Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2008, 13:36   #1
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default dba settes på bakken for godt

Air Berlins datterselskap dba settes på bakken for godt fra og med den 1. desember 2008. Selskapets 120 piloter og 175 kabinmedarbeidere får tilbud om tilsvarende jobber andre steder i konsernet.

http://www.boarding.no/art.asp?Id=33742
Old 01-11-2008, 16:02   #2
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Default Re: dba settes på bakken for godt

Herregud, det skrives mye *****.

dba eksisterer bare formalt med eget AOC. Dette har noe a gjöre med arbeidskontrakter etc. Ansatte i dba har nesten samme timelönn som de i AB, mens de har flere "goodies" som gir dem en bedre lönn og vilkar. Dette vil AB sjefen na drepe.
Intern planlegger de 50 Mio Euro for sluttpakker for disse ansatte som nekter virksomhetsoverdragelse...

Alle fly, som dba formelt opererer, flyr i AB sine farger og har en mini-sticker "operated by dba".

Per idag, 01.11.08 er det 6 stykk 737-700 som flyr for dba. Disse flyene overföres na tilbake til AB sitt AOC og dba sitt AOC legges ned. Alle -300er er parkert, alle F100 er ute av drift og de ble alltid operert under Germania sitt AOC...

Jeg ma si, jeg er heftig irritert over Boarding.no, som vannligvis rechercherer litt bedre. Det er en god del dager siden den siste dba malt fly tok av...
Old 01-11-2008, 16:05   #3
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Forsvinner alle F100 fra Air Berlin?

Fikk sansen for den maskinen i de fargene da jeg var i DUS i sommer.
Old 01-11-2008, 16:33   #4
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Forsvinner alle F100 fra Air Berlin?
Som BU662 skriver:

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post

(...) alle F100 er ute av drift og de ble alltid operert under Germania sitt AOC.
Germania skal forøvrig på sin side kvitte seg med alle F100.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2008, 16:43   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Herregud, det skrives mye *****.

dba eksisterer bare formalt med eget AOC. Dette har noe a gjöre med arbeidskontrakter etc. Ansatte i dba har nesten samme timelönn som de i AB, mens de har flere "goodies" som gir dem en bedre lönn og vilkar. Dette vil AB sjefen na drepe.
Intern planlegger de 50 Mio Euro for sluttpakker for disse ansatte som nekter virksomhetsoverdragelse...

Alle fly, som dba formelt opererer, flyr i AB sine farger og har en mini-sticker "operated by dba".

Per idag, 01.11.08 er det 6 stykk 737-700 som flyr for dba. Disse flyene overföres na tilbake til AB sitt AOC og dba sitt AOC legges ned. Alle -300er er parkert, alle F100 er ute av drift og de ble alltid operert under Germania sitt AOC...

Jeg ma si, jeg er heftig irritert over Boarding.no, som vannligvis rechercherer litt bedre. Det er en god del dager siden den siste dba malt fly tok av...
Tre av disse prakerte -300'ene flyr vel for Air Baltic nå. Jeg fløy med en av de igår, utrolig freshed innvendig forresten.
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules