![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
Blir spennende å se om det da blir code-share på USA rutene til SK og CO, uansett tror håper jeg dette blir et positivt samarbeid både for SK og CO.
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Dette er jo like mye en mulighet for SAS å tvinge mer trafikk inn til CPH ved få CO bort fra Osl og ARN. Who knows.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Last edited by JoeW; 20-06-2008 at 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Tommy, jeg tror vi tenker ganske likt i denne saken.
Satt akkurat og tenkte på SAS IC og lurer på vi kanskje nå ser begynnelsen på slutten. Er det grunnlag for SAS IC?? Vi er vel alle enige om at dagens flåte gjør dem lite levedyktige... tiden får vise, og det er en helt annen diskusjon.... Som det også sies om samarbeid SAS / CO. Det er ikke sikkert at CO nå kommer til å dele seng med hele stjerne gjengen. En ting er UA som de nå snakker med, der blir det nok tettere som det annonseres. Men hvis vi ser på dagens situasjon og hvordan CO har stått på siden av alle i SkyTeam og drevet sin egen butikk uten for mye samarbeid. "Kjernen" i SkyTeam er jo snart "same shit - different wrapping" (KL/NW AF/DL). Dette at CO er vant til å være litt alene, sammen med at CO har tatt myyyye trafikk fra SAS IC ut fra OSL/CPH/ARN. Så er det ikke sikkert at man ser et tett samarbeid med det første. Selv om det kan være en knall mulighet for alle parter... S |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vi maa jo ogsaa se litt paa produkt og FFP her. CO oppgraderer jo naa alle sine 757 til AVOD, de er ferdige i august med dette prosjektet. I tillegg kommer det helt nye business seter paa disse maskinene i loepet av hoesten. Akkurat naa er ikke COs BF en fullverdig konkurrent i business over atlanteren til 30K+. Men med nye, flate seter der fremme vil CO helt klart vaere paa banen.
Naar det gjelder FFP, er SAS den verste i klassen i Star naar det gjelder opptjening paa billige billetter. Paa dyrere/business og extra billetter slaar SAS CO og de andre amerikanske selskapene ned i stoevlene. Saa forvent ikke mer opptjening med OnePass enn EB naar man flyr SAS. Det som er flott er at endelig har man mulighet for 100% opptjening i Star fra OSL. Det er jo rett og slett kun aa velge OnePass istedetfor Eurobonus. OnePass vil gi AKKURAT samme opptjening som man gjoer naa med alle Star partnere. Ser ikke paa at man mister KLM som noe tap. Man vinner LH, AC, UA, SQ, TG som alle gir 100% poeng i alle bookingklasser i alle amerikanske FFP. KLM kan seile i sin egen sjoe. Se paa hva man vinner!! Saa igjen, daarlige nyheter for SAS. Folk vil foretrekke CO materiell over atlanteren fordi de gir 100% poeng i alle bookingklasser. Glem ikke at naa paa sommeren maa man opp i 8K for aa faa 100% poeng med SAS. Helt haaploest. Folk vil forlate EB og melde seg inn i OnePass. EB gaar rett i glemmeboka for meg som har UA 1K og CO Platinum Last edited by Tommy777; 20-06-2008 at 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,392
|
![]()
Historisk har man jobbet godt sammen... At man i disse tider skal drive med overskudd eller legge ned er jo en spenstig uttalelse med tanke på drivstoffkostnadene. Det kan jo være at kanskje LH ikke liker et mulig SAS/CO samarbeid like godt - selv om jeg nok fortsatt vil foretrekke widebody via FRA/MUC til USA over 757 direkte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Tror grunnen til at CO har hatt god suksess med sine Skandinaviaflyginger er at de har god forbindelse vidre til gode priser. Hvis SAS forsøker seg på OSL nå så tror jeg bare det gjør at de evt. brekker ryggen enda fortere.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,392
|
![]()
Hvis SAS forsøker seg på OSL-EWR blir det med en maskin/avgang nummer to i samarbeid med dagens CO rute... Men til nå har det kun kommet opplysninger fra SAS om at noen NYC rute fra Oslo ikke er aktuelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
I alle pressemeldingen som har kommet, staar det helt klart at LH (som er en meget viktig og naer UA partner) vil bli like naer CO som LH. UA gir elitebonus naar man flyr med LH metal over atlanteren, noe som garantert vil skje med COs program i tillegg, saa 200% poeng.
Det er en helt annen setting naa, EB. SAS er ikke medeier i CO lengre og har en lei tendens til aa sitte paa sin egne hoeye hest og si "dersom ikke vi kom opp med ideen foerst, er det ikke bra" kontra CO som er meget ydmyk i alt man foretar seg. SAS har ikke tjent en eneste krone paa intercont siden Y2K, saa logisk sett hadde jeg mottatt dette samarbeidet med CO med glede og satt meg ned med CO paa en ydmyk maate og funnet frem til en flott samarbeidsplattform. Er ganske saa sikker paa at det ikke kommer til aa skje.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
CO har bestilt en rekke 777 (6 stk) pga forsinkelsen, 2 stk blir levert paa nyaaret, resten senere i 09. De 4 neste blir garantert -300ER. Noen ny 767-400 vil vi aldri se til CO. Den maskinen vil de ikke ha flere av i parken sin. Det er greie nok forbindelser videre paa de sene SAS maskinene. Du kommer deg til uansett destinasjon i USA og Canada naar man lander paa ORD eller SEA sent. Man kommer seg ikke til Karibien og Mexico, men det gjoer man jo ikke med CO heller.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
|
![]() Quote:
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Og da var invitasjonen fra Star Alliance sendt over dammen!
Dersom CO aksepterer invitasjonen så er det ventet en integreringsprossess på minst 1 år.... Quote:
Last edited by LN-RRA; 20-06-2008 at 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Revived våre Onepass fra 1994. CO svarte og pinadø det er 22,117 poeng på både min og kona's konto.
Nå må en spille kortene rett ! Tøm EuroBonus og takk for 16 år ! Mesteparten flotte år inntil for et par år siden .. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Noen i SAS må ha sagt ja (eller overtalt til å si ja) til at CO kan bli medlem i Star ettersom det har vært enstemmig ja til å invitere CO. SAS og Continetal har jo vært gift og nå skilt så hva resultatet av dette blir er vel ingen som helt kan forutsi. Det kommer nok til å bli noen møter i Stockholm og Houston og enten blir det full skjærings, som forholdet mellom TG og SQ, eller så får CO38/39 også et SK nummer, og ARN/CPH kan få en tilpasning til to daglige eller at noen trekker seg, evt så flytter CO et fly til OSL. Mange muligheter...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Gulboble: CO (på internasjonale ruter - kjenner ikke domestic US) har en satt policy ang oppgradering. ID PAX fra andre selskaper blir ikke oppgradert. Egne ansatte kan bli oppgradert. Hvilken rekkefølge det prioriteres varier litt. (basert på type billett den ansatte har etc)
Mange selskaper vil faktisk først oppgradere ansatte el id billetter. Da kundene ikke skal bli for "bortskjemte" med oppgradering. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Det at man oppgraderer ansatte er helt kurrant i mine oeyne dersom man har forsoekt aa selge setet foerst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Og det at man ikke oppgraderer hvis det ikke er behov er det stadig folk som klager skikkelig på... Spesielt amerikanere som er vant til oppgradering via kort status.
Har ikke tall på hvor mange som maser og maser. Og som argumenterer frem og tilbake for å få sitte foran. "Går dere heller med tomme seter foran???" "siden det er tomt kan jo jeg bare sitte der, det gjør jo ingen ting" "Jeg er jo en god kunde" Men en av de aller beste jeg har hørt - hadde et par hvor de begge var definert som blinde. (en kunne se litt) De var preseated rad 8 på CO fra OSL. (for de som ikke er kjent så er det første raden i økonomi og bulkhead) De mente at det ville være mye bedre for oss om de satt på business, for da kunne vil holde et bedre øye med dem.... S |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
De som sier dette er ikke frekvente reisende. Hadde hatt mer enn vakum mellom oera, hadde de faatt med seg reglene.....
Her er foroeverig Taperen og Vinneren: |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,392
|
![]()
Og innlegget til Tommy777 viser at alle våre innlegg her på forumet har en viss levetid - hvem ville trodd for noen uker siden at Tommy777 ville kaste UA på dør for så å omfavne CO...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ethiopian til Star Alliance? | CK | Flyforum | 18 | 15-12-2011 06:58 |
Krav til medlemskap i Star Alliance? | Skipskatta | Flyforum | 0 | 14-12-2011 20:55 |
AirUnion på vei til Star Alliance | CK | Flyforum | 3 | 20-11-2007 18:58 |
Shanghai Airlines til Star Alliance? | CK | Flyforum | 4 | 10-05-2006 13:35 |