![]() |
|
![]() |
#1 |
at your service!
|
![]()
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/05/30/536705.html
Men dette fører vel til at dei flyselskapa som enno ikkje har interline-agreement med kvarandre ikkje kan skrive ut etkt's til kvarandre? Og kva då om du skal reise med to slike selskap? Må ein kjøppe separate billettar? Trur enkelte flyselskap har sove i timen her...
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
vel, jeg tror vel slutten på papir-billetter er noe nærmere enn det papirløse kontor, men ikke veldig. MANGE flyselskaper vil ha problemer med å slutte helt med papirbilletter, så vi får nok se de grønne der en god stund til... Reiste sist med en papirbillet så sent som på mandag - skikkelig retro!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
at your service!
|
![]()
Eller enno verre: Dei grusomme gamle gjennomslagsbilettane som wf har enno.... DET er retro det....
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette har jeg desverre liten tro på, men er vel lov å håpe.
Reiste selv på papirbillett forrige uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har selv papirbill. med SK til Napoli og Sevilla i sommer ! Helt herlig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
at your service!
|
![]()
CK, kva er det som gjer at det framleis ikkje er råd å selgje etkt til enkelte destinasjonar? NApoli til dømes?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flyselskapene vil beholde muligheten å utstede papirbilletter. De aller fleste bruker fortsatt papirbilletter til ID-billetter, og tror ikke det endrer seg så fort. Men ellers så er det som Torbjørn sier, er det ikke en egen ETKT-interlineavtale (EIT), så er det stopp (nesten)! MH har i øybelikket IET med 80 selskap, det er nok under halvparten av hvor mange man har/hadde papirinterline med, og det er neppe en unik situasjon. Men de aller fleste selskap har jo sikret seg IET med de viktigste interlinepartners. Vi har dog fortsatt en liste på 24 interlinecarriers der vi vil utstede papirbilletter for reisebyråene på forespørsel i avvente på IET.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jasså? Jeg kan fortelle deg at paper-tickets hverken er artig for gate eller check-in agents.
Last edited by JoeW; 30-05-2008 at 13:20. Reason: Skrev motsatt av tanken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
avsluttet
|
![]()
Huff... Enten - eller, spør du meg. Enten burde alt vært gjort om til ETKT only, eller Tkt cpns only. Da er det enten/eller. Huff, det er nesten ekstraarbeid nå som det er så mye mellomting. Skal/skal ikke, etkt ikke validated, må reinstates, reissues, ikke godtatt av DCS systemet, få'kke boardingkort fordi etkt ikke er gyldig/matchet.
Det ender med at pax'n får dårlig følelse overfor flyselskapet! Bare fordi ikke alt er helt i 100% orden ifra selskapets/systemets side. Og om pax får dårlige vib'r for dette, bytter dem fort ut selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Blir ikke enklere av at noen selskap tillater revalidering men andre krever omskrivning ved endring. Får av og til en følelse av at enkelte agenter bare endrer flightene i PNRen ut å gjøre noe med ETKTen, og da blir det selvfølgelig krøll ved innsjekk. Men fordelene med ETKT er så mange, og det HAR kommet for å bli, så vi må bare gjøre det beste ut av det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Så får vi se hva som skjer med MCO/MPD. IATAs V-MPD er jo langt fra perfekt. Etter hvert kommer det nok en EMPD, men når?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
En sjelden gang skjer det noe feillifting (dvs billetten er tatt inn på feil fly), feil omskriving eller at man rett og slett ikke får brukt billetten i innsjekkingssystemet. Men hvertfall de to første tilfellene kunne skje med papirbilletter også, og da ble merarbeidet enda større med sending av bilettkuponger hit og dit. Eneste som irriterer meg er at folk flest ikke skjønner at de reiser på elektronisk billett. De tror A4-arket med utskrift av bestillinga er billetten. Eller de tror boardingpasset er billetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
at your service!
|
![]() Quote:
Jau, det er mykje artigare enn vanlige papirbilettar. Mindre arbeid og lettare for kunden.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
PSC TOS, hva sikter du til når du sier "Eneste som irriterer meg er at folk flest ikke skjønner at de reiser på elektronisk billett"? Hva er det paxen gjør som er dumt? Spørr av ren nysgjerrighet, jeg er ikke på den innsjekkende siden men på den utstedende siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() hilsen, Laurenz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
at your service!
|
![]()
Litt rolig no folkens!
![]() ![]()
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så jeg savner at reisebyråene og de som sitter på direktesalg informerer sine kunder om hva som behøves for å sjekke inn. Og jeg savner også den tida da det var obligatorisk å legge billetten inn på et kort med magnetstripe (FOID - form of identification). Men dette ble lett omgått av reisebyråene da de brukte reisebyrålederens kort som FOID til 100-vis av reisende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Den siste Tristar' .. | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 19 | 21-07-2018 14:37 |
Den siste MD-11 rapporten? | RJon | TripReports | 21 | 08-04-2015 16:21 |
Den siste Cactus .... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 08-04-2015 16:16 |