![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva SAS har med denne saken skjønner jeg ikke...annet enn at det er en SAS-pilot som på en måte forsvarer Norwegian piloten... Det skal bli spennende å se hva som skjer videre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg kan forstå frustrasjonen hos de flygende, men regler er enda regler og skal alle gjennom sikkerhetskontrollen SKAL alle gjennom sikkerhetskontrollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og hvis folk flest hadde innsett at dette er en prinsippsak og at regler er regler uansett om man har 4 , 3 , 2 eller ingen striper på ermet så hadde denne diskusjonen vært veldig mye "lysere"..
Reglene sier at "alle" med ID-kort skal passere gjennom crew slusa, end of story! Edit: Føøørbanna.. See-Kay kom først ![]()
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Uansett, reglene er ganske klare (selv om de er unntatt offentlighet). At de er håpløse betyr ikke at de ikke skal følges. Jeg tror årsaken ligger i inntrykket mange har av Adecco på OSL, som billige og tar inn folk med liten erfaring. Og det problemet kommer til å være så lenge OSL ser på seg selv som et kjøpesenter og ikke en flyplass...
![]() |
![]() |
#26 | |
Banned
|
![]() Quote:
Hvis påstått "mobbing" av flyvende personell forekommer, burde slike episoder bli dokumentert og rapportert gjennom tillitsvalgte osv. istedet for å gjøre som det vi så i dag........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
at your service!
|
![]()
Har eit mykje betre forhold til Securitas når det gjeld sikkerheitskontroll.
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kan skjønne at de føler seg uthengt og forfulgt pilotene/crewet, etter nye regler og at tilfellene alltid hender på OSL og ikke andre steder i Skandinavia. Det er helt klart at samarbeidsånden ikke eksisterer mellom de to arbeidsgruppene, etter de tilfellene som man hører om.
Men jeg synes det var veldig egoistisk av piloten å gjøre dette, med tanke på alle passasjerene som var ombord og som hadde gått igjennom sjekker og kontroller, og som hadde stått opp tidlig for å reise. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Spør du meg så ligger dette problemet hos piloten og ikke sikkerhets folket der oppe !..... Om han må ta av seg noe, så burde han bare gjøre det. Sikkerhets folkene der oppe har også regler å følge. Gjør ikke de det som OSL mener de skal gjøre, har de ikke jobb lenger.
En pilot kan være like mye terrorist som en annen person ! Min støtte går til Adecco !!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forsåvidt jo, men reglene er der og de burde følges, etter hva jeg vet gjelder disse reglene i hele EU også..... Derfor ser jeg ingen grunn til at Norske piloter ikke skal finne seg i samme regler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Selvfølgelig kan fly besætningen "glemme" at gå gennem sikkerhedskontrollen. Men i dette tilfælde lyder det som om , at commander bevidst har undgået kontrollen, og har sikkert også vidst hvad konsekvensen var af hans handling. --- Mon ikke han får et skrivebord at "checke" på i den nærmeste tid, indtil denne hendelse er undersøgt. --- Aflysning af afgangen var vel ikke nødvedvedig...Standby crew har de vel også i Norwegian Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er rom for skjønn! Når man vet at utslaget kommer av at man har metall i skoen behøver man ikke tvinge folk til å gå på et møkkete gulv i sokkelesten. Det slipper man andre steder i verden! Men hold på Adecco du
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja beklagelig så er noen regler blitt firkantet ja
![]() Jeg forstår også at piloter osv blir frustrert noen ganger, men igjen så kommer dette med tildels ok og dumme regler... Men de er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banned
|
![]() Quote:
-ikke omvendt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vi diskuterte vel dette temmelig grundig for noen maaneder siden ....
Jeg hadde 'gleden' av aa gaa gjennom security baade paa OSL (3 ganger) og TRD da jeg var i Norge nylig. Lot for morro skyld vaere aa kjoere skoene gjennom maskinen og oppdaget at de ikke ga utslag da jeg gikk igjennom ... dette er sko som gjoer utslag her borte ... Hadde ogsaa en del rusk i lommene som burde ha satt av piper'n alene. Det som egentlig er litt skremmende er at det tilsynelatende ikke ble foretatt noen sjekk av maskinen for aa finne ut om han hadde etterlatt noe ombord. Likedan snakker vi her om en 'security breach' som egentlig kvalifiserer til toemming av det sterileomraadet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tollekniven gjennom sikkerhetskontrollen | storg | Småprat | 5 | 22-11-2012 21:48 |
Fenalår gjennom sikkerhetskontrollen? | robertaas | Reiseforum | 13 | 20-06-2011 09:45 |
Tapetkniver gjennom sikkerhetskontrollen | LN-VLE | Småprat | 2 | 04-03-2011 02:03 |
Printer gjennom sikkerhetskontrollen | Bolle | Flyforum | 2 | 28-09-2009 22:36 |
Naken gjennom sikkerhetskontrollen på Sola | airbus340 | Flyforum | 11 | 13-06-2007 12:28 |