![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da sier vi det er EBG de får. Innenlands gir det jo en del fordeler i forhold til bag allowance, de kan bruke dedikert check-in, prioritert på waitlists etc. (I tillegg er det jo et par andre skandinaviske land hvor EBG på innenlandsruter også gir loungetilgang f.eks.).
Jeg ser ingenting galt i at de tar i mot det de får, men påfallende at noen av disse politikerne samtidig skriker høyt om fysj og fy til bonus - og at statsansatte skal velge DY. Det påfallende er jo nettopp at statsråder/stortingsreps nok i stor grad flyr SK, også der DY konkurrerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlig! Dette delvis "hysj hysj / myteomspunnete" kortet
er alltid interessant å lese om, anbefaler på det varmeste Tommy777 sin link ovenfor - der man bl.a. kan se disse bildene: Quote:
morsomt å studere nærmere!
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er et politisk virkemiddel som totalt sett gavner det norske folk - bedrifter og privatpersoner - ikke noe som i seg selv er fysj og fy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
FlightDeck - jeg har sett stortingsrepresentanter med full familie - og de har hatt mer enn vanlig baggasjelimits f.eks. Det er tilfeller der EBG på den måten hjelper til!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvem trenger sånn kort for å komme seg fort igjennom sikkerhetskontrollen på OSL, finnes GM og MM kort og, har tilogmed egen inngang, det går myyye fortere igjennom den sikkerhetskontrollen der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Må si jeg ble en smule overrasket når jeg leste i tråden Tommy777 lenket til om hva Pandion medlemmene opplever i forhold til gjenkjenning.
Hos oss får tilogmed cockpit beskjed av kabinbesetning når vi har HON circle medlemmer ombord. Oftest også de som har SEN status. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Opptjening av bonuspoeng er forbudt for stortingsrepresentanter paa utenlandsreiser. Og tjener man bonuspoeng paa jobbreiser utenfor statlig regi, som igjen genererer reiser i privat sammenheng, skal man skatte av dem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Stemmer vel forsåvidt at de ikke får så mye igjen for det i jobbsammenheng - og mange reiser jo også nok til å få det på anet vis.
Jeg vet at den gang min far hadde et statlig engasjement, at han brukte bonuspoeng på en "jobbillett" en gang - dette rettferdiggjorde visst at man ikke ble skattet for det. Men nå er det jo flere fordeler med disse kortene enn de rene poengene - de tror jeg nok mange i bunn og grunn kan unnvære. Og dessuten er det vel ikke bare-bare å få sjekket hvorvidt en rep har opptjent bonuspoeng eller ikke... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her i DK er medlemmer af det danske folketing automatisk EBG..Det er ofte dem som der er mest i vælten med at pålægge flyvningen store restriktioner og råber højst, som også er de dem der står forest i køen hvis der skal udbetales DBC...
EBP, dem jeg kender til , er stille og venlige, og gør sjældent stor ståhej over at de er EBP. I AAR har vi nogle og de er jo kendte af os som ser dem dagligt,,,sikkert det samme mange steder..Jeg mener også at der er en limit på HVORMANGE personer som kan være EBP..altså f.ex 1000 men jeg kender ikke tallet, så det er et rent gæt Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
OSL Slave
|
![]()
Når jeg lærte om EBP mange år tilbake så var tallet 1000, men mener at 1500 som Tommy sier kan stemme bra nå.
Som SK931 sier, mange EBP er stille og vennlige, har hatt EBP på økonomi klasse som har sagt nei takk til å bli flyttet lengre frem i klassene selv når det var behov for det. De ville sitte der bak (langt bak) på økonomi klasse og spise matpakken sin. Det er da mye verre med ny EBG kunder, og ikke minst ektefellen dems. De tror de kan forlange mye mer enn de kan. Er de som skriker høyest. Er også sånn at crew er veldig fornøyd når de blir gjort oppmerksom på at det er en EBP ombord, så de får jo til tider litt ekstra service ombord også da ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hadde vært interessant med en studie av den typiske EBG-kunden kontra EBP-kunden
![]() ![]()
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er den feed backen jeg har fått fra både kabin og bakke når det gjelder HON vs SEN også. HON er som oftest mye mere tilbakeholdende og stille og rolige i forhold til SEN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
De verste personene på innsjekk skal visst være EBS ifølge enkelte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
OSL Slave
|
![]() Quote:
![]() Og det er ikke alltid at de får det med seg når man kommer med en liste så lang som et vondt år ... så den muntlige infoen var det jeg sikta til ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tipper de enkleste passasjerene er EBB og EBP
![]()
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nei nei nei. Den beste passasjeren er nok meg. Aldri noe tull her i gården!
![]()
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019) | Henshaw | Reiseforum | 318 | 02-05-2025 05:07 |
Pandion velkomstbrev | Musta Pekka | Samlerhjørnet | 1 | 05-11-2017 16:28 |
Pandion-erfaringer | hanswest | Reiseforum | 255 | 04-10-2017 22:05 |