett med LH til USA - det enste jeg viste var passet mitt. Kortet var de ikke interessert i...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
BA vet jeg vil "se" kortet ditt (eller: Automaten ber deg dytte inn kredittkortet selv om du allerede har sjekket inn via f.eks. bonuskortet). Dog kun en gang per tur. Der vet jeg også at det funker med nytt kort, hvor kun utløpsdato er endret..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
...men LH har jo fortsatt menensker i skranken som sjekekr deg inn. Da slipper du å vise kortet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Poenget var vel ikke at det var akkurat automaten som ville se kortet, men at BA vil se det, generelt. Forøvrig har jeg ingenting i mot automat-"politikken" til BA.. Og om det skulle være behov, så kan de fortsatt sjekke deg inn i en skranken. Funket på min siste tur, hvertfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg trodde det var litt slutt på det med å sjekke "e-ticket-holder" på den måten - men BA ber faktisk om å verifisere kortet ditt om du sjekker inn "hel-manuelt" også, for å unngå fraud. Mulig dette blir vanligere fremover, mener jeg leste noe om noen asiatiske selskaper som også hadde innført dette for å unngå CC-fraud?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så er spørsmålet: Hvis en printer sitt eget boardingpass hjemme, og ikke sjekker inn bagasje: Hva gjør BA da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
BA er ikke de eneste som kjører "fraud check"
Vil nok tro at de fleste andre har det på et eller annen måte. Ofte gir innsjekksystemene beskjed om å sjekke kortet. Og det finnes steder hvis du ikke kan fremvise kortet kan du risikere å bli nektet å reise.... S |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
oversheriffmester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BA har jo og forøvrig, et sted i bestillingsprosessen, et felt man kan hakeav for at korteieren ikke er med på reisen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
oversheriffmester
|
![]() Quote:
S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er mange ledd i kjeden, både flyselskaper, kortutsteder, bankene osv. som har forskjellige filtreringer og kontroller for å fange opp svindel, men jeg tror vi lar de diskusjonene og spekulasjonene ligge her så slipper vi å begynne å moderere ting som folk kunne komme til å plumpe ut med
![]()
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019) | Henshaw | Reiseforum | 317 | Yesterday 09:19 |
Endelig ... Nytt ID-kort erstatter passet | FlightDeck | Reiseforum | 56 | 05-01-2021 05:29 |
SAS med nytt PointEarner-kort | FlightDeck | Reiseforum | 13 | 08-02-2013 19:02 |
Nytt UA MP kort? | SQ 777 | Småprat | 11 | 06-02-2013 19:10 |
Flying Blue, Utsendelse av nytt kort? | Roxman | Reiseforum | 3 | 15-08-2010 02:04 |