![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Begynner å bli en stund siden jeg sist la ut bilder, men nå legger jeg ut en serie jeg tok under mitt opphold på Lanzarote i vinterferien. (uke 8) De fleste bildene er tatt på en torsdag, som er en ”engelsk” dag, med mye engelske maskiner. Lanzarote er etter min mening et av de flotteste stedene å spotte på, da man kommer veldig nær fly under ankomst og avgang. Ett sted som anbefales! Det kan være litt varierende kvalitet på bildene da en stripe med skyer bestemte seg for å legge seg foran sola, slik at flyplassen til tider havnet i skyggen. Var overrasket over hvor mange som var der og spotta, sammenliknet med tidligere år jeg har vært der. Kom i prat med 3 engelskmenn, 2 nedlendere, 1 franskmann og 1 tysker. Den ene nedlenderen var en meget hyggelig mann med navnet Erik Boers, og han kan det jo hende at noen av dere andre har vært borti før? ![]() Nok prat, eventuell tekst står under bildene og her er de: ![]() ![]() Starter med et oversiktsbilde mot terminalene og oppstillingsplassene ![]() Så til en kjenning fra nord, denne kommer på mandager, så var der borte en liten tur for å få den på brikka. ![]() Så kom denne på samme mandag, med callsignet Bluescan, og da var det mange spottere der som ble forvirret. ![]() Så er vi over på torsdag, og da starter vi med Aer Lingus og Thomson (i First Choice farger) ![]() Så en ”ekte” Thomson. ![]() Følger opp med Monarch A321 G-OZBI ![]() Flytta meg litt rundt, og her står jeg rett under FlyGlobespan 737 på finale. ![]() Så en dagens minste gris, som var fra Thomson. ![]() Primera på vei ut på RWY 03 ![]() EasyJet skal det samme. ![]() Før spanair A321 også vil opp i lufta igjen. ![]() Thomas Cook på vei ned på RWY 03. ![]() ![]() ![]() ![]() En liten lokal turboprop ankommer etter en flight fra LPA ![]() Thomson i First Choice farger på vei mot UK. ![]() Thomas Cook på vei ut mot RWY 03, mens en seaking (?) ligger i ”holding” Last edited by afb; 01-03-2009 at 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() En av dagens leeeeengste ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I det denne kom taxende fikk jeg assosiasjoner til en hval :s ![]() Snuta til en 752. ![]() Og halen. ![]() En 752 drar og en 753 ankommer, begge fra Thomas Cook. ![]() Jet2 stakk innom. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ![]() En liten lokal en til. ![]() ![]() EC-IVG drar igjen. ![]() Avslutter med nok en lokal en. Synes Binter sine farger kler flyet meget bra! Håper det falt i smak! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fra hvor er det 767 til TUI Nordic kommer fra??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mener flightnummeret var BLX661, så da er det vel noen som kan finne det ut?
må si jeg ble overrasket selv over å se en så stor maskin fra norden der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan umulig være OSL må nok være ARN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den er vel delt på flere nordiske byer, tror jeg .. en BLX 763 (G-OBYF) ferges i dette øyeblikk fra OSL til HEL ..
Last edited by LN-MOW; 01-03-2009 at 02:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Mye pent her
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Utrolig hvor klare og skarpe bilder du fikk her! Nydelig å se gjennom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder AFB! Vanvittig klare og tydelige bilder om jeg skal få si det selv!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Virkelig flotte bilder!
G-TTID og G-JMAA maskinene fra Easyjet og Thomas Cook fikk jeg på brikka samme uke som deg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Knallbra serie! Er det klart at SAS og Norwegian legger ned Lanzarote eller er det bare sesongslutt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flotte, klare bilder! Likte spesielt bildet av Thomas Cooks G-DAJC som lander.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er nok bare sesongslutt, hvertfall i følge ruteprogrammet.. Men er jo ikke umulig siden de legger ned Tenerife
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Først og fremst takk for hyggelige kommentarer!
![]() Har ikke hørt at Norwegian skal legge ned, så er nok bare sesongslutt, men man vet jo aldri. Sas har bare fløyet til ACE som charter for Apollo, så antar at de kommer neste år også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Whoow! Meeeget nyydelig
![]() ![]() Får jeg spørre hva du tar bilder med? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har Canon EOS 400D, og mesteparten av bildene er tatt med canon EF 70-210mm, men på de største har jeg brukt Canon EF 18-55mm IS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den er svenskregistrert - SE-RFS - la jeg nettopp merke til, så den er nok på langtidsleie ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjempeflotte bilder! Jeg var på Lanzarote for en noen uker siden og nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke satte av litt tid til spotting! (jeg tror det hadde litt å gjøre med at når det ikke blåste helt sinnsykt, så regnet det..)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ramp & Snowclearing Crew
|
![]()
Kan bara hålla med föregående. Kjempeflotte bilder!
/Daniel
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja svenskene som reiser med Fritidsresor (StarTour) til kanariøyene,
har jeg sett ofte trafikkerer med B767 både fra GOT og ARN nedover - på samme måte som nordmenn reiser med A330 med ThomasCook; herlig er det uansett. Ingen tvil om at dette var riktig så lekre bilder, ACE er en perfekt flyplass å ta bilder fra - mer tilgjengelig flyplasser finner man ikke der nede. Men så spørs det hvordan det blir, når AENA skal påkoste alle flyplassene på Kanariøyene xx antall millioner - og om det blir nye sikringssoner rundt osv.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En liten serie fra Victorville! (fra sommeren 2010, men gjør sikkert ikke noe) | chrSVGa380 | Bilder & foto | 39 | 31-12-2010 00:57 |
Første serie i år fra osl og fra meg | sparco777 | Bilder & foto | 13 | 24-05-2010 01:06 |
Bilder fra Lanzarote/ACE (Des.2009), Del2av2: | Blackhawk | Bilder & foto | 16 | 13-01-2010 18:57 |
Bilder fra Lanzarote/ACE (Des.2009), Del1av2: | Blackhawk | Bilder & foto | 3 | 11-01-2010 15:03 |
Litt eldre bilder fra Lanzarote: Arrecife | Blackhawk | Flyforum | 2 | 03-05-2007 02:11 |