![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Btw - om "gratistjenester" mellom SGS og SAS skulle prissettes ville SGS kommet i et enda dårligere lys. Når det er sagt er det vel mange av disse tjenestene flyselskapet selv kunne utført/bidratt til men kabin/pilotforeningene makter helt på egenhånd å sette stopper for fornuftige og effektive prosesser. - Å trekke inn SGS international og kvalitet vil være det samme som at f.eks Menzies ville vært en kvalitetsleverandør og de hadde kjøpt SGSOSL. Med det mener jeg at SGS international og Menzies har samme filosofi, nemlig å kjøpe opp eksisterende organisasjoner... Avslutningsvis er det en genistrek som er gjort av SGSNO det seneste året. Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at SAS i det hele tatt tenker på å kvitte seg med en leverandør som til de grader leverer varene. Prisen blir mindre viktig i og med at kvaliteten er god. Når det gjelder SGSDK er jeg langt mer usikker.. Gudene vet hvordan kvaliteten der blir med 200 årsverk mindre, men jeg har noen antakelser ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banned
|
![]()
Det er vel mange som driver med "prosjekt" i SGSOSL også vil jeg anta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eksemplene er nok mange, her er et fåtall;
Tildels doble prosesser ved T/A checks - bør ligge hos flight deck alene. Avlesing av remaining fuel - bare tullball at SGS skal lese av. T/A cleaning - for liten grad utført av kabin. Kabin mere delaktige i boarding/deboarding ..er rimelig sikker på at mange kan bygge på listen..(selv om det sikkert er diskusjoner som dukker opp rundt punkter..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er bare interessert i å få laget den listen så lang som overhodet mulig, så lenge den beskriver reelle forhold. Selv om mange punkter helt sikkert kan diskuteres. Jeg vet for eksempel at kabinen i langt større grad nå enn før er delaktige i cleaning og at mange er veldig flinke til å delta aktivt i å få boarding/deaboarding til å gå raskt og effektivt, særlig gjennom TAC.
Om det finnes mange ting som blir gjort dobbelt eller som flight deck/kabin kunne ha gjort selv som man betaler SGS for å gjøre, og allikevel oppnå samme resultat i form av turn aroundtid etc., sier det seg selv at det er helt unødvendig. Om det er flere SGS'ere som har inputs, er det bare å fôre på i denne tråden, så skal det bringes videre.
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Selvfølgelig var det en fusjon mellom to likeverdige parter. Minst like selvfølgelig, så var det alt annet enn det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det blir spennende å høre hva som skjer. For én gangs skyld i SAS er det svært få som vet hva som vil bli presentert, først til de 100+ øverste lederne i konsernet på tirsdag kveld og så til pressen og oss vanlige dødlige på onsdag morgen kl.09:00 (da er jeg på vei inn mot LCY så det blir vel å slå på iPhone så raskt som over hodet mulig etter landing...). De få som vet holder helt kjeft og media har for en gangs skyld ikke fått snusen i hva som er på gang. Mange har sine teorier (jeg også, men de holder jeg for meg selv), men jeg er av den oppfatningen - iallefall blant de jeg snakker med - at folk flest bare venter. Å holde på å spekulere og lure og undre tjener ikke til noe, så jeg føler at det er business as usuall, med oppbrettede ermer og stå-på-vilje. Vi må snu skuta! Det er imidlertid en gjengs oppfatning at NÅ MÅ noe skje! Vi hadde forventninger rundt styremøtet før jul, så var det styremøtet i januar og nå er 03FEB D-dagen. Om det ikke kommer noe med substans nå heller, kan det tenkes at håpløsheten slår ut en del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På Takeoff.dk spekuleres det:
Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
Remaining fuel er borte for lenge siden, om det da ikke er trafikk som gjør det. Men mener at det kunn er aktuell fuel som blir lest av. Har selv opplevd at kabin står i gaten ved boarding, hva mer mener du de skal gjøre, noen må tross alt være i flyet også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ryktene har nå også nådd Boarding:
Quote:
Les hele saken her: http://www.boarding.no/art.asp?id=35037
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 02-02-2009 at 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Hvordan skal kabin delta mer i boarding/deboarding?
![]() |
![]() |
#52 | |
Flyklapper
|
![]()
Blir litt matt over slik tankegang:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flyklapper
|
![]()
Med minimum crew i kabinen, er det vanskelig for crew å hjelpe i gaten. Tidligere var det alltid flere ombord, og da hadde de ressurser å avse. Ved bruk av begge dører hadde de også en under vingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Når man kommer med argumentet om å slå sammen de forskjellige enhetene for å få mindre overhead så er det ikke slik at man ikke kan løse dette uten fusjon. Man har lov til å samordne funksjoner osv. HR for hele SAS Scandinavia osv. Noe dobbelt blir man nødt til å ha uansett. Man opperere tross alt i tre land med forskjellig lovgivning. Last edited by storg; 02-02-2009 at 15:30. Reason: Glemte ordet IKKE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er det jeg også mener, derfor kan ikke cabin crew i dag brukes på oppgaver utenfor kabinen. Så hvor skal de delta apron?
![]() |
#58 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
La merke til at Styreformann Schur ikke hadde tenkt å høre på pilotenes råd i saken. Han konstaterte bare at han synes at pilotene skulle konsentrere seg om å fly så skulle ledelsen drive virksomheten.
Det lyder en smule arrogant i mine ører!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det vil si at flygerne gjør en veldig bra jobb, og ledelsen en særdeles dårlig jobb. Glad jeg ikke har kjøpt noen aksjer i SAS, for hvis man følger den har ledelsen/styret gjort en dårlig jobb de siste årene.
![]() |
#60 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har ikke dette noe med Lufthansa å gjøre da? Jeg har ingen anelse altså, men tippe kan man jo gjøre
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Innsjekk til New York med SAS 3FEB? | MD80Kristian | Småprat | 4 | 03-02-2013 12:25 |
Ekstraordinært styremøte i Avinor fredag | DY | Flyforum | 4 | 20-08-2005 12:10 |