![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Selvsagt, så fremt du har "tid igjen" av dine tre måneder. Gjorde det mange ganger når vi bodde i Montreal. (Ved innreise på land border må du jo betale ca 20 dollar også, så de sparer du om du har I-94 i passet). Men det kan jo være en nordmann har entry til USA med fly, kjører til Canada og flyr til Europa derfra. Da vil det være et behov for å registrere utreisen når han drar med bilen over til Canada - og det nytter ikke å bare se på flyselskapenes systemer.
EDIT: Det vil si, jeg vet ikke om det er krav om onward eller return-ticket ved innreise til USA. Skal sjekke Timatic når jeg kommer meg på jobb etter alle disse eksamnene... |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er endret, Tommy ...
![]() Alt flyselskapenes systemer brukes til er aa sjekke watchlists og sende APIS. APIS brukes ikke til registrering av inn-/utreise, men til kontroll av navn. Alle I-94 bringes til et 'sentrallager' hvor partene blir matchet opp. Saa derfor spiller det ingen rolle hvordan du passerer grensen. |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Quote:
(...og så får jeg kanskje lese litt mer statistikk før eksamen... :P ) |
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye verdensdeler begynner å komme inn på radaren | LN-SEK | Register- og ATC-Forum | 2 | 06-03-2010 00:57 |
Sliter med å komme inn på sidene til Continental | foffen | Flyforum | 4 | 16-09-2009 10:11 |
Vanskelig å komme inn i USA om en har besøkt "feil" land tidligere? | Martin | Reiseforum | 14 | 25-03-2009 17:15 |
Spennende måte å komme inn i SAS Danmark | CK | Flyforum | 0 | 29-08-2008 09:28 |