Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-04-2008, 10:18   #1
sukram
ScanFlyer Gold

Norwegian Norwegians fremtidige planer

Bjørn Kjos legger i dagens Aftenposten ut om Norwegians fremtidige planer.
Kort oppsummert:

- Færre nye ruter i Europa.
- Bedre frekvens på nåværende ruter, hovedsaklig innen norden.
- Muligens nye innenlandsdestinasjoner.
- Helsinki/Finnair-prosjektet må vente til neste år.
- Knuser ethvert håp om Norwegian på transatlantisk.

Link til artikkel

Last edited by sukram; 25-04-2008 at 10:20.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 10:34   #2
RIBRO
ScanFlyer Gold

Default Re: Norwegians fremtidige planer

Han "knuser" vel ikke en transatlantisk satsning, men sier heller "ser ikke for meg som en aktuell utvikling" og det kan vel ikke samme sak?
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 10:35   #3
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Det knuser uansett ryktene om at de skulle komme med en stor nyhet nå i vår rundt større fly osv osv, et rykte som også har gått internt i selskapet.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 10:41   #4
sukram
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by RIBRO View Post
Han "knuser" vel ikke en transatlantisk satsning, men sier heller "ser ikke for meg som en aktuell utvikling" og det kan vel ikke samme sak?
Vel, nei, det var min tolkning. Høres ut som en pen måte å si "ikke aktuelt" slik jeg leser det ihvertfall.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 10:42   #5
RIBRO
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Vel, nei, det var min tolkning. Høres ut som en pen måte å si "ikke aktuelt" slik jeg leser det ihvertfall.
Den er jeg enig i.
:-)
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 10:44   #6
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Det knuser uansett ryktene om at de skulle komme med en stor nyhet nå i vår rundt større fly osv osv, et rykte som også har gått internt i selskapet.
Dette er feil. Intet rykte har "gått ut internt" i selskapet.
Om enkelte ansatte inntar et rykte utenfra for så å spre dette internt er ikke det samme som at selskapets ledelse jobber med saken.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 10:44   #7
jb1
ScanFlyer Rusty

Det er nok bra Norwegian konsentrerer seg om å forbedre sitt eksisterende produkt. Flere frekvenser på ruter innen Norden er nok smart, Oslo -Stockholm og København kan ha flere frekvenser, særlig ifm helger.

Til Europa kan det økes med en frekvens ekstra på Oslo - Gatwick og Oslo - Warszawa kanskje.

Synspunkter fra sofaen
Old 25-04-2008, 10:47   #8
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Dette er feil. Intet rykte har "gått ut internt" i selskapet.
Om enkelte ansatte inntar et rykte utenfra for så å spre dette internt er ikke det samme som at selskapets ledelse jobber med saken.
Hehe, jeg snakker om et rykte, ikke om hva ledelsen har jobbet med eller ikke. Så det er ikke feil at det har gått et slikt rykte internt blant selskapets ansatte...jeg sier ikke at det har gått UT fra ledelsen Men det er jo bare en liten detalj...
Old 25-04-2008, 10:59   #9
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Hehe, jeg snakker om et rykte, ikke om hva ledelsen har jobbet med eller ikke. Så det er ikke feil at det har gått et slikt rykte internt blant selskapets ansatte...jeg sier ikke at det har gått UT fra ledelsen Men det er jo bare en liten detalj...
Enig at det er en detalj , men forumets seriøsitet blir liten dersom man hele tiden skal formidle detaljrykter.
Her må forumtes deltagere tenke seg om før de trykker på sendknappen etter min mening og ikke være ukritisk sensasjonslystne.
Det vil skade forumets renomme'.

Last edited by OJB; 25-04-2008 at 11:31.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 11:01   #10
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Mange inne i selskap kunne bare le bredt om denne rykte. Dette ble helt klart en önskedrömming og har ikke mye a gjöre med dagens realitet...

Björn Kjos har tydet pa en del ting som vil skje og har ogsa utelukket en god del andre ting. For de som forsatt lurer - bare se litt i baktida. Etter hver vekstfase med mange nye ruter kom det en konsoliderings-fase hvor man har ökt antall frekvenser. Samtidlig har man forbedred og forenkled produkt. Samme vil skje na.
Det vil bli noen - en fa antall - nye ruter. Det finnes seg forsatt attraktive nisjer som DY kan komme seg inn. Mens a forvente at de annsonserer 20 nye ruter eller mere er kanskje litt for optimistisk...

Low-Cost on Longhaul... Oasis prövde seg, og de er konk, AirBerlin pröver seg uten den store suksess. Flere vil pröve seg mens sa lenge har ingen bevist at det regner seg.
Old 25-04-2008, 11:20   #11
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Hehe, når ble Kjosern's "uaktuelt" og "ikke i nær fremtid" uttalelser en pekepinn for fremtiden?
Han har jo brutt samtlige slike kommentarer tidligere.

Men DY burde uansett konsentrere seg om å få sorte tall i eksisterende drift, fremfor ny satsning.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 11:23   #12
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Håper sterkt på at de satser på innenlandsmarkedet nå!
Spesielt Møre. Helst KSU !! ( )
Old 25-04-2008, 11:33   #13
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Her kan du se aksjekursene (NAS og SAS): http://www.bors24.no/bors24.no2/site...(instr4%20null))))
Old 25-04-2008, 14:05   #14
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Enig at det er en detalj , men forumets seriøsitet blir liten dersom man hele tiden skal formidle detaljrykter.
Her må forumtes deltagere tenke seg om før de trykker på sendknappen etter min mening og ikke være ukritisk sensasjonslystne.
Det vil skade forumets renomme'.
Så nå er jeg sensasjonslysten og ødelegger forumet bare for å ha nevnt at det har gått slike rykter internt? Jeg formidler bare FAKTA om at det har gått et rykte internt...jeg har jo ikke skapt et slikt rykte. Så jeg skjønner ikke helt poenget ditt.

Og jeg tror nok scanair blir et ekstremt kjedelig forum dersom rykter ikke har noe her å gjøre
Old 25-04-2008, 14:10   #15
JetBlue
ScanFlyer Molded

JetBlue's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Det er nok bra Norwegian konsentrerer seg om å forbedre sitt eksisterende produkt. Flere frekvenser på ruter innen Norden er nok smart, Oslo -Stockholm og København kan ha flere frekvenser, særlig ifm helger.

Til Europa kan det økes med en frekvens ekstra på Oslo - Gatwick og Oslo - Warszawa kanskje.

Synspunkter fra sofaen
Tror du er inne på noe sentralt, nemlig å konsolidere på de trafikksterke sektorene fremfor å spre rutetulbudet for mye. Jeg er redd satsningen fra Rygge er en slik spredning.

Jeg tror videre at Oslo-Gatwick er en vinner fordi folk er piss lei Heathrow og det evindelige kaoset der, særlig etter åpningen av T5. Det taper spesielt BA på, det er en kjennsgjerning nå. Og Gatwick er langt mer sentral enn Stansted.
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 18:01   #16
Enhanced
ScanFlyer Blue

Enhanced's Avatar

Quote:
Som leder av et børsnotert selskap kan vel uansett ikke Kjos gjøre annet enn å benekte noe slik, fram til den dagen det eventuelt foreligger en børsmelding? Så egentlig knuser vel ikke uttalelsen noe, såvidt jeg kan skjønne.
Enhanced is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 18:13   #17
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Etter resultatene fra første kvartal - og en massiv satsning på nyåpninger de siste årene - finnes det ikke noe mer riktig enn å jobbe for å forbedre dagens produkt, rette opp skjevheter og tiltrekke seg flere forretningsreisende. Dessuten er det strengt tatt begrenset hvor mange nye ruter en kan åpne ut i Europa nå - vent heller til flere nye fly nærmer seg.
Old 25-04-2008, 18:16   #18
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by JetBlue View Post
Jeg tror videre at Oslo-Gatwick er en vinner fordi folk er piss lei Heathrow og det evindelige kaoset der, særlig etter åpningen av T5. Det taper spesielt BA på, det er en kjennsgjerning nå. Og Gatwick er langt mer sentral enn Stansted.
Men hvordan går det egentlig med Gatwick-ruten? Denne har ligget på "billigsalg" på Norwegians forside helt siden den ble lansert, og det er lett å finne billetter til 200-300 kr. Dessuten har kveldsavgangen til Stansted blitt justert fra en avgang i 16-tiden til en avgang i 18-tiden - akkurat samtidig med Gatwick-avgangen.
Old 26-04-2008, 04:11   #19
fkrlf
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by sindreh View Post
Håper sterkt på at de satser på innenlandsmarkedet nå!
Spesielt Møre. Helst KSU !! ( )
Her har de nok uansett ikke noe å gjøre.. til nød Ålesund men jeg tviler på det også.. Hadde de fløyet mindre fly (mye mindre) så hadde muligens saken stilt seg litt annerledes.. Men med 189 setere er det bare å glemme Møre og Romsdal slik jeg ser det..
fkrlf is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2008, 08:52   #20
Maltwhisky
ScanFlyer Blue

Maltwhisky's Avatar

Jeg hadde ikke klagd dersom det ble litt hyppigere frekvens på rutene fra TRD.

Per idag er vel STN den Norwegianruten med flest avganger (utland), men kun tre ganger i uka.
Maltwhisky is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules