![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lidt har også ret Mr. NEGATIV !
Det vil jo alt andet lige hjælpe de resterende operatører med at fylde flyene, QI's fly er jo helle ikke så store ! NB kan nok bedre tåle en mindre loadfactor, grundet deres omkostningsstruktur !
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Der var nok mere ræson I om NB lukkede deres underskudsbiks, EZ laver jo trods alt penge på det de foretager sig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var synd de gav seg, men konkurransen ble nok for hard med Sterlings mye større fly. Jeg regner med de fortsetter på OSL-AAL og OSL-AAR. Sterling skulle heller ha gått inn på OSL-AAR der det ikke har vært konkurranse med Sun-Air og prisene har vært deretter, men så er vel Sterling kjent for å gå inn der det er allerede er sterk konkurranse.
![]() |
#25 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Jeg regner med de fortsetter på OSL-AAL og OSL-AAR. Sterling skulle heller ha gått inn på OSL-AAR der det ikke har vært konkurranse med Sun-Air " hmmmm hvad mener du? EZ er på AAR-OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det var virkelig synd! Jeg har tatt BA OSL-BLL hver jul for å besøke sviger-besteforeldrene, og isen (og den flotte servicen) har hele familien satt stor pris på. OSL-BLL er for liten for tre operatører - der den ene dundrer inn med 737'er to ganger om dagen (med en dårlig tidtabell, men med lave priser). Så får vi håpe at QI klarer - med sin bedre tidtabell - klarer å holde på business-paxen (som dominerer på den ruten, BA hadde nok god yield der så lange det varte). Dornierne kan umulig ha vært billige å operere - men det er et fint lite fly (som jeg nekter å tro at økonomene i EZ liker).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sun Air flyr mellom Oslo og Århus ja, jeg sa at Sterling heller burde gått inn der, Sun Air har ikke konkurranse på den ruten.
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Men, i august skal vi feire de gamles krondiamantbryllup (det er 65 år!!!) og da sender jeg familien med Stena Line og så tar jeg Sun-Air fra naboflyplassen borti gata her... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ah, du skal het ned dit. Ser viaMichelin sier det er 64km og 1t3m min BLL-Frederica, mens AAR-Fredericia er 143km og 1t 34m
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
För att koppla på CK:s undran: Har Sun Air´s piloter varslat om strejken i enlighet med gällande regler på arbetsmarknaden eller är det fråga om en olovlig konflikt? Det har ju betydelse vad gäller Sun Air´s svar på strejken genom att sätta in "freelance pilots". Är det fråga om en helt legal konflikt kan ju Sun Air, om man vill göra anspråk på att vara en seriös arbetsgivare, inte agera som man gjort nu. Vet heller inte om begreppet "samhällsfarlig konflikt" finns i Danmark, om så är fallet kan det ju knappast åberopas i det här fallet. Dessutom är det ju märkligt att Sun Air, om nu strejken kommit plötsligt och oväntat med kort varsel, haft möjlighet att sätta in "freelancers", det är ju inte bara att ha typerating, man måste ju också vara medveten om company procedures och annat som hör till de regler som styr ett AOC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ikke ofte Sterling klarer å kapre en rute - men jeg tror nok de kommer til å slite med å fylle to daglige 737-avganger. Synd at Sun Air/BA må gi opp - servicen deres var jo av en klasse man ikke er vant til på korte ruter i dagens luftfart...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fra www.jv.dk
http://www.jv.dk/artikel/409538 Erhverv | 15.05.2008 15:32 Sympati med strejkende piloter støtte: Sun Airs strejkende piloter kan med stor sandsynlighed regne med at få hjælp til at blokere Sun Airs afgange. Det lille flyselskab har haft held til at holde 80 procent af sin flåde på vingerne ved at sætte ledende medarbejdere bag styrepinden, hyre freelance-piloter og benytte sig af enkelte strejkebrydere. Piloterne selv har ikke mulighed for at lave en blokade i lufthavnen, fordi det vil kompromittere sikkerheden. Men på et møde i LO på tirsdag afgør 3F, HK og Metal om de i sympati med piloterne vil nægte at laste og tanke Sun Airs fly i Billund, Århus og Aalborg, oplyser formand for Flyvebranchens Personale Union (FPU) Per Fallentin. – Jeg møder stor sympati fra de andre forbund, for vi er ikke vant til at se et firma udnytte folk i den grad som Sun Air gør, siger Per Fallentin. Hos 3F i Billund er formand Brian Lyst meget positivt indstillet overfor at sende sine medlemmer i sympatistrejke. – Vi har ikke hørt noget fra forbundet endnu, men hvis det sker, er det min personlige holdning, at vi skal støtte op om en så vigtig arbejdskamp som denne her, siger Brian Lyst. Før en sympatistrejke kan blive aktuel, skal beslutningen træffes på forbundsplan, hvorefter den skal varsles, før den er lovlig. Læs mere i JydskeVestkysten eller e-avisen fredag |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja ja...hvor lang tid går det da får Sun-air pilotene må søke nye jobber?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De har heldigvis ikke større held med strejken.
I aften har DOT fløjet BLL-BRU-BLL med deres SF340. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg hører snakk om at Mr. Sundberg truer med å legge ned hele selskapet...
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Håper virkelig alt er oppe og går igjen innen 3. og 4. juni, og at de ikke legger ned hele selskapet, da skal jeg nemlig få testet dem på OSL-AAR-OSL...
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Neida, du får sikkert prøvd dem Rolf....Sundberg er SønderJyde, og dermed FØDT gnien, i følge min far som er gift med ei av dem
![]() Men servicen ombord er upåklagelig, og jeg digger DO328'ene!
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man kan si hva man vil om streik - personlig synes jeg det er en vederstyggelighet - men det er faktisk et lovlig virkemiddel i arbeidskonflikter. Om det er slik nå - som jeg tolker artikkelen fra JV.dk - at selskapet benytter seg av ulovlige metoder for å holde flyene i luften, er vel støtte-aksjoner fra andre fagforbund rett og rimelig egentlig? I et fungerene arbeidsmarked må alle følge spillereglene - både arbeidstakere og arbeidsgivere. Sundberg er etter det jeg har hørt litt av en luring - kanskje han her er litt for lur for sitt eget beste?
Om butikken har gått dårlig den siste tiden pga høye fuelkostnader, hard konkurranse og en dyr flyflåte (som på meg virker noe overdimensjonert - det står alltid "en haug" med Sun-Air maskiner på bakken i BLL (hvorfor er de ikke ute og flyr?) ), er kanskje streikende piloter en grei "unskyldning" for å komme seg ut av en fallerende business? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Der er ikke noget ulovligt (i betydningen at love overtrædes) ved at ikke strejkende udfører strejkeramt arbejde - i visse fagforeninger har de reglerfor at deres medlemmer ikke må gøre det, men interne regler i en fagforening gælder naturligvis ikke for ikke-medlemmer. Så det kan på ingen måde i min optik forsvares at en fagforening blander sig i hvad andre må - eller ikke må lave. Fagforeningens medlmmer har jo valgt at sige, at de ikke vil arbejde for de vilkår de er tilbudt - det er deres valg, men det forhindrer jo ikke at andre vil.
Hvis piloterne er så utilfredse - så walk with your feet. Der er jo ikke tale om at deres ansætteelsesvilkår pludseligt er ændret drastisk i nedafgående retning - de har jo kendt betingelserne før de skrev under på ansættelseskontrakten. At 3F og andre uvedkommende nu vil blande sig via "sympati-konflikter" er en uskik, og alene et symbol på at gammel betontænkning om "fagforeningers ukrænkelighed". Der er jo på ingen måde tale om at 3F-medlemmer (Super rød forening for uuddannede der ikke kan tænke selvsrændige tanker) udfører pilotarbejde, endsige arbejder for Sunair, så man kan vitterligt tale om utidig indblanding. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SUN AIR/British Airways/Krohn Air på BGO | N-3PB | Bilder & foto | 6 | 14-03-2010 12:15 |
BA/Sun-Air | Turbofan | Register- og ATC-Forum | 0 | 14-04-2009 18:25 |
Godt år for Sun-Air | CK | Flyforum | 3 | 23-03-2007 13:04 |
Sun-Air ATP'er til West Air | CK | Flyforum | 1 | 20-07-2006 15:02 |
Sun Air | VC-10 | Flyforum | 0 | 11-03-2006 15:35 |