![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 70
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]()
Nyhetene er HELT SIKKERT nye reduksjoner i trafikkprogrammet, HELT SIKKERT nye oppsigeler, og KANSKJE en reversering av oppsplittingen i flere selskap.
SAS har allerede reversert oppsplittingen i 3-4 AOC, og jeg ser dette som et tegn på at de kanskje ser at en fokusering på kjernevirksomheten må ha som basis en samling i ETT selskap som inkluderer operations, ground handling, cargo og teknisk. Kanskje det beste rett og slett er ETT gammeldag flyselskap, og ikke 4 små med 4-5 underliggende service selskap...? Hvor grensen skal gå må gudene vite - jeg tror ikke catering, flybuss, hotell, flykart, flyskoler etc etc noensinne kommer tilbake, men hvis SAS skal ha kontroll på kostnadene så må de ha kontroll på kjernevirksomheten; Alt som direkte har med flyging fra A til B fra en pax sjekker inn til han forlater sin ankomsflyplass. Glad og lykkelig....! Det jeg kanskje er mest usikker på er hvordan SAS vil organisere flyselskapene utenfor konsortiet (dvs SAS DK.NO,SV og IC). Hva skjer i baltikum, og hva er planen med WF, Blue1, Estonian etc etc...? Den som har lever får se... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Posts: 206
|
![]()
Tror nok vi får se en opprenskning i adm i SAS og dets datterselskaper i nær fremtid.
Effektive er vi og dyre kan vi vel ikke være når flere selskaper foretrekker SGS foran andre handling agenter.. Om noen vet hva en turnaround koster SAS jamfør Norwegian og hvilken service som er inkludert eller blir tilleggsfakturert hadde det vært int. og se. Vet SGS utfører flere tjenester uten å få betalt for det. Er vel dette som er fordelen med å ha eget handlingselskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]() Quote:
Utrolig men sant, dette pågår fortsatt i disse sparetider. Også mye overadministrert ellers, mye dobbeltfunksjoner osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,652
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
Det er desverre slik i hele konsernet ja...
Og Kjos ler hele veien til banken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
I tillegg er det nok tvilsomt at LH faar lov til aa kjoepe SK av konkurranse hensyn. I tillegg skal de bli enige med danske myndigheter, som aldri kommer til aa gi opp SAS fordi de vet at CPH er verdiloes som base etter at LH tar over |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Hvorfor blir CPH verdiløs med Lufthansa? Lufthansa kuttet jo ikke i Swiss, man har ikke hørt om nedskjæringer i Austrian eller brussels airlines.
Når KLM kunne bli kjøpt av Air France kan nok Lufthansa kjøpe SAS også. At Lufthansa parkerer fly stopper neppe oppkjøpslysten. Senest for 2 dager siden bekreftet toppsjefen i Lufthansa at SAS passer godt inn i LH-familien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Austrian har skjaert ned betydelig i sitt langrute nettverk, för og etter LH annonserte planer a ta over. Det du skriver er rett og slett falsk.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
Tja! Er det Lufthansa som har kuttet hos Austrian???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Er det noen som vil kjøpe Cargo?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() Quote:
Last edited by LN-MOW; 31-01-2009 at 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
Quote:
Last edited by LN-RRA; 01-02-2009 at 00:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 90
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() Quote:
Njaa, riktignok ble det en såkalt "fusjon" mellom Air France og KLM i 2004. Men rettere sagt var det Air France som slukte KLM med hud og hår, enkelt og greit...
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
KLM var så godt som konkurs...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Innsjekk til New York med SAS 3FEB? | MD80Kristian | Småprat | 4 | 03-02-2013 12:25 |
Ekstraordinært styremøte i Avinor fredag | DY | Flyforum | 4 | 20-08-2005 12:10 |