![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
DN ;
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
Har det egentlig noe å si hvor flyet er registrert, i Norge eller Sverige? Siden man skal ha et "hvilende" SAS Norge (pga aksjen), er det ikke da naturlig at LN-koden beholdes og ikke får en SE-kode?
Og hva med det norske flagget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,201
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,711
|
![]()
Og så har (selvfølgelig) Ryanair kastet seg inn i "sponsor"-diskusjonen:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
Det har vært skremmende lesning hvor lite fagforeningene og ledelsen i SAS har prøvd å trekke i samme retning. Det har vært for mange småkonger i SAS med totalt fravær av helhetstenking. Nå er det bare inderlig å håpe på at denne gangen får SAS det til. Siste halmstrå er LH`s mulige oppkjøp. De gutta lar seg ikke pirke på nesen!
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]()
Hørte jeg MD-80 på norsk innenriks igjen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Nei, det hörte du ikke.
Mer sannsynlig er en total exit av alle MD'er innen 2 ar.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() Quote:
![]() Men, i og med at AOC blir svensk blir vel det ikke noen LN registrerte SAS fly i framtiden ?? .....Det er vel max 5-6 månder fra bytte av AOC til de må være omregistrert ??? Eller tar jeg helt feil...... Det betyr i så tilfelle at Luftfartstilsynet vil få en mindre arbeidsmengde...bare undrer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Nei, svensk AOC hindrer ikke at Flyene som flyr under SAS Sverige sitt AOC flyr med norske registreringsmerker. Jeg tror ikke at dette er problemet.
Pa denne punktum er press release ogsa ikke helt topp formulert, siden det hva de mener er faktum at de samler alle aktiviteter under et AOC.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
Kan også nevne at de SGS ansatte på Bardufoss fikk medhold i retten om virksomhetsoverdragelse der oppe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
![]() Well, Streik er ikke et ukjent fenomen i LH, noe jeg fikk merke senenst 2* sist sommer. Last edited by sail4fun; 04-02-2009 at 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Ellers vil det har en utrolig betydning for heile industrien i Norge. Dersom Bedrift A mister kontrakten med kunde sa ma Bedrift B som vant kontrakten velge seg de samme underleverandörer eller tar over de ansatte fra dette underleverandör? Jeg har liten tro at denne blir staende...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Har i utgangspunktet sansen for Kjos, men akkurat i denne saken synes jeg han gnåler for mye på dette med "mine skattepenger" (har aldri forstått disse som snakker om "mine skattepenger", poenget er jo at det er "våre".... vel vel)
Og i dag fortsetter han, seanse fra TV2 Nyhetskanalen: Programleder: - Ditt hovedargument er at dette er konkurransevridende når staten går inn i SAS på denne måten? Kjos: - Riktig! Programleder: - Men kan du ikke da ta saken til ESA?! Kjos: - Eh, eh - njaaa - nå hakke jeg PEILING på det derr... HÆ HÆ HE HE HE HE - jeg burde hatt peiling, men det har jeg ikke peiling på! Ærlig talt. Dette blir for dumt. Her stiller programlederen et høyst relevant spørsmål, og da bør man kunne forvente et skikkelig svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Kjos sier rett ut at han ikke har greie på det, ærlighet varer lengst kompis.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]() Quote:
LN- SE- og OY- bestemmes av andre kriterier, så her blir det neppe noen endringer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]() Quote:
Men å kalle det en dårlig deal er veldig moderat. Hva det har kostet SAS med implementering av BU AOC med dobbel administrasjon, flyklubbaktig bokverk, krangling internt, 2 ekstra foreninger, 2 ekstra baser, osv. Det har kostet skjorta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
Ang at SAS Norge AS skal bestå så menes det nok de gamle eierselskapene DNL, DDL og ABA, som har eksistert helt siden SAS ble opprettet. DNL er 51% eid av staten, resten av private, og eier 2/7 av SAS AB som er registrert på børsen i STO. Disse er rene eierselskaper som ikke har hatt noe med flyoperasjonene å gjøre, og de vil helt sikkert bestå som før. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Kjøpet av Braathens er en av grunnene til at SAS Norge er den delen av SAS som går best.
Quote:
Tror kanskje kuer skal drive med det de kan, drøvtygging f.eks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS skal kjøpe fly for 40- 45 milliarder | Robin882 | Flyforum | 2 | 11-05-2012 07:24 |
SAS sminket bort 12 milliarder | MartinL | Flyforum | 12 | 17-01-2010 22:01 |
SAS ”sminket bort” 12 milliarder | PAS | Flyforum | 1 | 17-01-2010 21:46 |
Norge skal bruke opptil 40 milliarder på nye jagerfly. | sail4fun | Flyforum | 6 | 03-05-2006 07:56 |
OA skal betale milliarder retur | Guest | Flyforum | 2 | 15-09-2005 08:34 |