![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det var kapteinen på en avgang med det amerikanske flyselskapet Continental som satte foten ned for ti passasjerer på et fly til New York på Gardermoen i ettermiddag.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=539937 Var det fyllekalas på CO i dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Maskinen var 7 timer sen pga av teknisk.
Denne gruppen satt og drakk tett i en periode. De ble lagt godt merke til og var under oppsikt, da de hadde høyt volum en god stund før avgang. Overrasker meg ikke at de ble tatt av. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skjønner ikke at det er en sak for VG, men det er meg... Og så fysj og fy, kapteien var så slem at noen "velger å drite i USA-billettene sine i ren solidaritet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nordmenn paa fylla er absolutt leseverdig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har billettene blitt for billige?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Satt sammen med en gjeng på 10-12 personer fra en bar i Kristiansand som skulle på whiskey-tur til Tennessee en gang på CO, og de lagde liv og røre ombord. Heldigvis var de så dannet så de lagde ikke kvalm eller bråk, bare moro. De var passe drita fulle når vi landet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Pøbler" - eller såkalte "hockyefolk" fra Vålerenga...
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=539954 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Såpass ja. Folkeligheten lenge leve....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
evig optimist
|
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var visstnok "bønder" som skulle på bytur detta,-) At detta var Vålerengafolk forundrer meg ikke, stort sett øldrikkende,storkjefta folk som bryr seg lite om andre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
N/A
|
![]() Quote:
Fysjda... Fra Thefreedictionary.com: Quote:
Tror du bør redefinere ordets betydning i ordboka di, for din nåværende tolkning er helt på jordet... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Strengt tatt vil jeg anse fotball i seg selv for folkelig - eg. det er en folkelig sport. Pizza Grandiosa er folkelig. Nå var dette en gjeng med hockeyfans såvidt jeg forstår, så hva vet jeg. Jeg tror de fleste skjønte hvor jeg ville - og mitt utsagn bygger videre på at "det kan hende den beste".
La oss nå ikke diskutere folkelighet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På engelsk har vi et ord som dekker slike veldig godt. 'Morons'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eller "hooligans"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, det er noe helt annet. Hooligans er personer som forårsaker vold og skadeverk med hensikt. Morons er bare generelle tullinger som ikke forstår rekkevidden av sine handlinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Snakket med fetteren min om dette i går. Ikke fordi han var med i dette reisefølget, men fordi han var med samme fly, men et annet reisefølge. Han mente at årsaken til at akkurat disse var kastet av var at de var høyrøstet, ikke fullere enn andre reisefølger, som gjerne hadde drukket like mye. Når det reiser en gruppe på opp mot 20 stykker og det drikkes i et noen timer, så blir jo dette bordet/bordene nødvendigvis noe høyrøstet.
Han hadde svært liten forståelse for at disse ble kastet av - han karakteriserte dem som "i godt humør", ikke noe mer. Med til historien hører det også at han ikke har sett igjen kofferten siden han sjekket denn inn på OSL. Og attpåtil var flyet fire timer forsinktet på vei hjem igjen også. Så Continental ville han unngå i fremtiden, slo han bastant fast... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel, jeg har selv stått og nektet folk ombord, enten pga alkohol eller andre årsaker - og på generelt grunnlag synes jeg det er veldig OK å ta forholdsregler. Et følge på tyve i "godt humør" allerede før avgang kan jo utarte seg lett i løpet av en 7-8 timer i luften. Det ble jo også nevnt et sted her at de ble holdt under oppsikt - det var antagelig en god grunn til det...
(EDIT: Og angående folkelighet, så stammer det fra samme ord som har gitt oss "vulgær"...) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates med Athen - Newark | Someone | Flyforum | 2 | 23-01-2017 14:01 |
SK 908 (Newark-Oslo) returnerte til Newark? (31/07/2013) | kimpe | Småprat | 20 | 07-08-2013 07:00 |
SAS med A330 på Newark med skade på vingen | LN-VLE | Småprat | 69 | 07-05-2013 16:47 |
optiontown og upgrade med SAS til Newark | hellbilly | Reiseforum | 8 | 25-11-2010 14:21 |
Liverpool - Newark med FlyGlobespan | LN-MOW | Flyforum | 4 | 05-07-2006 00:04 |