![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 196
|
![]()
Så det landet et Novair fly a321 på Vigra nå. Trodde ikke de kunne ta mot så "store" fly der. Hva er det største passasjerflyet som kan ta av /lande der fullastet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
andeik: Airbus A321-200 er dog lengre enn Boeing B737-800:
A321-200: lengde: 44.51 meter B737-800: lengde: 39.50 meter Ellers har Novair med sine A321-200 også tidligere vært på AES. Rullebanen på Vigra er på 2,314 meter, men hvor stort fly som evt. "kan" lande der - vet jeg dog ikke.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 15-06-2008 at 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Fornebu hadde vel en rullebane på 2200 meter om jeg ikke husker mye feil, og der har jo vært både 747 og andre store tunge damer
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
SXM, need I say more?!
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 196
|
![]()
takk takk for svarene.. Vi kan ta ned det meste av fly da med andre ord. Om vi har oppstillingsplass så er svaret ja, men utstyr til å handle de er heller tvilsomt. Men så er vi nå litt plaget med den radiomastra som hindrer noen flyselskap å komme, men det er en annen diskusjon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jeg trodde det var å regne som høy risiko sport å lette fra Fornebu med tunge maskiner. Var det ikke et par episoder med noen 747 maskiner som fint klarte å lande, men som måtte være meget kreative i vekt besparelse for å lette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Har fløyet Apollo Novair A321 til Skiathos. Avgang med full pax, men desto mindre fuel. Mellomlander da i Tessaloniki for refueling hjem.
Runwaylenght Skiathos: 1570m. !! http://www.hcaa-eleng.gr/skiathdat.htm Last edited by ENTO; 15-06-2008 at 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Men A320 serien ser mye større ut grunnet at de er endel høyere enn B737.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Jeg så en Sabena A340 takeoff på Fornebu i 1998. Kom tom inn og var stappfull ut med pax, og det var ikke fryktelig mye rullebane igjen når de dro ut mot Torvøya.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Novair og Norwegian 09/07 | TheEirikK | Register- og ATC-Forum | 1 | 07-08-2013 21:38 |
NovAir reg | Putte | Register- og ATC-Forum | 3 | 15-09-2011 23:22 |
Novair A321 | SQ 777 | Flyforum | 7 | 17-12-2007 19:48 |
Novair+? | airfreak | Flyforum | 8 | 16-04-2007 19:38 |