![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2005
Location: Mosjøen
Posts: 1,422
|
![]()
Kjør debatt...
__________________
:: Egil :: wias HQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
tilfeldig at dette skjer i samband med lønsforhandlingane?
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Hva med å la WF drive der de er gode (mindre linjestasjoner) samt at de gir SGS et kurs i kostkontroll på øvrige stasjoner?
Representasjon av begge på samme destinasjon gir jo bare og dobbel administrasjon som SAS Group på ingen måte er tjent med.. Hva omtaler innlegget på intranettet? Er noe besluttet? Om jeg ikke tar feil er lederkabalen SGS/WFH gunstigere enn noensinne for å få til fusjonering av bakketjenestene.. ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
Hehe hørte et "rykte" før jeg dro fra jobben ... men har det nå kommet noe info noe sted ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
trur nok wf hadde dreve eigenhandling i trd bedre og billigare enn kva sgs gjer...
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Er det noe du vet, eller bare synser du. Kom gjerne med en begrunnelse når du sier dette. Jeg tror wf nok har sett på en slik løsning, men funnet den for dyr, i tillegg er jo wf et selskap i samme konsern som sgs. Kan ikke skjønne hvorfor det skal drives konkuranse internt, sier seg jo nesten selv at det er fordyrende. Dog med unntak av osl, hvor wf begynner å bli store, og de har sikkert litt samarbeid ved anbud for å ikke konkurere for mye.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
WF er billigare enn SGS på dei fleste anbud, difor meiner eg at når dei er så store som dei er på TRD, så hadde det lønt seg med eigenhandling.
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Spennende saker dette her.
Jeg lurer på om KLM/Air France vil velge SGS som handlingagent hvis Widerøes bakketjenester går bort.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
WF har jo tidligere lagt inn et svært gunstig anbud på deler av OSL produksjon til SK. SGS klarte ikke matche tilbudet - men fikk beholde SK likevel. Vil tro de begge har kjempet om de samme kontraktene på OSL, med klar favør WF den seneste tiden.. Nå skal det sies at SGS leverer fantastisk puktlighet for tiden. Kanskje kvalitet er vesentlig viktigere enn pris? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
KLM/Airfrance er nok så avhengige av kvalitet og sikkerhet på at kjøpte tjenester blir levert at jeg tipper de ville velge sgs. Og har vært innom flere av selskapene på OSL så stiller meg objektivt bak denne uttalelsen. Spørsmålet er jo om hvorfor WF skulle gå bort nå som de har ekspandert så mye.
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
that's for me to know and you to find out!
![]()
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]()
Dette er fornuftig og skulle vært gjennomført for lenge siden.
__________________
upcoming flights.. mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]() Quote:
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Definitivt enig! Overheadkostnadene MÅ ned for å få sunn, konkurransekraftig drift i SAS Group!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=32782
Quote:
http://www.flr.no/art.asp?id=429 Last edited by Shadow; 22-08-2008 at 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Er ikke helt avgjort enda, skal opp i styrene i WF og SGS Norge først. Leste det nettopp på intranet, og det poengteres at reglene om virksomhetsoverdragelse skal brukes. Alle berørte beholder arbeidsforholdet, så det er ikke nødvendig med synsing på dette området. WF tar over noen steder, og SGS andre, slik at det ikke blir overlapping.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Posts: 206
|
![]()
Hvorfor ble SGS trd beste wideroe handler i fjor da?
Vi fikk anbudet på WF fordi vi var rimeligere en WF egenhandling som var oppe til vurdering ved siste forhandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Charter handling BGO/SVG. Norport vs. SGS | Whatever | Flyforum | 9 | 27-07-2010 00:42 |
Hvem overtar for SGS (SAS-handling)? | Tally-Ho | Flyforum | 137 | 23-01-2010 13:07 |
SGS handling agent for Icelandair | Tommy777 | Flyforum | 1 | 20-12-2006 18:30 |
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE | dash-7 | Flyforum | 37 | 01-11-2006 23:16 |
FI dropper SAS-handling (SGS) | Guest | Flyforum | 29 | 05-10-2005 18:43 |