![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]()
Heisann!
Sitter nå på EWR og venter på å ta en 737 BBJ til FRA. Litt darry å fly så lite fly over Atlanteren, men samtidig skal det bli kult å fly BBJ med 48 seter! Skal prøve å få tatt noen bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Gleder meg til rapport... Skal selv fly A319 All Businness hjem fra Dubai i oktober.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
God reise. Hadde selv t/r MUC-EWR-DUS med 737 BBJ og A319, og du kan se min lille tripreport om denne .. Ser fram til din rapport ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 544
|
![]()
Fløy selv Qatar Airways A319LR fra ARN til DOH for noen uker siden - dessverre kun i economy. Rart å gå ombord i et slikt lite fly som også var kun halvfullt for en seks-timers tur.
__________________
Flights ahead: Litt smårusk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]()
OK, det tok noen dager å få skrevet, men here goes:
Skal du reise business class og syns halve moroa er de lange ansiktene til røkla som sitter stua sammen der bak, så er ikke dette noe for deg. Men hvis du syns at røkla rett og slett er en plage som du godt kan klare deg uten så bør du velge Lufthansas business class only konsept. Jeg var tidlig ute på Newark på søndag for å ta LH485 EWR - FRA, nærmere bestemt ca 1320 – 2,5 timer før avgangstid kl 1550. Dermed var det ikke kø, verken på innsjekk eller i sikkerhetskontrollen. Flyet var parkert ved gate B60, altså rett rundt hjørnet fra Lufthansa Senator Lounge / SAS Business Lounge. Men der hadde ikke en ID-reisende som meg adgang. Ombordstigingen startet ikke før ca 1535, men ettersom det kun var 33 passasjerer som skulle om bord i det 44-seters flyet operert av PrivatAir gikk boardingen unna i en fei. Om bord i flyet var det jo heller ikke noe snakk om noe venting i midtgangen ettersom det var god plass til å stå foran setene å ta av seg jakker og legge på plass håndbagasje. Flyet har altså 44 seter, 11 rader i en 2+2 konfigurasjon. Setene er mye av de samme som man finner på SAS Business Class og Lufthansas nye Business Class-seter. De kan legges helt ned så det blir en ”lay flat bed”. Setene var imidlertid ikke i så ny versjon som SK og LH sine. Det var ikke så mange fancye elektroniske innstillinger, fotstøtten var helmekanisk og det var ikke snarveisknapper for landing, spising, og soving (helt flat). Heller ingen massasjeknapp. TV-skjermer var ikke fastmontert i setene, de fikk alle derimot levert ut etter take-off. Det så ut som ei vanlig strømledning som ble plugget i stikkontakten mellom setene, så hvordan man kunne ha samme utvalg filmer, musikk, spill, kurs osv som på LH’s 744 vet jeg ikke helt. Mulig det var et trådløst nett, men jeg kunne ikke observere noe slikt på min laptop. Kart og fly-info kunne ikke velges, men det snurret og gikk på skjermene under hattehylla. Litt skuffende var hodetelefonene som ikke var av typen noise cancelling, derimot ganske simple. Servicen var upåklagelig. Jeg talte 4 cabincrew, og det skulle holde til 33 stk. Selve maten og drikken var det samme som man fikk på LH’s egen C-klasse – excellent! Toalettene hadde jeg større forventninger til på en BBJ, men de var helt standard 737. Og hadde jeg hatt en terning å trille, så kunne det kostet et øye at flippen på toalettpapiret hang innover!! Ved ankomst Frankfurt parkerte flyet nærmest mulig passkontrollen. Og gaten vi parkerte ved var også bemannet av to bakkeansatte som ordnet transferinnsjekking for de som måtte ha behov for det. Alt i alt kan man konkludere med at de største fordelene er på bakken med parkering og rask boarding/deboarding. Om bord er det like bra som business class på større fly. Men for en flynerd som er fascinert av store wide bodyer, så gikk man jo glipp av det i dette tilfellet. Last edited by PSC TOS; 18-06-2008 at 02:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,418
|
![]() Quote:
Takk for fin rapport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Takker for rapport. Har selv prøvd denne servicen et par ganger og foretrekker widebody på grunn av støy, plass og utstyr.
Det er kun en fordel med all C flights: raskt på og raskt av |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
|
![]()
Hei. Jeg fløy nylig LH (privatair) A319 med 48 seter MUC-DXB. Skal sy sammen en tripreport med bilder fra hele turen som også inkluderte LH, EK og TK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]() Quote:
If so, kom deg ned på jorda.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]() Man må jo kunne skrive litt humoristisk og sarkastisk her inne uten å få hugget hodet av seg av den grunn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Nei, jeg levde i håpet
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Men er ikke medpassasjerer stort sett en plage? Hadde jeg hatt valget så hadde jeg valgt et fly der jeg var alene i stedet for et fly der alle plasser var opptatt. Ingen som lener seg over armlenet, ingen som legger ned setet foran, ingen i dokø, ingen i pass-kø, og min bag garantert først på båndet.
At de i monkeyclass er mer eller mindre slitsomme enn de foran kan vel diskuteres. Det verste er i alle fall de som tror de er guds gave til flyselskapene og prøver å prate seg til oppgraderinger pga ett eller annet kort, og som blir frekke når de ikke får det. Fin rapport... Narrowbody biz er jo klart å foretrekke ![]() Last edited by Dag Viking; 18-06-2008 at 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,258
|
![]()
Gleder meg til den dagen vi har våre egne små egg som vi kan svoshe rundt i helt alene. Da slipper vi både medpassasjerer og semiseriøse kommentarer om "røkla der bak".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Kjempeflott rapport - med humor. Fortsett med det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,418
|
![]()
Beam me up Scotty .... coming soon(?) to a shopping mall near you!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]() Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=T5F2cBkex7I&NR=1
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
He he, godt illustrert ja - samme film inneholder
forøvrig en herlig "spypose-sekvens" (på flyturen tilbake).. ![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Langtur: First Class (LX), Business Class (LH/LX), Economy Extra (SK) og 1-Class (WN) | ILS2 | TripReports | 20 | 27-05-2013 23:02 |
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline | KrisFlyer | Reiseforum | 2 | 27-11-2009 15:12 |
Lufthansa Business Class vs Thai Royal Silk Class - synspunkter? | kristian | Flyforum | 2 | 06-04-2008 21:28 |
Ny business class på LH | TG923 | Flyforum | 11 | 30-01-2007 23:08 |
KLM business class | LN-HAT | Flyforum | 3 | 07-08-2005 14:03 |