![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
|
![]()
Hva SAS har med denne saken skjønner jeg ikke...annet enn at det er en SAS-pilot som på en måte forsvarer Norwegian piloten... Det skal bli spennende å se hva som skjer videre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jeg kan forstå frustrasjonen hos de flygende, men regler er enda regler og skal alle gjennom sikkerhetskontrollen SKAL alle gjennom sikkerhetskontrollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Og hvis folk flest hadde innsett at dette er en prinsippsak og at regler er regler uansett om man har 4 , 3 , 2 eller ingen striper på ermet så hadde denne diskusjonen vært veldig mye "lysere"..
Reglene sier at "alle" med ID-kort skal passere gjennom crew slusa, end of story! Edit: Føøørbanna.. See-Kay kom først ![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
Uansett, reglene er ganske klare (selv om de er unntatt offentlighet). At de er håpløse betyr ikke at de ikke skal følges. Jeg tror årsaken ligger i inntrykket mange har av Adecco på OSL, som billige og tar inn folk med liten erfaring. Og det problemet kommer til å være så lenge OSL ser på seg selv som et kjøpesenter og ikke en flyplass...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
Hvis påstått "mobbing" av flyvende personell forekommer, burde slike episoder bli dokumentert og rapportert gjennom tillitsvalgte osv. istedet for å gjøre som det vi så i dag........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Har eit mykje betre forhold til Securitas når det gjeld sikkerheitskontroll.
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 435
|
![]()
Jeg kan skjønne at de føler seg uthengt og forfulgt pilotene/crewet, etter nye regler og at tilfellene alltid hender på OSL og ikke andre steder i Skandinavia. Det er helt klart at samarbeidsånden ikke eksisterer mellom de to arbeidsgruppene, etter de tilfellene som man hører om.
Men jeg synes det var veldig egoistisk av piloten å gjøre dette, med tanke på alle passasjerene som var ombord og som hadde gått igjennom sjekker og kontroller, og som hadde stått opp tidlig for å reise. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 588
|
![]()
Spør du meg så ligger dette problemet hos piloten og ikke sikkerhets folket der oppe !..... Om han må ta av seg noe, så burde han bare gjøre det. Sikkerhets folkene der oppe har også regler å følge. Gjør ikke de det som OSL mener de skal gjøre, har de ikke jobb lenger.
En pilot kan være like mye terrorist som en annen person ! Min støtte går til Adecco !!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 588
|
![]()
Forsåvidt jo, men reglene er der og de burde følges, etter hva jeg vet gjelder disse reglene i hele EU også..... Derfor ser jeg ingen grunn til at Norske piloter ikke skal finne seg i samme regler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Selvfølgelig kan fly besætningen "glemme" at gå gennem sikkerhedskontrollen. Men i dette tilfælde lyder det som om , at commander bevidst har undgået kontrollen, og har sikkert også vidst hvad konsekvensen var af hans handling. --- Mon ikke han får et skrivebord at "checke" på i den nærmeste tid, indtil denne hendelse er undersøgt. --- Aflysning af afgangen var vel ikke nødvedvedig...Standby crew har de vel også i Norwegian Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Det er rom for skjønn! Når man vet at utslaget kommer av at man har metall i skoen behøver man ikke tvinge folk til å gå på et møkkete gulv i sokkelesten. Det slipper man andre steder i verden! Men hold på Adecco du
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 588
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 588
|
![]()
Ja beklagelig så er noen regler blitt firkantet ja
![]() Jeg forstår også at piloter osv blir frustrert noen ganger, men igjen så kommer dette med tildels ok og dumme regler... Men de er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
-ikke omvendt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
|
![]()
Vi diskuterte vel dette temmelig grundig for noen maaneder siden ....
Jeg hadde 'gleden' av aa gaa gjennom security baade paa OSL (3 ganger) og TRD da jeg var i Norge nylig. Lot for morro skyld vaere aa kjoere skoene gjennom maskinen og oppdaget at de ikke ga utslag da jeg gikk igjennom ... dette er sko som gjoer utslag her borte ... Hadde ogsaa en del rusk i lommene som burde ha satt av piper'n alene. Det som egentlig er litt skremmende er at det tilsynelatende ikke ble foretatt noen sjekk av maskinen for aa finne ut om han hadde etterlatt noe ombord. Likedan snakker vi her om en 'security breach' som egentlig kvalifiserer til toemming av det sterileomraadet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tollekniven gjennom sikkerhetskontrollen | storg | Småprat | 5 | 22-11-2012 21:48 |
Fenalår gjennom sikkerhetskontrollen? | robertaas | Reiseforum | 13 | 20-06-2011 09:45 |
Tapetkniver gjennom sikkerhetskontrollen | LN-VLE | Småprat | 2 | 04-03-2011 02:03 |
Printer gjennom sikkerhetskontrollen | Bolle | Flyforum | 2 | 28-09-2009 22:36 |
Naken gjennom sikkerhetskontrollen på Sola | airbus340 | Flyforum | 11 | 13-06-2007 12:28 |