![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Skandinavia-New York er vel et eksempel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jo, men er kommer det med non-stop flygninger inn hvor SAS igjen har en fordel. (og CO for den saks skyld).
Men her kommer jo også litt av markedets realiteter inn. Det er ikke markedet for like mange direkte flygninger fra Skandinavia til New York som det er fra endel andre land og byer |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
I tillegg flyr de one-stop en gang om dagen fra tilnærmet alle flyplasser i Sverige og fra de fleste flyplassene i Sør-Norge og Danmark. OSL dekker de to ganger daglig med one-stop. Til sammenligning flyr LH en håndfull ganger med one-stop fra OSL, CPH og ARN, noen færre avganger som er praktiske å bruke fra de andre større flyplassene i Norge, Danmark og Sverige. Lufthansa har altså et tilbud fra Skandinavia til New York som er adskillig bedre enn SAS sitt på noen områder (antall avganger fra de største flyplassene), mens SAS er bedre på andre områder (antall flyplasser som nås med one stop, to direkteavganger). Det er, etter min mening, høyst relevant å anse LH, KL og BA som direkte konkurrenter til SAS på interkontinentale reiser fra Skandinavia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Ja, men det er eventuelt den eneste. Og hun snakker om avganger hver time og da virker det på meg som hun snakker om europeiske flygninger. Og da blir spørsmålet; hvilke ruter tenker hun på?? Etter min mening er svaret klart; slike ruter finnes ikke.
![]() Og det er da ikke mange destinasjoner BA/LH flyr til hver time? Og uansett er jo dette helt uinteressant ettersom mellomlanding i LHR/FRA/MUC vil spise opp hele tidsbesparelsen. Jeg tviler ikke på at hun (professoren) kan flymarkedet og er flink, men jeg mistenker at hun ikke kan slike ting som avgangshyppighet i praksis, utover hva hun tror med bakgrunn i sitt teoretiske univers. Jeg kjenner noen professorer og det er utrolig hva de ikke vet om praktiske ting selv innen eget spesialfelt. ![]()
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg kan mer enn henne, og mange andre her på Forum for den sakens skyld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
JetBlue: Har SAS NO enhetskostnader som ligger ned mot DYs og Ryanairs enhetskostnader? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY LN-ENU/EI-FHJ/LN-NHH - status | LN-MOW | Flyindivider | 21 | 31-08-2021 09:52 |
Tull om fly fra professor | litt-amatør | Småprat | 11 | 26-08-2015 09:36 |
United har løst problemet med kostnader | Isbamse | Flyforum | 3 | 08-12-2009 16:10 |
SAS må kutte kostnader | sukram | Flyforum | 6 | 11-04-2008 12:53 |
Høye lønninger presser SAS | TG923 | Flyforum | 5 | 11-12-2006 20:20 |