Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-07-2008, 09:55   #1
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: Skremt av gamle fly?

Nå kan jeg bare snakke for EC-JQX siden det har jeg flydd med. Den 733en virket relativt frisk selv om det utenpå fantes en del doubler patches (fire for å være eksakt på babord side - foretok en halv walk around med bakkemannskapets velsignelse) og en av disse patchene var midt mellom Hola og Airlines. Jeg la også merke til at det var foretatt noen lap joint arbeid på flyet, så den er ikke kommet opp til C10 enda (lurer på om folk reagerer på lappverket på flere CNOs 735er hvor lap joint er foretatt?). Innvendig var det ikke noe særlig å klage på. Teppene nesten nye og rene sammenlignet med flere av SAS' 735er og 737NGer. Resten av flyet var fri for den sædvanlige klistrelappreklamen både her og der, sete var av typen stipete blåtoner og ikke noe galt med dem. Det som kan være skremmende var at det ikke var noen norske varsellapper, men to-språklig engelsk og spansk. Nå har jeg ikke for vane å besøke toalettet på fly under korte flyturer, så kommentarer til det kan jeg ikke gi. Da er vi fremme ved hva som kan være skremmende, og det er at Hola Airlines logoen var delvis flasset av og med den hvit fargen på flyet, så kunne det ha godt av en liten vask.

Nei, jeg har vært oppe i 737er som har vært mye dårligere. Da er det to selskaper som peker seg ut, og det er bmibaby og Jet2 - bmibaby for sitt innvendige vedlikehold og Jet2 for å se ut som vortesvin på utsiden.
Old 16-07-2008, 10:34   #2
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Default Re: Skremt av gamle fly?

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Nå kan jeg bare snakke for EC-JQX siden det har jeg flydd med. Den 733en virket relativt frisk selv om det utenpå fantes en del doubler patches (fire for å være eksakt på babord side - foretok en halv walk around med bakkemannskapets velsignelse) og en av disse patchene var midt mellom Hola og Airlines. Jeg la også merke til at det var foretatt noen lap joint arbeid på flyet, så den er ikke kommet opp til C10 enda (lurer på om folk reagerer på lappverket på flere CNOs 735er hvor lap joint er foretatt?). Innvendig var det ikke noe særlig å klage på. Teppene nesten nye og rene sammenlignet med flere av SAS' 735er og 737NGer. Resten av flyet var fri for den sædvanlige klistrelappreklamen både her og der, sete var av typen stipete blåtoner og ikke noe galt med dem. Det som kan være skremmende var at det ikke var noen norske varsellapper, men to-språklig engelsk og spansk. Nå har jeg ikke for vane å besøke toalettet på fly under korte flyturer, så kommentarer til det kan jeg ikke gi. Da er vi fremme ved hva som kan være skremmende, og det er at Hola Airlines logoen var delvis flasset av og med den hvit fargen på flyet, så kunne det ha godt av en liten vask.

Nei, jeg har vært oppe i 737er som har vært mye dårligere. Da er det to selskaper som peker seg ut, og det er bmibaby og Jet2 - bmibaby for sitt innvendige vedlikehold og Jet2 for å se ut som vortesvin på utsiden.

De som jobber i teknisk kan bare smile....

Sikkert, folk vil reagere om lakken er ikke helt fresk. Mens jeg tror flesteparten av folked ikke skjönner hva det er med patches og doubler-plates. Lap-Joints har vel alle fly, selv de splitter nye, og ingen passajer bryr seg om det kunne ses fler bolts eller ikke. Sa lenge du har ikke mere enn 3 patches pa en hud-panel, sa er det ingen problem.
Lap Joint Modifikasjon ma ikke per se gjöre med C10 sjekk og det ma ikke byttes komplett. Southwest har brukt en annen mate a löse dette: Cornerworks...

Interiöret er en annet ting og om Hola er virkelig sa utsliten, sa er dette beklagelig, mens grunnet at KHB er sa veldig forsinket ble det rett og slett nödvendig a leie denne spanske fyr langt lengre enn opprinnelig planlagt.
Med NOE og KHB ikke leverert ma folk noye seg med denne som finnes pa marked. Jeg har litt hap at vi er kvitt av den spanjolen för hösten begynner, alt avhenger av na KHB er endelig ferdig...

Posting Rules