![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Aftenposten melder om Air Asias kommende flyvninger fra STN til KUL med mulighet for videre forbindelse til Oz.
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2765092.ece Dette må da være den ultimate turen for lavprisentusiaster som Ap har lagt opp til her. FR fra TRF til STN, Air Asia videre til KUL, også videre igjen til PER, MEL eller OOL med Air Asia. 330 pax i en A330. Hvor mange presser charterselskapene inn? Last edited by A346; 12-11-2008 at 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Når skal denne starte opp da?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tidlig neste år står det. Ulempen er jo at de ikke tilbyr gjennomgående booking fra STN til Australia (og at de er et LCC med de ulemper det medfører).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
http://www.airliners.net/photo/AirAs...43E/1421175/L/
9 seter i bredden på en 330 til Australia....Nei takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Grøss....
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tja, jeg er vandt til MyTravels sin A333 med 9 seter i bredden i drøye 6 timer.
Så jeg hadde sagt ja takk jeg til en tur til Australia for 5000,- i denne maskinen. Men så har jeg aldri hatt råd til å sitte der foran heller da, så jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne med. Vi i Posten tjener ikke så bra..... ![]() Last edited by Airbus 330; 12-11-2008 at 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Det normale er jo 8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Nå har vel ikke deres 333 8 i bredden bak og 9 i bredden første kabin, og deres 332 9 i bredden i hele flyet. 10 i bredden er vel ganske umulig ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hvor mye smalere er kabinen til en 330 kontra en 777?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser at Thomas Cook sin A333 har 405 seter, og ifølge Air Asia sine sider tar deres A333 295 pax i double config. Forskjellen her her jo at DK sin 333 er beregnet på short haul i og med de leier inn 332 for vinterens long haul program.
Synes forresten svarte skinnseter med X'en preget inn ser ganske fresht ut, spesielt i sammenligning med f.eks FR sitt glorete blå-gule interiør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Men likevel, jeg hadde tatt en tur til Australia for 5000,- jeg ![]() Her er link til sete oversikten til Thomas Cook A333: http://no.airshoppen.com/vaelg-plads...craftType=A333 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Regner med at disse setene er av de litt mer moderne economy-setene (som bl.a Singapore bruker på 777ER og 380) og gir bedre plass per "inch". De ser i alle fall moderne ut.
Jeg hadde ikke hatt noe problem med denne til Australia selv om jeg er på nordsiden av 1.80 Trikset er:Hold deg i form, og ha ei veltrent ved siden av deg.. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En ting til. Air Asia ha rnå kampanje for gratisbill ( ikke oljetillegg, kun taxes, slik at prisen blir ca. kr. 250 t/r ) i perioden 22. juni til 26. oktober 2009.
Skal noen til Asia i den perioden, slå til nå. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det pågår en liten priskrig i Malaysia nå, så det lønner seg som alltid å ikke tro at LCCer alltid er billigst. På www.malaysiaairlines.com dukker det hele tiden opp nye tilbud til nye destinasjoner i ASEAN-området, og nå kommer det flere destinasjoner også utenfor, såsom Oseania og Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal selv ikke til Asia på en stund ( fruen er der med CX nå ), MEN MH har alltid vært et av førstevalgene.
![]() ![]() Har hatt så mange topp turer med dem de siste 20+ årene. Kanskje je gkontakter The Ticketor neste gang det blir aktuelt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dessuten å tro at man kommer seg til Australia for 5000kr er uansett feil og som å tro på nissen.......som andre LCC så kommer det en haug med tillegg, samt at det også kreves at man faktisk får tak i de billigste billettene og kommer seg til London for noen hundrelapper, den dagen man kan reise
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
.....og at man ikke misser en connection eller legger inn god tid (penger på overnatting) for å være safe
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Dekker ikke de fleste reiseforsikring mistet forbindelse, dersom man er tilstrekkelig raus med tida?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Et stort flertall av AirAsias kunder trenger mindre plass en de fleste her.
![]() AirAsia har forresten seilt opp som min absolutte favoritt-LCC. Har reist mye med dem innenlands i MY. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY til Australia? | AN0510 | Småprat | 23 | 09-09-2012 19:32 |
Billigste måte til 5000 EB points | Bizflyer | Reiseforum | 32 | 28-04-2009 22:09 |
Opp til 5000 Dividend Miles med US Airways fra OSL | OSLflyer | Reiseforum | 9 | 12-04-2009 22:54 |