![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Leorim får nog vänta ett tag till på LN-RRW. Skedde igår 21/1
http://vicestyle.se/LN-RRW/ Bilder av en kollega på ARN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Bildene 7 og 13 viser skader på skroget. Kan ikke se at traktoren har "pisk" som gjør at man som en siste barriere kan se om den er tilkoblet eller ikke.
Last edited by Jumper G5; 22-01-2009 at 17:33. Reason: Enlightenment... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Det blev en "pocket knife" effekt efter en sväng och traktorn hamnade under maskinen (står beskrivet i texten ovanför bilderna).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Håper at det gikk bra med folk(ene) i traktoren!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Sakset skikkelig dette her. Kommer det av glatt tarmac? Ser nesten sånn ut av bilde. Dette er vel første gang TBL (towbarless) har sakset så grassalt?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
Join Date: May 2008
Posts: 11
|
![]()
Ber om ursäkt för dåliga detaljbilder på själva skadorna, hade tyvärr ingen möjlighet att komma närmare, och framförallt inte från sidan skadan var på.
Quote:
/J |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Serviceair hadde en på OSL i sin tid. Tror det var ut fra park 49. Den var omtrent like "ille".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Takk for oppklaringen. I billedteksten står de at de kolliderte, men det kunne oppfattes som om de kom fra hver sin kant, men det var slik vi forstår under tauing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
RRW ute ur trafik ca 40 dagar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Jan 2008
Posts: 21
|
![]()
TBL på glarholka virker jo smart...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: May 2008
Posts: 11
|
![]()
Sedan den 11/3 är åter RRW satt i trafik. Bild på reparationsarbetet nedan
/J |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Oct 2008
Posts: 24
|
![]()
var litt lapping alt som skulle til, eller var neseleggen også skadet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Det er betydelig mer enn "litt lapping", det ligger masse arbeid bak laget med lakk.
Først må man ribbe hele cargo, komponenter som er montert på veggen, elektriske kabler, og masse mer, deretter ble det nok skifte av stringers, longerons, pluss at man må lage en forsterkning som går en del prosent rundt der hvor skaden var. Tipper det ble en del skade på neseleggen også, ikke utenkelig med skifte av hele NLG. Styresylindrene har garantert fått bank og skifte av com-antennen under buken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Newcomer
Join Date: Jan 2005
Location: Bismarck, ND
Posts: 42
|
![]() Quote:
![]() http://www.airliners.net/photo/North...-31/1171294/L/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
![]()
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Om du tenker på samme sak som meg så var det på andre siden av bygget 46 eller 48. Det var en MD fra Flynordic som var involvert. Da var under push-back da flyet plutselig gikk framover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
tv3. serien , episoden fra 16.4 viser litt om denne saken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Skulle akkurt til å si det P.A. Viking!
Så den episoden der, å må jaggu meg si at det programmet er rimelig interessant, å det så ikke helt bra ut det der. Måtte le litt da Norwegian maskinen da de filma fra cockpit, da den taxet bare rett forbi uten noe som helst problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Problemet var vel ikke taxing i dette tilfelle, men at tauetraktoren sakset ved push/bremsing. Har ikke erfaring med den type kjøretøy, men vil tro at det ikke skal alt for mye til dersom det er tilløpt til ising.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Se tauing av A330 i samme episode....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS B737-800 motortyper? | OY-VKH | Flyteknisk forum | 6 | 03-11-2014 23:05 |
SAS 737-800 LN-RRW nå i Star Alliance farger. | LTH | Flyforum | 12 | 24-08-2014 17:57 |
SAS B737-800 | kristian | Reiseforum | 49 | 19-08-2011 13:02 |
SAS B737-800 fra Frankfurt | kristian | Reiseforum | 18 | 17-08-2010 19:13 |
SAS B737-800 wl | Lennart | Bilder & foto | 7 | 29-05-2008 15:00 |