![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sjøfly kuttet luftspenn
To brakt til sykehus etter at et sjøfly fløy rett inn i strømledninger under landing i dag. Les hele saken: http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article633288.ece Disse har hatt flaks.. ..noen cm opp eller ned og dette kunne fått ett helt annet utfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
– To ledninger tok oppi haleroret under landing. Det var ikke noe alvorlig, sier formann i flyklubben.
Veldig alvorlig synes da jeg!! Som Speedbird skriver så var det ren flaks og noen cm som reddet livet til de ombord i flyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg kan liksom ikke tenke meg noe mer farlig enn å fly inn i et spenn! (Jeg kjenner to pers som har gjort det i forsvaret, og det var visst ikke noe de anbefalte andre å prøve.......)
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Husk at det er en jounalist som har skrevet dette, før vi dømmer for hardt. Godt mulig han sa "det var ikke noen alvorlige skader", for det var det jo ikke i forhold til hvordan det kunne endt...
Ellers er det voldsomt hardt å si at du ikke kan tenke deg noe mer farlig, det er da vitterlig mange som har overlevd krasj i ledninger.. Krasj i terreng er det værre med..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er medlem i klubben, og har mer tro på journalisten har brukt egne ord! Dette er flinke flygere og disse karene er ikke kjent for å knipe inn på risiko og safety!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Ang bikkja til han lappen, avsnitten som omhandler den i "Flytrygging" var meget morsom lesing! Hollywood kunne ikke funnet på noe bedre. (Utrolig at den ikke fikk varige men! )
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
– Jeg handlet automatisk, sier Ove Eknes, som klarte å lande et sjøfly etter ha fløyet rett inn i et luftspenn.
http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article633288.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rapporten er kommet ut! Her er en link til rapporten. http://www.aibn.no/default.asp?V_ITEM_ID=3245
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Har Austrian kuttet OSL? | OEH | Småprat | 12 | 15-01-2025 14:51 |
Flyshow-fly kuttet kamerakabel i Sveits | C130 | Småprat | 6 | 17-02-2017 18:45 |
DO228 kuttet strømledning | krølle | Flyforum | 0 | 04-12-2010 11:39 |
Seattle bekreftet kuttet | Tommy777 | Flyforum | 117 | 01-02-2010 21:10 |
Varig's tap er kuttet kraftig... | LN-AFG | Flyforum | 3 | 11-04-2005 07:22 |