![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Jun 2008
Posts: 49
|
![]()
Flight DY236 OSL-EVE LN-KKA
Så var det en liten tur hjem til Nord-Norge, denne gang med Norwegian. Boardingen startet til rett tid, noe som er første gang jeg har opplevd med Norwegian. I døren stod en meget hyggelig purser, som minte meg om kabinansatte før i tiden, med et smil om munnen, pratsom, og ikke minst opptatt av de mange barna ombord. Han fikk meg virkelig til å mimre tilbake til den tiden da jeg fløy som barn, dog med det gode gamle Braathens. Lengre bak i flyet sto det to meget unge damer. Jeg tror faktisk ikke disse to unge damene vet hva service er. Sur og irritert var tydligvis mottoet deres. De fikk oss passasjerer til å føle oss til bry, og at vi egentlig ikke var velkommen. Dette opplever jeg forresten på alt av DY flyvninger. Vel, etter boarding completed var det sikkerhetsdemonstrasjon. Denne startet med at den ene kvinnelige kabinansatte gikk rundt i flyet med redningsvest og skulle vise noen passasjerer hvordan de brukte denne. Hvorfor? Dette har jeg da aldri sett før! Over høytaleren var det en kvinnelig svensk kabinansatt som snakket dårlig norsk. Hva er det forresten med DY og svenske ansatte for tiden? ALLTID når jeg flyr DY, så er det en svensk "cabin crew member" bakers i kabinen, mens det er to norske i fremre delen. Er det noen grunn til dette? Ikke missforstå meg, har ikke noe imot svenske mennesker, tvert i mot. Da taxingen var i gang skulle man tro pilotene hadde drukket, for det var nykking og gassing om hverandre all the time. Vel oppe i luften startet inflight service. Denne var forsovidt grei, men når den var ferdig var det ikke noe mer å se av de kabinansatte. Hvorfor får man ikke tilbud om påfyll av f.eks kaffe som i SAS? Kapteinen snakket over høytalerne, og var meget flink til å gi informasjon. Landet på EVE med et brak, og den gamle 737'ern taxet inn til terminalen, og de kabinansatte sto ved døren å sa, tro det eller ei, pent farvell! Hver gang jeg har fløyet med DY har jeg savnet SAS. DY kan ikke måle seg opp i mot sin konkurent. Jeg er å forblir en SAS kunde så fremst ikke Norwegian skjerper seg når det gjelder service, de har mye å lære av vår kjente og kjære SAS Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Jo jo, ja ja, det var da voldsom da. Kanskje flere enn crewet som har stått opp med feil bein i dag??
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Som hardbarka SAS fan, innroemmer jeg gjerne at jeg ikke har moett en eneste DY burugle de 70+ turene jeg hadde med dem foer jeg flyttet til US and A.
Guttene og jentene er hyggelige de, mange av de litt yngre er kanskje litt sjenerte og lite pratsomme. Men uhoeflige DY kabinansatte har jeg til gode aa moete. Bortsett fra ei som ble litt sur fordi vi bestilte 6 oel hver paa en OSL-GDN. Men hvem kan bebreide henne for det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Men i DY som i mange andre selskaper - de eldste er ofte best!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Men i lufta er faktisk det eneste sted jeg foretrekker unge menn framfor unge kvinner. :-) Har alltid opplevd kabinpersonale av den unge mannlige utgaven som mest serviceinnstilt, men det kan selvsagt være tilfeldigheter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 95
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Så lenge service involverer mennesker, vil service være personavhengig - uansett selskap. Servicen vil dessuten variere i takt med selskapenes ulike forståelse av hva god service er. Når en person opplever at han får er dårlig service, så kan man ikke si at dette ikke stemmer eller at det er useriøst. Service er subjektivt.
Last edited by FlightDeck; 28-09-2008 at 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,034
|
![]() Man må kunne skrive en "negativ" trip rapport uten at man må risikere å stemples som useriøs av den grunn. Last edited by Someone; 28-09-2008 at 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
"Da taxingen var i gang skulle man tro pilotene hadde drukket, for det var nykking og gassing om hverandre all the time." Jeg forbeholder meg retten til og ha denne meningen angående denne tripreporten.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Nå har jo ikke SAS streiket på en stund - sikkert synd for noen men en glede for andre!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
Tar poenget når det gjelder Norwegian.. Alle er ikke like serviceinnstilte.. Og synes selv disse "guttene" er mye mer hyggelig enn kvinnfolka..
Jeg har jobbet en stund i Norwegian, og møtt fly der det har vært crew som har vært MEGET uhyggelig. Har faktisk fått kommentarer som " er ikke du litt ung for å skru fly " osv.. Flere ganger har jeg kjørt kommentarer som " prøv å ikke smil så mye til passasjerene våre". Må ærlig innrømme at jeg ikke er populær blandt de værste sursoppene ombord. Men de fleste skjønner poenget mitt, og prøver å unngå at folk får seg en dårlig opplevelse ombord. Men har å flydd mye med SAS, og har også opplevd dårlig service der. Det er helt klart at service er alfa omega i en slik bransje. Ikke bare pris. Folk betaler for service også! Stort sett har det vært hyggelig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jeg har flydd mye med Qantas og de er i en særklasse når det gjelder antall menn i kabinen. Ikke noe sted i luften føler jeg meg mer hjemme enn hos Qantas. Neppe tilfeldig tror jeg.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK4122 EVE-OSL | Tarzan | Småprat | 8 | 18-04-2018 06:31 |
Enter Air OSL-EVE-OSL | raider66 | Småprat | 5 | 04-03-2018 19:46 |
EVE - Aurela, B733 - 12/4, 15/4 | Trdfly | Spotteralerts | 0 | 26-02-2012 16:28 |
EVE-OSL og OSL-CPH i to bookinger | blazius | Reiseforum | 2 | 26-07-2010 19:09 |
EVE-OSL | LN-ANX | Register- og ATC-Forum | 1 | 30-07-2008 22:07 |