![]() |
|
![]() |
#141 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Carina
Alder: 25 Nasjonalitet: Norsk Bor: London/Kent, Storbritannia Sivilstand: samboer Yrke: Admin. for arkitekt & design firma, Crew for SAS Danmark fra 4.April.. Språk: Norsk, Engelsk Kjører: som sild i tQnne paa typisk engelsk alltid forsinket tog Nærmeste flyplass: LGW/LCY/LHR/LSN Spotting: Nei Flyinteressen: Avstandsforelsket i store jumbo jet'er Reising: Rundt omkring i Europa Fav. reisemål: Hjem til familien i Oslo, hvorsom helst i Italia, og sen sommer paa Ibiza Fav. fly: B767 |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Dan
Alder: 25 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Sivilstand: singel, singel og atter singel Yrke: vertinne for SAS Norge Språk: Norsk, Engelsk, tysk Kjører: Sykkel, t-bane og det fredede statsmonopolet NSB Nærmeste flyplass: OSL Spotting: Nei Flyinteressen: alltid vært der, men da jeg dumpet borti flybransjen ved en ren tilfeldighet fikk jeg akutt Asperger og begynte å tilbe store fly Reising: USA, Asia og Europa Fav. reisemål: Japan, Spania, Storbritannia og USA Fav. fly: A340 og A330 |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
OSL Slave
|
![]()
Får vel slenge meg med her jeg også da, bruke mitt innlegg nr 100 på dette
Navn: André Alder: 35 Født: 2.sep Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Sivilstand: Samboer. 2 barn (9 år og 1 1/2 år) Yrke: Jobber i SGS på OSL (gateside) Språk: Norsk, Engelsk Kjører: Sjelden, busser til jobb Nærmeste flyplass: OSL Spotting: Nja ... men kommer det noe intr på OSL så må jeg jo ut å titte Favoritt flyplass: Hmm ja si det Favoritt flyselskap: SAS Flyinteresse siden: Så langt jeg kan huske, vokst opp på diverse småflyplasser (Torp, Jarlsberg, Geiteryggen, fyresdal, Østre Æra osv osv osv) da fattern hoppa fallskjerm, var vel 3 år første gang jeg var med opp i et fly når han hoppa ut. Favorittfly: Ingen spesielle som jeg kan nevne nå Fav. reisemål: England (London og Lancashire området) Idrett: Hekta på hockey, da spes Vålerenga. Men følger også litt med på fotball (Vålerenga og Everton) - Og ikke minst en stor Wrestling fan Kamera utstyr Canon EOS 300D Canon EF 18-55 f3,5-5,6 Canon EF 80-200 f4,5-5,6 Sigma EX 24-70 f2.8 Sigma EX 100-300 f4 Canon converter 1,4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Navn: Joachim W.
Alder: 20 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo 2 Yrke: student, former WF Employee. Språk: Engelsk, Norsk Kjører: Saab 9-5 Aero - samt flytoget. Nærmeste flyplass: CPH Spotting: Nei.. Favorittflyplass: Alltid deilig å komme tilbake til OSL Favorittflyselskap: Continental (aka. "my gateway to the states") Flyinteresse: Påvirket av far, kom nok ved fødselen. Favorittfly: B757 (A321) Favorittreisemål: Bodd diverse steder i USA tidligere, så USA og spesielt PHX er en slager. Last edited by JoeW; 26-11-2008 at 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Gert Andreas
Alder: 16 Født: 28.10.1991 Nasjonalitet: Norsk Bor: Steinkjer/Mjøndalen Yrke: Student, 1. klasse på Steinkjer vgs Studiespesialisering, naturfagklassen Språk: Norsk, engelsk og litt tysk Nærmeste flyplass: Værnes, eller egentlig Henning intl. Spotting: En sjelden gang (bare på sommeren) Kamera: Canon 40D, Canon 70-200mm F/2.8L IS USM, Bigma, Sigma 10-20mm, Canon 17-85mm Flyinteressen: Fikk da modern og fattern ble skilt og jeg måtte fly mellom Trondheim og Oslo fra jeg var 5 år gammel Reising: Tur/retur Trondheim - Oslo flere ganger i året + noen storbyer annen hvert år Favorittfly: A340 og B747 Favorittreisemål: Japan! Var der sommeren 07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at jeg etter å ha vært medlem her i over 4 år har jeg ennå ikke bidratt i denne tråden, så det får vi gjøre noe med.
Navn: Marius Sørgjerd Født: 18.07.196 Nasjonalitet: Norsk Bor: For tiden i Trondheim, men Daytona Beach fra 21 april. Yrke: Student Språk: Norsk og Engelsk Nærmeste flyplass: Ler "International Airport" vil jeg påstå er den nærmeste, men Værnes er den jeg benytter mest. Spotting: Sjelden, men har jo prøvd meg noen ganger. Dog har jeg verken utstyr eller fotoferdigheter som er til å skryte av Kamera: Canon EOS 300D med standardobjektiv... Flyinteressen: Ble blitt av bassillen da en kamerat av meg skaffet seg Flight Simulator 98 for en god del år tilbake. Dette har førte til at jeg tok PPL-A på Værnes og jeg holder nå på med ATPL. Favorittfly: Må bli 757-200, helst med winglets. Ellers er jo DC-9/MD-80 et pent fly. Favorittreisemå:l Har vært i USA tre ganger, så det er jo favorittstedet for øyeblikket. Men dette kan jo endre seg når jeg blir litt mer bereist.
![]() |
#147 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Daniel Gulvik
Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Halden/ Hvam Språk: Norsk, engelsk og veldig bra skole-tysk ![]() Yrke: Flysystemmekaniker i SAS. Jobber på tungt vedlikehold, hovedsaklig på MD 80/90, men også på 737 NG/ Classic.Begynner på Line maintenance i førsten av oktober i en periode. Utdannet: Flymekaniker. 1 år på GK elektro i Halden, og 2 år på flyteknisk i Bardufoss. Nærmeste flyplass: OSL Favoritt reisemål: Vanskelig å si. Vært en del steder, men blir USA i juli for første gang, så får ta det derfra. Fikk flyinteresse: på ungdomsskolen når jeg spurte om å få sitte i cockpit på en A330-300, og fikk sitte der under landing. Etter det var det ikke mye tvil om hva som var tøft! Og en 30 flighter i cockpit med SAS, og 2 år skole på Brdufoss lufthavn så kom vel interessen mer og mer. Spotting: Begynt litt med det nå. Fått min første speilrefleks, og gode muligheter for å kjøre rundt i bil på OSL så har begynt litt. Men å stå på utsiden av et gjerde på en flyplass blir det nok meget lite av ja. Kamera: Canon EOS 400D, og et sigma 18-200 objektiv til å begynne med. Kjører: Volvo S40 2001. Det er jo volvo som er bil ;D Interesser: Trener, medlem i bowlingklubb, spiller bandy (men er elendig), Alt i lufta med motor, pils, musikk og venner. Last edited by flyer88; 27-06-2008 at 06:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Alexander Storvig
Alder: 20 Født: 29.07.1987 Nasjonalitet: Britisk Bor: El Albir, Alicante, Spania Yrke: Student og Pikkolo på 5 stjerners Resort. Språk: Norsk, engelsk og Spansk Nærmeste flyplass: El Altet, Alicante(LEAL) og Mutxamel(LEMU) Spotting: Ja Kamera: Nikon D70s, Sigma 70-200 f2.8 Flyinteressen: Helt siden jeg var liten, landing på Kai Tak hjalp sikkert. Reising: Alicante-Brønnøysund Favorittfly: Dash 8-100 Favorittreisemål: Florida
![]() |
#149 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Navn: F M
Alder: 35 Født: 21 Oktober Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Sivilstand: Samboer, nyforlovet ![]() Yrke: Shipping Språk: Norsk, Engelsk Kjører: Ny 520 DAT (4 sylindre ![]() Nærmeste flyplass: OSL Spotting: Ved ferier og sniker unna på vollen ved møter i området. Favoritt flyplass: Bali (før inngjerdingen begynte ca 2005) ellers SIN Favoritt flyselskap: Hmm.. Bangkok Airways Flyinteresse siden: Mye Spania/USA reiser som liten trigget mye Favorittfly: Vrient, 707, DC10, Caravelle, 773ER Fav. reisemål: Asia, USA, Frankrike Idrett: Nei takk. Fotoutstyr: Føken har noe IXUS greier Last edited by SudCaravelle; 13-01-2009 at 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SudCaravelle,
Jag kopierade din post, men fyllde på med mina uppgifter. Hoppas att det är OK?! Navn: Ingemar E Alder: 20+.....typ ![]() Nasjonalitet: Svensk Bor: Göteborg Sivilstand: Komplicerat Yrke: Komplicerat Språk: Svenska, Engelska, litet Tyska, litet Serbo-Kroatiska. Kjører: Volvo V50 (som jag dessutom är medskyldig till....) Nærmeste flyplass: Beror på var jag är. Oftast GOT. Spotting: Gillar mer att fotografera. Bryr mig inte om reg:en. Favoritt flyplass: AMS Favoritt flyselskap: Har inget. Flyinteresse siden: ...länge, länge, länge. Favorittfly: 10-ern! Fav. reisemål: Inget Idrett: Inte direkt. Går till gymmet 4-5 dgr i veckan. Fotoutstyr: Har litet Nikon-stuff. Blev hit-släpad av HansJ. Så allt är hans fel. Typ. Har litet bilder på A-net och även i min egen nystartade portfolio på Zenfolio; http://ingemare.zenfolio.com/p902207764/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Bjørn Lund
Alder: 41 Nasjonalitet: Norsk Bor: Trondheim Sivilstand: Gift, to barn Yrke: Offentlig forvaltning - samferdselssektoren Språk: Norsk, Engelsk Kjører: Passat 4-motion Nærmeste flyplass: TRD Spotting: Nei - ikke aktivt, men benytter enhver anledning ved reiser. Foto: Ikke noe særlig, mangler godt utstyr. Flyinteressen: Har egentlig alltid hatt en fasinasjon for lufttrafikk. Ble mer eller mindre hekta etter en tur til Australia i 2000. Reising: Stort sett Norge og Europa. Noen turer til USA og Asia Favoritt reisemål: London, København og Sydney Favoritt flyplass: CPH, AMS Favorittfly: 777 og 333 Favoritt selskap: SK, QF |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Steinar Grindstein
Alder: 35 Nasjonalitet: Norsk Bor: Nannestad/Sortland Sivilstand: Singel Yrke: Gravemaskinfører Språk: Norsk og Engelsk Kjører: Komatsu PC 138 (Vil ha Cat 319D) Nermeste flyplass: ENGM og ENSK Spotting: Jatakk blir en del timer i helgene Foto: nytt utsyr bestilt Flyinteressen: Startet idet jeg ble født Reising: Elsker å reise. Favoritt reisemål: Københagen Favoritt flyplass: ENGM og ENSK Favorittfly: Boeing 777 (No Airbus on my list) Favoritt selskap: NAX og WIF Last edited by grindstein; 29-06-2008 at 12:36. Reason: oppdatering av opplysninger |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Navn: Johan
Alder: over 29 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo Sivilstand: Gift Yrke: Modern Times Group Språk: Norsk/Engelsk/Kinesisk Kjører: T-bane, Flybussen, NSB... Nærmeste flyplass: OSL Spotting: Kun ut av terminalvinduene når jeg er på tur, dessverre... Foto: Nikon D80 og iPhone4 Flyinteressen: Alltid vært der Reising: Så lenge det innebærer en tur i fly så er jeg interessert ![]() Favoritt reisemål: Umulig å ha en favoritt, men New York kommer høyt opp på lista. Favoritt flyplass: Alle flyplasser med mer enn 40 gates ![]() Favorittfly: Boeing 747-400/Airbus 330/340/380 Favoritt selskap(er): BA, CX, QF (også kjent som oneworld ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 18-04-2011 at 03:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alder: 30
Nasjonalitet: norsk Bor: Oslo Sivilstand: gift Yrke: byråkrat Språk: flytende norsk og engelsk. Kan prute på noen språk til Kjører: kollektivt Nærmeste flyplass: OSL Spotting: bare når jeg er ute og reiser Flyinteresse: har alltid vært der, men har blitt forsterket av en jobb med en del reising Reising: Er jevnt og trutt i Øst-Europa og på Balkan på jobbreiser. Reiser en del privat også, men da helst til andre steder. Favoritt reisemål: Vanskelig. Liker storbyferier i Europa, men også å oppsøke ekostiske områder i Asia og Afrika. Håper NY blir ny favoritt etter førstereis over dammen til høsten. Favoritt flyplass: Tror jeg holder en knapp på München. Verste flyplass: Siden jeg befinner meg mye i Øst-Europa er det mye å ta av. Transfer fra innenriks til utenriks i St. Petersburg gjør Pulkovo til et mareritt. ”Minsk 2” er bare fæl på alle måter. Favorittfly: Er veldig glad i Airbus 321. Når man har vært på en slitsom reise er det fantastisk å kunne sette seg inn i en 321 på siste strekket fra CPH. Favorittselskaper: AirBaltic (KUN fordi de flyr til mange destinasjoner i Øst-Europa uten at man trenger å ta omveien om Moskva eller Sentraleuropa, ellers er de elendige). Austrian har blitt mye bedre i det siste på service og kryper inn på topp tre sammen med Lufthansa. Last edited by PW14; 04-01-2009 at 23:11. Reason: Oppdatert yrke |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Newcomer
|
![]()
Hmm.. Får skrive noe her jeg også..
Navn: Jonas Født: 1984 Nasjonalitet: Norsk Sivilstand: Samboer og småbarnspappa Yrke: Heldigste grisen i kongeriket Nærmeste Kyllingmark: ENMS Kjører: GP (Gammal Passat) Spotting: Skyer, faktisk
3 korte! Last edited by AFIS; 15-04-2009 at 05:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
SAS-fan
|
![]()
Navn: Johan
Alder: Så gammal som du önskar att du fortfarande var. Nasjonalitet: Svensk Bor: Lund Sivilstand: Sambo/förlovad Yrke: Industridesigner, företagare. Språk: Flytande svenska / engelska / tyska Kjører: BMW 328i Limo Idrott: Alpin skidåkning, segling. Nærmeste flyplass: MMX Spotting: Japp! 2 gånger... Foto: Canon Ixus 55 Flyinteressen: Från och till, sedan sommaren 2008 mycket stort! Andra intressen: Modelltåg, modellbygge, motorsport, sexcylindriga BMW, fine wine 'n dine. Reising: Reser helst i egen bil men gillar att flyga. Önskeresemål: NY, med biltur över till LA. Favoritt reisemål: Greklands ö-rike. Favoritt flyplass: CPH Favorittfly: MD-80 Favoritt selskap(er): SK
Vänliga hälsningar, Johan J. Last edited by Johan J; 15-07-2008 at 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
Alder: 18
Nasjonalitet: Norsk/Amerikansk Bor: Stavanger Yrke: Ramp SVG Språk: Norsk, engelsk, tysk Kjører: Toyota Nærmeste flyplass: SVG Flyinteresse: Ligger i blodet Reising: Mye til USA, men også store deler av Europa. Favorittreisemål: Sørstatene i USA. Varmt, deilig, herlige folk og massevis av fly. Favorittflyplasser: AMS og ATL Verste flyplass: PHL Favorittfly: Pax:757WL, 747 Mil: F-16, F-22 Favorittselskaper: KLM, DAL, USA |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Fredrik
Alder: 20 Født: 19 Mai Nasjonalitet: Norsk Bor: Trondheim/Jessheim Sivilstand: Samboer Yrke: Student Språk: Norsk, Engelsk Nærmeste flyplass: TRD/OSL Spotting: Aldri, kun det man ser på Jessheim Favoritt flyplass: OSL Favoritt flyselskap: BA og SAS Flyinteresse siden: Oppvokst med en bestefar som var kaptein på 767 i SAS, så kommer nok mye derfra Favorittfly: A321 eller A330 Fav. reisemål: London, sydkysten av Spania, eller NY Idrett:Håndball Fotoutstyr: Nokia N95 8GB |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Gunnar
|
![]()
Navn: Gunnar Einang
Alder: 37 år Nasjonalitet: Norsk Bor: Eidsvoll, men skal hjem til mitt kjære trøndelag (Hegra) Sivilstand: Samboer, 1 sønn på 10 år Yrke: Loadmaster og deltidsinstruktør SGS Gardermoen Språk: Norsk og engelsk Nærmeste flyplass: OSL Flyinteresse: Startet med jagerfly fra krigens dager, og har utviklet seg til nesten alt i lufta, inklusive fugler. Reising: Ja, har endelig fått fruen interesert, så nå blir feriene lagt til andre kontineneter Favoritt reisemål: Koh Samui i Tahiland er foreløpig det nærmeste vi/jeg har kommet paradis. Favorit flyplass: Koh Samui, kan godt forstå at mange mener dette er verdens vakreste flyplass. Værste flyplass: Frankfurt, fin flyplass, men det stanker helt for jævlig (unskyld språkbruken) av urin på toalettene. Beste selskap: Skulle gjerne sagt SAS, men Thai leder foreløpig. Værste selskap: Har ikke reist med de, men Aeroflot er ikke av de letteste jobbmessig Favoritt fly: Sivilt 747av alle versjoner, militært P51 mustang av propell, F15E Strike Eagle av jet, mener forøvrig at dette burde vært et alternativ for det norske luftforsvaret. Andre interesser: Amerikansk fotball, har spilt tackle på Eidsvoll, med nr. 55. Og som god trønder RBK |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Arne H. Krumsvik
Alder: 41 Sivilstand: Gift, to barn (4 og 6). Nasjonalitet: Norsk. Bosted: Høybråten i Oslo. Språk: Norsk, engelsk, litt fransk. Kan telle til ti på finsk. Yrke: Medieforsker. Nærmeste flyplass: ENKJ. Kamera: iPhone. Kjører: Honda CR-V, H-D Sportster XL883C. Flyr oftest: P28A (LN-NAG), C172 sea (LN-AEG). Utsjekk på: C172 (land and sea), C182, CH2T, DA40D, PA18 (sea), P28A og PA38. Flytimer: Ca. 550. Sertifikat: PPL-A SEP land+sea (JAR-FCL, US og AU), Night Approved. Interesser utover fly: ???
![]() |
|
|