![]() |
|
![]() |
#61 |
critical mind
|
![]()
Spörsmalet om hvilked equipment sendes til OSL er direkte relatert til hva skjer med TXL-GSE ruta.
Om Q400 har en fremtida i AB i det heile tatt, dette er en helt annen sak. Diskusjonen om dette begynnte alrede etter fly #3 kom i traffik...
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
58 Euro t/r er veldig billig - men jeg skjønner ikke hvorfor de fortsatt opererer med drivstoffavgift. Denne burde de heller bakt inn i billettprisen. Synes det blir for dumt når billetten er satt til 1 og 6 Euro - og så kommer de en drivstoffavgift på 20 Euro, i tillegg til andre avgifter.
Er Air Berlin misfornøyd med Dash'ene sine? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Newcomer
|
![]()
Er det noen som vet hvem som skal handle Air Berlin på OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det jeg frykter kan ødelegge for denne ruten er avgangstidene. For videre forbindelser er den sikkert fine, men man kan ikke ta en weekend i Berlin. Et problem er mangel på søndagsavganger, men den går også såpass tidlig fra Oslo at man ikke kan ta en nesten hel dag på jobben også stikke til Berlin på ettermiddagen etter jobb. Egentlig litt synd for etter hva jeg har hørt er AB et meget bra selskap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Enig dette, også tror jeg kanskje det er i overkant å kjøre denne ruten hver hverdag i starten, hadde klart vært bedre med mer fokus på helgen, dvs søndagsavgang. Men; ser for meg at denne ruten i stor grad er rettet mot det tyske markedet i første omgang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Velkommen skal de være. Skal bli morsomt å prøve AB - særlig opp mot SAS for her gir de jo mer "fullprisservice" enn SAS til priser som vel bare Norwegian og Ryanair kan hamle opp med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
critical mind
|
![]()
Misfornöyd er falsk ord. Frustrert treffer det bedre. Flyene ble alrede tilbyd andre aktörer til kjöp. Call +49-30-Air Berlin dersom du er interessert a ta over disse.
Jeg undrer meg - aerlig talt - over mange av de kommentarer som kom her. SK har just trukket seg fra denne ruten, rett og slett fordi de ikke tjente en dröy krona pa dette. Volum er relativ lav fra Berlin, og fylles opp med polske statsboer som reiser fra vest-polen til TXL. Da OSL-SZZ kom pa banen, svikted dette feed til TXL og SXF. Skulle det dukke opp en rute POZ-OSL, sa vil denne feed begrense seg til meget fa, siden mange vil ha det naermere til en polsk flyplass. Jeg tviler at AB vil klare a skape en helt ny marked for tyske turister. For en enkelt grunn. Oslo er ingen billig by. Hoteller er relativ dyrt, omkostninger er dyr. En god del dyrere enn om man reiser til CPH eller STO, og langt dyrere enn TLL og RIX. AB's suksess pa TXL-ARN og TXL-CPH ble stötted av en harakiri konkurrent Sterling og en SAS som brukte Q400 pa begge ruter og fikk - som kjent - en stor haug problemer med dette. Tyskere er - generelt sett - sikkerhets-fanatiker. De vil ha 150% sikkerhet. En selskap som bare star i fare for a virke usikker, vil ikke ha suksess i den tyske marked. Og i dette ligger ogsa for AB en problem. Q400 crash ble omtalt mye i tysk media og det ble henvist at denne fly ogsa opereres i Tyskland. Ikke god for en selskap som alrede na far massevis av klager pga Q400... Priser: Med priser pa 29 Euro kan AB ikke betale de avgifter som de ma gi til TXL og OSL flyplass. De vet selv at de vil trenge en langt periode med ultra-lave priser for innarbeide ruten. Derfor ser vi ikke flygninger pa Lör og Sön. Da gar samme fly TXL-KRK, en rute med en god del etnisk traffik som vil yielde höyere enn TXL-OSL.
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Når Norwegian går inn på en "monopol" rute så er det Halleluja
Når andre går inn på en rute Norwegian har "monopol" på , så er det slakt.... go figure |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Lad os nu se. I CPH har AB ihvertfald haft ganske god succes, hvilket man kan se på deres priser, som langsomt er steget og steget. Idag ligger AB's priser et godt stykke over EZ og lidt under SAS generelt på CPH-BER og deres beløgning skulle efter sigende være ganske god.
Mange var tvivlende da de startede i CPH også, men taget i betragtning at de stadig flyver både TXL, PMI og DUS - så kan man vel antage at de selv er tilfredse med ruterne - ellers var de vel efter så lang tid blevet lagt ned. Uanset, så kan I i Norge se frem til at få et rigtig godt flyselskab til OSL - de gange jeg har fløjet med AB har det været yderst positive oplevelser og jeg er forbavset over hvor mange mennesker i Danmark som kender flyselskabet - på trods af et meget begrænset antal ruter. Lad nu tiden vise om ikke også nordmænd får en positiv oplevelse og vælger at flyve med AB - og brug så ellers kræfterne på at glæde jer over at der både kommer flere afgange (her midt i en krisetid) og ikke mindst at det bliver afgange med et flyselskab, som rent faktisk yder gode priser, rigtig god service og connections videre fra TXL.
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg kan ikke se at man er så negativ til denne ruten, men en undring over avgangstider o.l. må det jo være lov å komme med. Air Berlin er et glimrende selskap, og passer tidene flyr jeg gjerne med dem, en søndagsavgang ville dog uansett være lurt, mener jeg.
![]() |
#72 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Alikevel er jo man-fredag langt viktigere enn lør-søndag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
critical mind
|
![]()
Jeg har ogsa ikke forstatt P-A-Viking sitt kommentar.
OSL-BER er en vanskelig marked. Deutsche BA prövde seg med TXL-FBU - uten suksess Wideröe hadde THF-FBU/OSL - uten langvarig suksess Germanwings prövde seg pa SXF-OSL - uten suksess SAS flöy OSL-TXL - uten suksess (de facto ble denne ruta SAS Norge sitt svakeste rute!!!) Da ma man ha rett a spöre om dette er en klok valg, spesielt nar man vet hvor mange pax har tysk pass...
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
DY flyr etter hva jeg kan se 2 daglige fordelt på OSL og RYG.
Så at noen andre som tilbyr cnx videre fra Berlin kommer på banen må da ønskes velkommen , og ikke analyzeres i hjel ? Potensiale er vel større for AB i sin ende en hva DY har fått til fra Berlin ?, FBU, det er 10 år siden det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
critical mind
|
![]()
Naja, det med Connexxions er mye svada. De facto er det limitert til 9 tyske byer plus Wien og Zürich. Regner du ut disse destinasjoner du kan fly direkte fra OSL, blir det 3 igjen, som er allesamt smabyer...
![]() |
#77 |
Newcomer
|
![]()
En daglig midt-på-dagen-avgang med en Q400?? Neppe. De er nok tross alt LITT mer opptatt av å forvalte kapitalen sin der nede, selv om de har opptrått som "bull" noen ganger (f.eks UK innland). Med setekostnaden på Q400 blir de drept mot Norwegians B738 på Berlin. Connections: VIE er interessant, den har trolig underdekning fra OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men OS til VIE er vel også i stor grad videreforbindelser til områdene ved gamle Serbia etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
critical mind
|
![]()
Hvem sa at det blir Q400? Ikke mei, det ble bare resultat av spekulasjon!
Ruten flys av B737-700 ![]()
![]() |
#80 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Berlin åpner Berlin TXL - Billund | Cockpitview | Flyforum | 3 | 09-01-2017 20:17 |
Juletur til Berlin med Air Berlin | Fbu76 | TripReports | 4 | 02-01-2014 08:47 |
Air Berlin starter Berlin - Bukarest og Sofia | Boeing_fan | Flyforum | 19 | 15-12-2012 12:30 |
Skyways starter Berlin-Vilnius og Berlin-Genève | FlightDeck | Flyforum | 6 | 20-05-2011 00:03 |
Til Berlin med Air Berlin, DUS-TXL-CGN | WF-380 | TripReports | 14 | 13-04-2009 16:26 |