![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Overskuddet økte med 54% til 1,45 mrd USD
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Link?
... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
http://sg.news.yahoo.com/rtrs/200804...e-955c2a1.html
Og EK slapp samtidg tallene for 07/08 (EK sitt regnskapsår er avvikende og slutter 31/3) som viser til en oppgang i overskuddet på 62% iforhold til i fjor |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Det er jo imponerende.
Noen som vet noen forskjeller i driften mellom SAS og EK? Lavere personalkostnader er vel en faktor vil jeg tro, men det utgjør vel neppe hele forskjellen? Hva er belegget på EK kontra SK? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
EK betaler visstnok ingen skatter - som alle selskaper i UAE - og staten legger forholdene til rette for vekst (i motsetning til andre statlige myndigheter vi kjenner), ikke minst på å trekke reisende til DXB - hvem hadde reist til DXB for ti år siden?? Avgifter er det svært lite av i UAE - ingen co2-avgift f.eks.
EK påstår hardnakket (og så vidt meg bekjent har ingen klart å prove them wrong - yet) at de ikke mottar statsstøtte, men rammebetingelsene deres er gode, de er i region med sterk vekst og man har gjort veldig mye bra. Man har en befolkning med høy betalingsvillighet (kan ikke se for meg at det er mange UAE-borgere på DY-flightene til OSL og ARN) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Hva betaler Emirates for fuel i Dubai??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]()
Vet ikke, men de hevder at fuel utgjør 30% av kostnadene deres, så gratis er den ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Tenker de fyller tankene bra opp med suppe, når de er på
hjemmestasjon ja..
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
|
![]() Quote:
Annen arbeidskraft er vel fremdeles nesten gratis, er mange som jobber her nede for under 2000 kroner i maaneden. Emirates har i dag 114 fly, og pr. 31. mars i aar 35,286 ansatte. De mottok i fjor over 288.000 jobbsoeknader til selskapet, saa de har vel ikke noe problem med aa holde loenningene lave.... Load factor for i fjor var paa 79.8%. Breakeven load factor er paa 62.7%, saa med slikt belegg er det vel ikke rart at de tjener noe penger. Edit: om jeg husker det, skal jeg ringe fuelingselskapet her hvor jeg jobber og hoere hva de tar for et tonn paa fredag naar jeg er tilbake paa jobb, det vil vel gi en viss ide om hva Emirates betaler ogsaa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Q4 og årsresultat | Someone | Flyforum | 16 | 24-04-2017 22:54 |
JT årsresultat 12/13 | Jan | Flyforum | 3 | 21-11-2013 18:26 |
Sterkt fra Widerøe i Q2 | Someone | Flyforum | 0 | 18-08-2010 09:05 |
Sterling årsresultat 2007 | Jan | Flyforum | 12 | 22-04-2008 19:29 |
Sterkt resultat fra Widerøe | Egil | Flyforum | 3 | 04-05-2007 11:56 |