![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I går var visst WF handlings siste dag før de går over i SGS. Så mitt spørsmål er hvem skal handle KLM på SVG, BGO og OSL som tidligere var WF stasjoner? De prøver vel å unngå SGS? På Værnes og Kjevik er det jo Røros Flyservice som handler KLM. Vil KLM velge Norport på Sola og Flesland som er eneste alternativ utenom SGS? Eller vil de bruke SGS? Skal noen andre ta over AirFrance-KLM på Gardermoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Er vel SGS som overtar alle operasjoner utenfor egen allianse for øyeblikket. Kan jo tenkes at KLM tar kontakt med de andre selskapene etter hvert, eller at nye handlingselskap etablerer seg i Widerøes plass. Vi hadde i hvert fall tatt imot KLM på Sola med glede
![]() Last edited by Keypoint; 01-10-2008 at 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SGS overtar kontraktene WF hadde. Om WF-kundene på sikt beholder SGS som handlingagent er jo da noe annet.
Dog kan det jo nevnes at SGS allerede handler WF på ABZ og muligens en annen britisk stasjon, uten at jeg har dette helt klart for meg. Men der er jo også situasjonen SGS er i, en helt annen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
SGS overtar alle handlingkontrakter som WF har/hadde for en gitt periode på stasjonene SVG, BGO, OSL og BOO. KLM blir med over til SGS i noen måneder som en prøveperiode.
Norport på Sola og Flesland kan ikke fungere som billettkontor for KLM, siden de ikke er IATA sertifiserte til det. (Det er vel også grunnen til at WF har operert som billettkontor for AirBaltic, mend NP har hatt handlingen.) Dersom ikke NP får IATA sertifisering til å ha billettkontor så er vel sannsynligheten liten for at de får KLM med det første.... Kan ikke tenke meg at SGS vil sitte som billettkontor dersom NP har handling... Som jeg nevnte i en annen tråd tidligere så handler SGS i Aberdeen både Air France og KLM, og de har nylig blitt tildelt KLM sin "FIVE CROWN AWARD" "The award acknowledges the highest level of services performed for KLM´s customers" Last edited by LN-RRA; 01-10-2008 at 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
(Og da må de åpne eget TKT-office, som på OSL...)
LN-RRA: I utgangspunktet er det ikke kun for en gitt periode, men for hele perioden den kontrakten de har skrevet med WF går over. Antagelig kan de vel bryte kontrakten tidligere, men det er ikke begrenset til et par måneder, meg bekjent. I tillegg så kan man vel spørre seg hvilket alternativ KLM har på f.eks. OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Det er jo også en mulighet.....
Last edited by LN-RRA; 01-10-2008 at 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har riktignok hørt at KLM ikke er helt i hundre over endringen, og vurderer sin situasjon løpende, men at det var blitt så konkret som prøvetid var nytt for meg.
Oh well, life goes on! ![]() Last edited by JoeW; 27-03-2009 at 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() Blir kanskje litt OT, men hva vil et IATA godkjent billettkontor være? Skal SGS ha billettkontor for AirBaltic nå da?
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
WF billettkontor fortsetter ihvertfall frem til jul - og skal fortsette å utstede 701-dokumenter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Airborne
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Keypoint; 01-10-2008 at 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
KLM er jo en veldig krevende kunde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men etter hva jeg har hørt er det de som har jobbet med KLM/Airfrance i Widerøe som skal jobbe med dem videre i SGS. Men KLM er vel ikke helt happye for å være hos SGS i Oslo Er vel noen som finner på å åpne et nytt handlingselskap der nå da. Er jo så mye penger og tjene på det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Menzies burde vel passe KLM bra. Er ikke Menzies Aviation fra Nederland?
![]() |
#14 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Menzies Aviation er et datterselskap i skottske John Menzies PLC. og har hovedkontor på London Heatrow
Menzies Aviation plc is a company registered in England and Wales with company registration number 2961404 and has its registered office at : Aviation House 923 Southern Perimeter Road London Heathrow Airport Hounslow, Middlesex TW6 3AE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var ironi det med å tjene penger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
OSL Slave
|
![]()
Har hørt fra enkelte at Røros ikke får lov av DY å handle andre .... noen som vet noe om det ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor handler/handlet vi da JetX, Rossya, AeroflotNord?
![]() |
#19 |
OSL Slave
|
![]()
Tenkte nå på OSL ... AeroflotNord flyr vel ikke der
![]() Men var derfor jeg spurte fordi jeg ikke viste, går ikke akkurat rundt å følger med på alle "småselskaper" som handles av den og den når jeg er på jobb tjihi |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Swissport vil kjøpe SAS Ground Handling | NorwayDY | Flyforum | 59 | 01-08-2014 00:56 |
Flyjobb? SAS Ground Handling trenger hjelp i Bergen | CK | Småprat | 13 | 17-02-2011 20:49 |
Nytt selskap Helsinki. RTG Ground Handling Oy | Spirit | Flyforum | 6 | 22-03-2007 12:12 |