![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jeg hatt nok en tur ned til Dusseldorf, en flott by med en flott flyplass.
Må nesten si jeg ble veldig paff når vi ankom fredag kveld, da jeg ikke var klar over det bygnings arbeidet som foregikk der nede. Men spotting ble det, og selvfølgelig en tur eller tre til sentrum også. Denne gangen ble det muligheter for å sjekke ut det lokale livet, Rhinen, og skikkelig nydelig mat. (til en fornuftig pris). Litt synn å ikke tilbringe 17. Mai hjemme, men denne turen var virkelig verdt hvert sekund og hver en krone. Denne gangen var det "utrolig nok" såppas mye Air Berlin og Lufthansa at man kunne blitt lei av mindre. Men hva kan man forvente, når de to selskapene har mesteparten av trafikken der nede? ![]() Vi starter med fredagens bilder. 16.05.2008 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lørdag 17.05.2008
Været var ikke på vår side på Lørdagen, men vi hadde det bra alikevel. Vi våknet klokka 7 på morgenkvisten av et helt forferdelig regnvær, men det gav seg heldigvis tidlig på dagen. Vi bestemte oss for å ta turen til Sentrum og handle litt, og se litt på det "lokale" livet. Mellom klokka 1 og 2 satte vi kursen mot flyplassen for mere spotting. Må nesten si at S-Bahn var et flott framkomstmiddel for å komme seg til og fra. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg dro faktisk nedover til DUS fredag 16.mai
![]() Reiste fra OSL med LH3159 som ankom DUS ca 11:00 med CJ-200 som det er bilde av her ![]() ![]() Og tilbake fra DUS-OSL søndag 18.mai med SK819 B737-600, avgang kl 19.05 (var vel forsinket ut og tok ikke av før ca 19.30 tror jeg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Søndagen kom, og det ble straks bedre vær.
Litt varmere, og vesentlig klarere i luften. Alikevel klarte jeg det jeg vanligvis gjør, nemlig å undereksponere bildene. Men, en del bilder ble det. Og en noe mer variert trafikk enn de to foregående dagene. Søndagen var også tid for hjemreise, med en litt forsinket SK819 som skulle ta oss til oslo. Jeg hadde dagen før fått SMS fra SAS med beskjed om at KSU var tatt ut i streik. (som om jeg ikke viste det) Etter ankomst OSL, tok jeg kontakt med bilettkontoret til SAS som booket meg om til AES neste dag. De sendte meg også bort til Radisson SAS Gardermoen, med løfte om en rolig natt og et godt måltid. Riktignok måtte jeg stå en time i kø for å snakke med de, men slikt må man nesten regne med. Mandag startet dagen med 45 minutter innsjekkings kø på Osl, før turen gikk til AES med SK4446. Deretter buss fra flyplassen til Moa, og videre til Kristiansund. Nok tørrprat, vi tar en titt på et par bilder til fra DUS. Søndag 18.05.2008 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sjekk landings vinkelen på denne. Var nesten sikker på at dette ble Tail strike, men de fikk den trygt ned ![]() ![]() Takk for titten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du kom deg hjem igjen ja
![]() Flotte, flotte bilder ja! ![]() ![]() Og Aer Lingus har forøvrig utrolig stilige farger på flyene ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her var det mye fint, Likte spesielt bilet av den splitter nye AirBerlin A330-300. Har ikke sett så mye bilder fra denne flyplassen så det var gøy fra dene kanten også.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Virkelig flotte og varierte bilder. Sinnsyk vinkel på den Finnairen.
![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Utrolig gode bilder - og mye flott metall! Hva slags utstyr har du?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fortell hvor det er bygge-arbeid ?
Eg skal nedom om 2-3 uker Bra bilder forresten |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fin serie- får nesten lyst til å dra dit!
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra serie dette ja, får se om jeg får tatt turen ned dit i sommer/høst hvis tiden strekker til.
Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for kommentarer folkens, alltid hyggelig å få tilbakemeldinger.
Kamerautstyr? Canon EOS 20D Canon 70-200 F/4L USM Manfrotto monopod Ta en titt på kartet nedenfor Lennart, områder merket i rødt er det pågående arbeide. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flott serie og fine bilder dette, ser ut som dere fikk mye til tross for litt variert vær. Hadde de startet med å sette opp glasset rundt på spotterterassen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ingen glass i mils omkrets her, gjør de det forsvinner hele gleden med å spotte der desverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tviler på at det blir glass foran der . Der er jo 2 terasser, så det ska koste dyrt for å sette opp. En uke igjen, så er eg og på plass
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Virkelig pene bilder! Skal man lande med så høy nese med Finnair-maskina?
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Tviler på det, men så er eg ingen ekspert heller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dusseldorf - transfer/spørsmål etc | sentry | Reiseforum | 34 | 21-09-2023 11:26 |
Dusseldorf i høstferien | Lennart | Bilder & foto | 7 | 22-10-2013 09:24 |
TRD Primera Air B738, 7. mai, 8.mai og 22.mai | Trdfly | Spotteralerts | 0 | 04-05-2013 16:39 |
10 kr til Dusseldorf | AirbusTrond | Reiseforum | 16 | 11-05-2010 20:13 |
dusseldorf | sk931 | Flyforum | 11 | 05-08-2008 12:55 |