![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Fruen er sjekket inn til MNL i morgen tidlig med BA OSL-LHR ( 319 ) og CX LHR-HKG-MNL ( 744/773 ). Selvfølgelig i R-klasse
![]() ![]() Men seriøst, noen som har nylige erfaringer med CX ? Mine går tilbake til 1994 ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fløy i fjor en del rundt i Asia fra HKG og til FRA. Synes det var helt topp. Men har ikke prøvd med 747, kun 777 eller 330. De har holdt på oppgradere sine fly det siste året. De har litt spesielle reclining på økonomisetene, litt så som så spør du meg. Men det trenger vel ikke hun tenke på.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
R-klasse på BA, er faktisk business...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
R for Reidar-klasse?
Hvis Reidar-klasse er M, Tommy-klasse er C, hvem får da æren av å pryde F? Det er jo ingen utpregede First-farere her på forumet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
R er vel den gamle standardklassen for "supersonic transport" mener jeg å huske. Det er selvfølgelig ikke tilfelle lenger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
R er vel også betegnelsen på SQ's Suite Class på den nye 380'en. Det er vel så langt fra Reidar-klasse som det er mulig å komme!
![]() Farmer er vel den her som har flydd mest First class her inne. Husker en trip report både fra TG first og Egyptair first. Så F for Farmer-class er vel bare rett og rimelig!???! Fløy selv CX fra HKG til MNL for 4-5 år siden, men det var i Tommy-klasse. Hvordan de uvaskede massene på Reidar klasse hadde det, nedverdiget jeg meg ikke til å sjekke. ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
litt offtopic, men hva betyr egentlig de forskjellige kodene? er kanskje forskjellig på ulike selskapene men hva er mest standard? litt uvitenhet..
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Virker som vi snart må utnevne F-klasse til Farmer-klasse ??
Men før vi slår klubba i Scanairbordet og "Going once, twice" må vi vel gi andre sjansen. Siden jeg startet det må jeg ha forslag innen kl 1800 i morgen, norsk tid ?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
De vanligste bookingklasser er vel:
F (First): F, P c (Biz): C, J, Y (Tyrist): Y, M Alfabetets øvrige bokstaver kan finnes på forskjellige klasser hos forskjellige flyselskap .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mener å huske at R var oppgradert First hos NWA
http://en.wikipedia.org/wiki/Travel_class First class codes F, A, P, R On USA domestic flights, F commonly indicates first class on a two-cabin plane. If a three-cabin aircraft is used, P (for "premium") may be used to distinguish the higher level of service in first class. The R code indicated supersonic transport and was no longer used after the retirement of the Concorde, however with the introduction of the new Airbus A380, Singapore Airlines and Qantas have re-introduced the R class to distinguish a higher class than regular First Class. The A and P codes may indicate a first class ticket whose fare is reduced due to restrictions on refunds, advance reservation requirements, or other terms. The codes in short: F = Full-Fare First Class P = First Class A = First Class Discounted R = First Class Suites (currently only A380), and formerly Supersonic (Concorde), (a lowercase "n" after any class code indicates Night Service) [edit] Business class codes C, J, D, I, Z On many airlines, C or J indicate full fare business class, whereas discounted and thus restricted and typically non-upgradeable fares are represented by D, I or Z. The codes in short: C, J = Full-fare Business Class, D, I, Z = Business Class Discounted, (a lowercase "n" after any class code indicates Night Service) [edit] Economy class codes Full fare: Y, B Standard fare: M, H, N Special or discount fares: G, I, K, L, O, Q, R, S, T, U, V, W, X On most airlines, unrestricted economy ticket is booked as a Y fare. Full fare tickets with restrictions on travel dates, refunds, or advance reservations are commonly classed as B, H, or M, although some airlines may use S, W, or others. Heavily discounted fares, commonly T or W, will not permit cabin upgrades, refunds, or reservation changes, may restrict frequent flyer program eligibility, and/or impose other restrictions. Other fare codes such as X are restricted for use by consolidators, group charters, or travel industry professionals. However on some airlines X is used for frequent flier program award redemptions. Most low-cost carriers have greatly simplified the fare classes they use to a handful of cases, unlike the dozens employed by a traditional airline. While some traditional carriers have followed, others continue to prefer price discrimination over commoditisation. The codes in short: B = Economy/Coach Discounted E = Shuttle Service (No reservation allowed), or Economy/Coach Discounted G = Conditional Reservation H = Economy/Coach Discounted K = Economy/Coach Discounted L = Economy/Coach Discounted M = Economy/Coach Discounted N = Economy/Coach Discounted O = Economy/Coach Discounted Q = Economy/Coach Discounted S = Economy/Coach T = Economy/Coach Discounted, or Premium U = Shuttle Service (No res. needed/Seat guaranteed) V = Economy/Coach Discounted W = Economy/Coach Premium Y = Economy/Coach (a lowercase "n" after any class code indicates Night Service) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ja, takk.. Fin oversikt det der
![]()
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
R var også 'Supersonic Class' (Concorde) hos BA .. og neste lørdag reiser jeg på R med LH ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Du finner også bokstabkjeks for *A-selskapene her:
http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroB...le-flyselskap/
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og jeg som er så glad i bokstavkjeks ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
C = charterklasse, som jeg definerer meg som reisende i
![]()
![]() |
#19 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Vel, nå var vel ikke pga de gode setene at man kjøpte plass på Concorde. Og setene på bizclass på de aller fleste flyselskaper.
Eller fritt omskrevet F (First): Farmer c (Biz): Tommy, Y (Tyrist): Reidar BF ![]() Last edited by Bizflyer; 28-10-2008 at 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
JET2 - erfaringer? | TOS | Reiseforum | 7 | 25-01-2024 23:19 |
Pandion-erfaringer | hanswest | Reiseforum | 255 | 04-10-2017 22:05 |
Et lite utvalg nylige bakke-tabber .. | Herlov | Flyforum | 2 | 06-07-2006 22:38 |
Erfaringer ? | KLMfan | Flyforum | 16 | 30-01-2006 19:24 |