![]() |
|
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Well, Widerøe har ikke tusenvis av folk hver dag mellom hver destinasjon, med fly med setekapsitet på vel over 100 seter som går i nærmest luftbro hver time eller halvtime 18 timer i døgnet........ Det er en helt annen økonomisk virklighet for et flyselskap.
Dette har vært eneste måte å reise på mellom øyene. Nå har de fått Superferry som omtrent er i dokk hele tiden på grunn av aksjoner. Og det har garantert vært stilletiende avtaler ute og gikk her. ![]() Og $ 100 var det for 10 år siden også , og dagens dollarkurs har ingen annen relevans enn på fuel ( riktignok viktig nå ). Billigste billetter har alltid vært non-ref som i Norge. Full-fleks mye høyere. Aloha kunne heller ikke forvente i all evighet å tjene penger på 737-200 . Flyene var fine, har brukt dem en del ganger. Men de spekulerte sikkert i at "monopol"-situasjonen fortsatte. Dette gir i hvertfall HA lease on life. Det er vel ikke marked for to til mainland heller fra et lite øyrike. Tross alt stor konkurranse fra UA, NW, DL, CO etc.. 737-700 var vel heller ikke så god butikk som HAs 763... go! fikk fart i sakene som DY i Norge. ![]() Og flyr dem gjerne, som DY...... Last edited by SQ 777; 04-05-2008 at 18:38. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aloha (SK;AC;CO;UA;LH) | jameson82 | TripReports | 37 | 03-11-2012 08:21 |
AvCraft files for insolvency... | LN-AFG | Flyforum | 0 | 11-03-2005 18:52 |
Aloha Airlines i Chapter 11 | Trety | Flyforum | 3 | 05-01-2005 11:24 |