Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-11-2008, 13:53   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: God Mandagsmorgen

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Faktisk pent vær i København - der jeg endelig har kjøpt, eller bestilt sykkel, han skulle ha den ferdig til i morgen. Jeg skjønner ikke det Københavnske sykkelmarked i det hele tatt; med små local "sykkel-guys" på hvert eneste hjørne - og tydeligvis ingen low-cost-provider. Jeg skjønner ikke helt hva de lever av; men det må vel være reprasjoner med videre...
Er nok for det meste reperasjoner, da det er mye skrap som man sykler rundt på i Danmark. Håper du ikke brukte mye penger på en sykkel. Det beste er å ha noe gammel drit som man ikke taper noe på når den blir stjålet eller man mister den på fylla......
Old 17-11-2008, 13:56   #22
JoeW
ScanFlyer Rusty

Jeg har gitt opp å få tak i en billig sykkel, og mener jeg brukte mer enn nok. Og så må man ha lykter, for det er påbudt, og forsikringsgodkjent lås og gud vet hva. Det var noe av det billigste "Cykel-Søren" hadde ihvertfall.

(Men joda, jeg synes i utgangspunktet noe gammelt dritt hadde funket helt fint til formålet, men jeg orker ikke lese annonser - og sykkelauksjon klokken åtte på lørdag har nå to ganger visst seg umulig å komme seg opp til....
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2008, 14:08   #23
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Jeg har gitt opp å få tak i en billig sykkel, og mener jeg brukte mer enn nok. Og så må man ha lykter, for det er påbudt, og forsikringsgodkjent lås og gud vet hva. Det var noe av det billigste "Cykel-Søren" hadde ihvertfall.
Lykter koster 25kr stykket på Føtex. Dessuten er forsikringgodkjent lås, bare til ekstra bry når man mister nøkkelen.....jeg har selv stått med baufil utenfor skolen og saget

Og når noen stjeler sykkelen din, så "finner" man seg et vrak av en sykkel en hjem fra fylla en dag, så lenge den man "finner" er i dårligere stand enn den du "ga" fra deg har du da hatt et netto bidrag til den Københavnske sykkel pool (Er en slags uskreven regel blant studenter i Køben)

Det er en grunn til at hver gang kommunen har oppryddning av eierløse sykler på Nørreport og andre knytepunkt så tar de med seg drøssevis av sykler som havner på auksjon helgen etter på. I hybelhuset jeg bodde i først året vil jeg anta at maks halvparten av syklene var eid av noen
Old 17-11-2008, 14:11   #24
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Forus/Tananger,
Da er jeg godt igang med arbeidsuken.
Nok en travel og interessant uke står for døren. ABZ står på destinasjonskartet for morgendagen, og OSL turen taes på fredag denne uka.
Torsdag har vi "off site" møte i avdelingen med påfølgende festligheter om kvelden.
Snart er det Jul!
Ha en fin dag alle forumister.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2008, 14:13   #25
JoeW
ScanFlyer Rusty

Jaja, da er jeg vel blitt lurt som vanlig. Jeg bare "så man vel måske ha lås?" - hvorpå han svarte helt klart, ja forsikringsgodkjent lås. Jeg innbiller meg at innboforsikringen dekker sånt.

Problemet var vel heller at jeg ikke hadde hatt sykkel nå på flere måneder, og at min samboer fikk seg sykkel for en måneds tid siden etter at hennes foreldre var på besøk. Så nå var det "hennes tur til å mase på meg" - og nå har vi om ikke annet sykkel begge to. Oh well, done deal..
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules