![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Forsøkte å booke på følgende ruter fra Osl og Rygge, men en hel masse destinasjoner lar seg ikke booke når vinterprogrammet begynner. Mulig at flere av disse kun er sommer ruter, men jeg ser at flere ruter til Polen ikke lar seg booke og disse har jo gått om vinteren tidligere. Noen som vet mer?
Dette fant jeg i tiegg til de destinasjoner som vi vet forsvinner fra i høst. Wroclaw ingen avganger etter oktober. Athen ingen avganger etter oktober. Gdansk ingen avganger etter oktober. Istanbul ingen avganger etter oktober. Longyearbyen ingen avganger etter oktober. Madrid ingen avganger etter oktober. Palma de Mallorca ingen avganget etter oktober. Malta ingen avganger etter oktober. Palanga ingen avganger etter oktober. Sarajevo ingen avganger etter oktober. Szczecin ingen avganger etter oktober. Valencia ingen avganger etter oktober. Når det gjelder Polen så får DY stadig hardere kamp om pax'n. Wizz air er nå betydelig større fra Torp til Polen enn fra Skavsta, Gøteborg og Malmø. Når SAS nå også har satt inn støtet er jeg spent på utfallet. Mitt inntryk er at Wizz faktisk trekker det lengste strådet . Last edited by MartinL; 09-08-2008 at 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det bestemt at ruten til Svalbard forsvinner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og Aleppo-Syria - Stockholm-Arlanda-ruten har ingen oppsatte flyvninger fra midten av september. De skal vel ikke lukke denne, den er jo NETTOPP startet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Garantert noe feil i bookingsystemet til DY etter 25.oktober som gjør at det mangler mange flygninger vil jeg tro.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tyder det ikke på at endel av rutene også er sommerruter og derfor ikke flys etter 25/10?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
critical mind
|
![]()
Mye forandringer i tidtabellen kommer.
Det er ikke klok a legge noe ut for salg der man vet at man ma sende tusenvis av Emails med endringer. De allerfleste ruter forsetter, det vet vi jo fra 2Q presentasjon. Mens det kommer mye forandringer pa de andre ruter i rutetider, reisedager osv.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men det HSBF å få dette publistert ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Norwegian har tidligere fått en del store problemer fordi de har lagt ut billetter på ruter i lang tid i forveien, uten at rutetiden er sikret. Dermed har det blitt en masse endringer, mye forvirring og litt dårlig omtale i media. Etter hva jeg har hørt vil de begrense virkningene av dette og venter derfor med å legge ut en del av rutene som skal fortsette. Dette går selvfølgelig noe utover salget, da mange av Norwegians billetter selges lang tid i forveien. Når det er sagt, flere ruter gjøres nok om til sommerruter, noen legges ned og Norwegian vil nok gå mye mer forsiktig ut foran denne vintersesongen enn fjorårets. Da måtte det mange billigkampanjer til for å få opp kabinfaktoren, og billettprisene var dermed vel lave. Dette må selvfølgelig også ses i sammenheng med fuel-prisene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
(På DY sine sider virker det som om de går ned til 4 daglige, mot 5 ifjor, itillegg til 3-4 NB flighter) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne ruten har ingen returflighter, hva er opplegget?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
DY kutter kraftig fra Bergen også, og dropper STN fra den fuktige byen:
http://www.bt.no/lokalt/bergen/article611203.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kanskje DY klarer å utkonkurrere SAS på BGO-LGW?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Neppe, SAS-ruten BGO-LGW går meget bra - og når Norwegian nå kutter morgenavgangen til London og kveldsavgangen på tirsdager, er ikke det noen god søknad i konkurransen mot SAS.
- Sommerprogrammet 2007 kjørte Norwegian morgen- og kveldsavganger hver dag mellom Bergen og London - Sommerprogrammet 2008 er de nede i kveldsavganger hver dag (unntatt lørdag) og morgenavganger tre dager i uken - Vinterprogrammet 2008/09 blir det altså bare kveldsavganger på mandager, onsdager, torsdager, fredager og søndager og ingen morgenavganger. Norwegian hadde i utgangspunktet et bedre tilbud mellom Bergen og London enn det SAS har hatt, men nå er det altså slutt på det... Jeg skjønner godt at Norwegian vil beholde slottiden på Gatwick, men det er selvfølgelig synd at det ender med at SAS og Norwegian har avgangstid på samme tidspunkt. Det er ikke heldig for noen av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.bt.no/na24/article607778.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Avgangene er nok bygget på statistiske tall. Hadde Bergenserene faktisk benyttet seg av tilbudet om morgenen så ville nok neppe avgangen blitt lagt ned!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er heller ikke mulig å booke WAW-TRD direkte heller etter oktober ser jeg, så det ser ut som om den forsvinner også. Og jeg som hadde planlagt en førjulstur
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er kjipt at så mange ruter kuttes ut eller ned, men det er samtidig noe fornuftig ved det. Norwegian har ekspandert og ekspandert de siste seks årene, og det lurt at en konsollidering gjøres nå som også markedet er litt tregt. Vinteren i fjor kostet dyr og Norwegian bør ikke begi seg ut på det samme igjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med 8 nye ruter ! | ENGM RAMP | Flyforum | 44 | 22-06-2011 21:29 |
Norwegian med 3 nye ruter | thedude | Flyforum | 1 | 22-06-2011 14:20 |
- Dropp Norwegian | TCAS | Flyforum | 1 | 06-04-2011 11:49 |