![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
fy f.... for en dustereportasje... men så er jo E24 og SE & HØR temmelig lik i måten å skrive på.
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror nok også at signaleffekten er høyst tilstede blant folk flest. Jeg hørte en historie (fra tosfreight om jeg husker rett) om en gruppe med studenter som skulle reise med Arkhangelsk Airlines (nå Aeroflot Nord) fra Tromsø til Arkhangelsk, hvorpå noen av disse begynte å gråte og nektet å gå ombord i flyet når de fikk se den "kosmetiske" tilstanden til AN-24 (eller er det AN-26) som skulle fly dem dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men jeg må innrømme at jeg er litt overasket over skepsisen til folk. Bare de ser eller hører et navn de ikke kjenner så er det plutselig farlig. Syns Ludvig-faktoren har blitt vel i høy de senere åra. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Newcomer
|
![]()
Fly ikke Hola med 737-300 sånn som dy gjør.. Jeg har nå jobbet en stund på OSL for RFS å jeg har nå sett mange flassete fly fra dy også..å for ikke å nevne stolene som var i enkelte fly i fjor..
Synes avisen skal sjekke litt mere før de skriver at fly er gamle.. gjennomsnitts alder på DY sine er 12 år står det i atrikkelen, mens hola sine er 20 år.. Men DY har da også 737-300 som er 20 år.. ganske mange faktisk ut i fra hva jeg har forstått.. Synes hola så helt grei ut, var anderledes innvendig enn dy sine, men de er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre en Dubrovnik airlines også.. får der snakker vi om crap fly altså.. ÆSJ... Var lurt av DY og bruke Hola i år for det er bedre med en 737-300 enn en gammel holk av en MD.. Synd DY skal bli utsatt for sånn piss til stadig het, SAS har da også fly som er gamle.... Ingen flyselskap har vell bare helt mye fly.. Det burte komme mere fram hva et fly koster å hvor lenge det egentlig må surre å gå før det er inntjent med fortjeneste... Nå må folk slutte og klage på alt og ingen ting... Gooooo DY.. liker dere... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har sendt mange Hola fly og at de flyene er noe mer usikker en andre kan jeg ikke tenke meg.
Synes Hola er det beste selskapet Norwegian har leid inn. Hyggelig og samarbeidsvillig crew som ønsker å yte god service for kundene. Hadde en dame med flyskrekk for noe uker siden som var veldig engstelig, men det gikk fort over da hun møtte besetningen. De tok henne med bak i flyet og hun fikk sitte på klapp sammen med crewet under avgang slik at de kunne prate sammen. Det er bra gjort ![]() Ellers leste jeg denne kommentaren fra leserne: Reiste med norwegian forrige sommer til krea. Vi synes noe var merkelig da flypersonalet snakket russisk. Oppdaget da at flyet var en gammel sovietisk modell fra før jernteppet falt. Landingen på Kreta var meget ubehgelig. Vi landet med et dump og hoppet flere cm opp fra setene. Russisk crew og Sovietisk flymodell???? Det var nytt for meg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har skumlest kommentarene. Fy flate så mange bastante og tullete meninger. Skulle alt være sant så går burde DY ha en kræsj hver uke. Jeg har hørt forbrukerombudet si noen ganger at Nordmenn ikke er flinke nok til å klage...vel... sytring mestrer de så til de grader!
Og jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det er så katastroffe at bestningen snakker russisk, engelsk eller spansk på et Norwegian fly. Ingen som reagerer på at de ikke norsk ombord på KLM, AF, BA, osv. osv. Folk er rare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Newcomer
|
![]()
Det er jo dessuten alltid med crew fra Norwegian som snakker norsk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Har overhørt pax på siden av meg omtale MD80'en som russisk - bortsett fra hvis den er i SK farger.. ![]() Tror den gjennomsnittlige kunnskapen blant pax er heller dårlig, har ledd mange ganger, spesielt når voksne har med barn og barnet spør om hva lyder er, hva platene på vingen er osv .. er helt utrolig hvilken fantasi de voksne har når det skal forklare ting - alt for å ikke innrømme at de ikke vet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Norwegian dropper Hola Airlines
Norwegian tar dagens reaksjoner på alvor og kutter nå Hola Airlines fra sine ruter, men først etter 15. august. http://e24.no/boers-og-finans/article2543393.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På hvilke strekninger flyr Hola Airlines sine fly?
Flyr de TRD-OSL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg tviler på at det er så mye galt med Hola Airlines, utover at navnet er litt shabby sammen med malingen på flyene. At E24 har fått folk til å sende inn sine erfaringer knyttet til flyets innredning, er jo temmelig argurk, men at de knytter disse meningene om flyinteriør til fakta om sikkerhet, synes jeg er useriøst og skadelig. Hva om flyene var flott malt og hadde et annet setetrekk - da ville det kanskje vært annerledes?
SAS har leid inn maskiner fra Spanair som er minst like gamle som Hola Airlines' fly. Har selv fløyet to av disse (OSL-BCN-OSL) og kunne sikkert klaget på at servicen var annerledes fra vanlig SAS-service og at interiøret var slitt og gammeldags. Men jeg kunne ikke med det også trukket paralleller til sikkerheten. Tror for øvrig at gratis servering er en bra ting når man har innleide fly, da sitter folk igjen med en god opplevelse - og føler at de får mer enn det de hadde forventet. Last edited by FlightDeck; 16-07-2008 at 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er ut til at den første artikkelen er endret, og at man nå slår opp med en oppfølgersak at "Norwegian snur", mens de vitterlig ikke sier noe annet enn det de har sagt hele tiden. Er det det journalisten (vikaren) som har blitt hodeløs etter at de har fått mange kommentarer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Eller hvordan lage flere agurker av en agurk?
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er riktig som jeg antydet. I Dagsavisen (som er originalartikkelen, E24 bare kopierer..) står det å lese:
"Det ser ut til at vi beholder Hola Airlines til 15. august, sier markedsdirektør Åsta Braathen i Norwegian. " Nå slår altså E24 stort opp at "Norwegian snur!" etter et E24 oppslag. Jeg blir rett og slett forbannet! Dette kaller man "journalistikk". Må si de gjør et unyttig arbeid disse skrivebordsapene... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
OSL Slave
|
![]()
Nei det er ikke du som roter, det er Åsta Braathen som prøver å gi inntrykk av at de gjør som kundene vil, mens de virkelig gjør som planlagt hele tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nei, det synes jeg ikke. I den foerste artikkelen er det presentert slik:
Det spanske flyselskapet skulle i utgangspunktet ikke fly avganger for Norwegian lenger enn til april, men forsinkelser i leveransen av nye fly har gjort at Norwegian må leie flyene en stund til. - Det ser ut til at vi beholder Hola Airlines til 15. august, sier markedsdirektør Åsta Braathen i Norwegian til Dagsavisen. Kun et faktasvar. http://e24.no/boers-og-finans/article2542471.ece I den andre artikkelen er tonen blitt litt annerledes. Norwegian retter seg nå etter den kraftige kritikken og kutter Hola fra og med 15. august. - Det er mulig at vi ikke kommer til å bruke Hola fullt så lenge som til 15. august. Men for å være på den sikre siden, sier vi 15. Vi tar tilbakemeldingene fra våre passasjerer alvorlig, og kommer ikke til å leie inn Hola igjen, sier markedsdirektør Åsta Braathen i Norwegian til E24 og påpeker at om Norwegian i fremtiden vil ha behov for å leie fly vil Hola ikke benyttes. http://e24.no/boers-og-finans/article2543393.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Trøste og bære for en agurksalat.
OT: Stoppet Aftenposten seks uker i sommer selv om jeg er hjemme, ble så tynt og mye dill-dall at jeg fant det mer miljøvennlig å nyte sommeren uten alt papiret og reklamevedleggene. Ganske deilig faktisk ![]()
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Man ser jo hva folk er opptatt av også, da, hvis man skummer gjennom det e24 skriver:
Quote:
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel, skal innrømme at det ser ut til at Norwegian har måttet kutte helt ut Hola for senere tilfeller. Personlig øker ikke tilliten til et selskap som legger seg så flat etter noen latterlige agurkkommentarer, men som kjent er det mer vann i agurker enn i havet, så da får man vel bare føye seg..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
[Quiz] Gamle fly | LN-KOG | Flyforum | 4 | 20-04-2015 19:41 |
Ny-gamle fly, og ny-malte fly... | Harald Oanes | Bilder & foto | 6 | 23-06-2011 01:17 |
Gjenbruk av gamle fly | LN-BLO | Flyforum | 4 | 18-12-2010 17:57 |
Skremt av dårlige fly | BGO | Flyforum | 1 | 16-07-2008 09:58 |
Gamle fly | Olebno | Flyforum | 1 | 27-05-2005 14:41 |