![]() |
|
![]() |
#401 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]() Nja, de tjener fortsatt ikke penger og det er fremdeles "for billig" å fly synes nå jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Drivstofftillegg er jo innført for å kompansere for en midlertidig unormalt høy pris på drivstoff. Nå er den ikke unormalt høy lengre, og det prisleie fuel koster nå, kan man sansynligvis forvente også i fremtiden. Derfor bør tillegget bort, og så kan man justere prisen på billetter istede.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Nå snakker jeg generelt sett, og ikke på WF sitt kortbane nett og alltid har vært dyrt og alltid vil være dyrt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Stort sett kan man få en enveis for samme dag eller neste dag for ca 500kr innen Sør-Norge. Det er for billig, spesielt når man ser hvor mye som er skatter og avgifter. Ikke rart at flyselskapene sliter når de selger varene sine for billig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Og tar man bussen f.eks oslo-trondheim eller oslo bergen må man ut med henholdsvis 495 og 610 kr. i tillegg til at man bruker mye lenger tid. Så et prisløft kunne gjort endel for bransjen. Den reduserte reisetiden gjør at betalingsviljen for å fly er større enn for buss så å si at antall reisende blir mindre da er bare delvis sant. For med økt pris og et noe redusert antall kan fortsatt gi økt inntjening.
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Tja, dette er vel en sannhet med modifikasjoner. Med en økt pris, så vil en del "unødvendige" flyturer forsvinne. Dermed blir det mer en prioritering om en virkelig trenger å dra. For mange er det kun fly som er alternativet. Spørsmålet er mer om en skal ta 8 eller 5 turer i året. Stiger prisen, så forsvinner fort de siste tre "unødvendige" turene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Ja, men da er vi tilbake til mitt regnestykke. Koster en tur 1000 kroner, tjener man 5000 kroner på 5 turer, tar man 8 turer til 500 kroner er inntjeningen 4000 kroner. Taperen oppi dette er kabinfaktoren.
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Hvis en dobler prisen, så blir fort regnestykket at tog(buss) plutselig blir et fullgodt alternativ, og en sitter igjen med 0 kroner i stedet for 4000kr...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Dette var et eksempelregnestykke, man kan øke med 300 kr, og ha samme(lik) inntjening. Og er man avhengig av så lav pris som du hevder for å få folk til å fly, er det kanskje best å la være?
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
For helgeturer, dagsturer ol. er hverken buss eller tog et alternativ. Det er kun et brukbart alternativ i forbindelse med ukesturer, ferier og laaanghelger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
For helgeturer er alternativet å la hver å reise. Dette blir veldig fort det som skjer. For andre turer er for de fleste tog et alternativ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Tog et alternativ på dagsturer? Den var ny
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Tog, i Norge? Det er jo begrenset hvor de går. Dessuten nå fokuserer du på privatmarkedet. I Norge så ligger de store pengene i forretningsmarkedet og der er ikke tog eller buss et brukbart alternativ, itillegg til at forretningsreisende er mindre prisensitive
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
For forretningsmarkedet, så er sjelden billetter til 500kr et alternativ uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
nå er vi under 90!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
En tønne SINJet lå i går på USD116.85, har vært langt over 130 for ikke å slenge siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
og Brent er opp 7 dållasj siden i dag morges...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Og der steg oljeprisen fra under hundrelappen til 120 dollar fatet i under to trading dager
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nok et offer for oljeprisen... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 29-07-2008 10:35 |
Oljeprisen er plagsom også i Russland | DCHalvorsen | Flyforum | 1 | 16-06-2008 18:10 |
Ryanair bommet på oljeprisen | CK | Flyforum | 3 | 28-09-2006 23:48 |
Oljeprisen truer lavprisbilletter | sail4fun | Flyforum | 8 | 15-07-2006 00:46 |
Oljeprisen svir for Norwegian | CK | Flyforum | 14 | 06-04-2005 17:13 |