![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2004
Posts: 75
|
![]()
Hva har skjedd med russikse stoltheter som TU, IL og AN??? Har de firmaene gått konk eller???? Synes jeg hører lite om nye fly fra disse firmaene!!
![]()
__________________
m@tti dah king |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() Denne er jo herlig! http://www.russians.bird.ch/Tu204/TU204P01.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
http://www.tupolev.ru/English/
http://www.antonov.com/ http://www.kamov.ru/market/index1.htm http://www.beriev.com/ http://www.corbina.net/~kluka/ http://www.migavia.ru/eng/ http://www.sukhoi.org/
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
http://www.yak.ru/
http://mi-helicopter.ru/company/ http://www.buran.ru/htm/molniya.htm http://www.hydroplane.ru/eng/about.shtml
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Russland skal også etter planen sette opp en stor statlig flyprodusent som skal være etablert før 2007.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() http://www.rybinskmotors.ru/ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]() Quote:
Da bør du kanskje begynne å følge nøyere med. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() http://www.rybinskmotors.ru/ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Nå er vel heller ikke dagspresse det man skal henvende seg mot for å følge med på utviklingen innenfor flyging og luftfart. I magasiner og nettsteder beregnet på oss som er interessert i luftfart så har det ikke akkurat vært mangelvare på dekning av Øst-Europeiske flygende konstruksjoner den siste tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2004
Posts: 75
|
![]()
Det jeg mente var at...
Før så hadde nesten alle land i øst europa "russiske" fly i flåten sin(eks LOt, Tupolev og IL) Men etter kommunsimens fall, har mange av flyselskapene kvittet seg med dem, og heller satset på Boeing og Airbus. Kan dette begrunnes med at russiske fly er i dårligere standar en boeing og airbus fly????
__________________
m@tti dah king |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Høyere drivstoff-forbruk, for mye lyd i forhold til EU-regler, begynner å bli kostbare i vedlikehold, enklere utrustet rent navigasjonsmessig, etc etc....nok av grunner.
![]() Skal heller ikke stikke under en stol at stadig flere selskaper i østlige strøk velger "vestlige" modeller når de skal fly til områder i Europa der vi er mest vant med Airbus og Boeing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2004
Posts: 75
|
![]()
Etter det jeg har hørt, så er selve flyskroget i dårligere stand enn på airbus og boeing fly. Jeg har nemlig hørt at når flyene var i lufta, så ristet de noe sikkelig, og at man kunne høre bolter og etc. riste, og de føltes for passajserene at flyet skulle gå i stykker(?!?!?!?!)
__________________
m@tti dah king |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
j |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
Jeg mener vel egentlig å ha hørt det motsatte; at russiske skrog er veldig kraftige. Sovjetiske fly (f.eks.) ble opprinnelig designet for bare 20000 flytimer tror jeg, men etterhvert som flyene begynte å få noen timer bak seg og man så an slitasjen ble levetiden forlenget til først 40000 og senere 60000 timer osv. Ble litt kønete forsklart, men konstruksjon, produksjon og sertifisering av fly i det gamle Sovjetunionen foregikk på en helt annen måte enn den gjør i vesten.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,268
|
![]()
Støy-direktivet gjelder vel for alle fly, med unntakt av militære. De 732'erne som brukes idag bråker vel ikke i tilstrekkelig grad for at de blir rammet regner jeg med.
Apropos; er det ikke slik at IL76'erne har fått dispensasjon fra EU-reglene? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva har skjedd med vingen? | Elyas93 | Flyteknisk forum | 6 | 07-07-2012 22:52 |
Hva har skjedd på NAC (Bardufoss) | flapjack | Flyforum | 3 | 02-05-2007 11:00 |
Hva har skjedd med økonomien i WF? | STOL | Flyforum | 13 | 14-08-2006 16:10 |