![]() |
|
![]() |
#21 |
critical mind
|
![]()
Hvorfor skal jeg ta bare SAS NO flaten i betraktning siden DY flyr en del ruter fra CPH, ARN og WAW???
Kanskje man klarer a se at hver "side" klarer a finne argumenter pro / contra. Tommy kommer med prosenter, man kan sette totale tall MD80 vs 737-300... Mens - til slutt er denne argumentasjon totalt dumt. Det finnes bare en miljovennlig fly, og dette fly er en glider. Alle andre fly, som brenner noe, forurenser og emmiterer noe. Og all dette skader klimaet pa hver sitt vis.
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Norwegian har vel først og fremst klart å få en del medieomtale om at de nå satser stort på "nye og miljøvennlige" fly. Med et storkjøp på borti 50 fly så synes jeg de har sine ord i behold.
Jeg skjønner ikke at noen har klart å lese presseomtalen som at de nå kun flyr de nye flyene. Det vil si, ettersom "lesere" sikkert er like oppegående som "brukere" er det ikke overraskende, men det fordrer en rimelig god evne til ikke å få med seg informasjon. Pressemeldinga til Norwegian er jo et godt utgangspunkt for å se hva Norwegian selv har sagt: http://www.norwegian.no/sw32036.asp De fleste artiklene jeg har sett er omtrent på samme nivået. Veldig bra jobbet av informasjonsavdelingen til Norwegian å få såpass mye ukritisk og positiv omtale av dette, men jeg er ikke med på at det setter SAS i noe spesielt dårlig lys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
OSL Slave
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Last edited by Shadow; 20-04-2008 at 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
critical mind
|
![]()
Achtung Ironi!
P.A.Viking Logikk: SAS NO: 40 737NG, ca 15 737CL -> Miljövenner SAS SWE: ~25 737NG, ~ 25 MD80 ??? NAX: 25 737CL, 2 737NG -> Mijö-"sviner" SAS DK: ~25MD80, 12 A319/A321 ??? Finn svarene selv ![]()
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man blander markedsføring og informasjons- og PR-arbeid her. Folk har fått dette inntrykket gjennom medienes positive omtale av DY, ikke gjennom DYs markedsføring. Såvidt jeg har oppfattet har DY aldri annonsert at de har mer miljøvennlige enn andre. SAS fikk for øvrig også "miljø-medieomtale" når de fikk det første flyet med winglets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I motsetning til SAS, så er Norwegian i ferd med å fase ut de gamle MDene - i løpet av et års tid er de erstatt med nye eller neste nye 738er med winglets. Som BU662 påpeker så kommer det 53 738er, ikke 3+2+1 som SAS har bestilt av 737NG. Fremdeles flyr SAS rundt med over 40 MDer som ikke er de helt beste for miljøet i tillegg til de 17 eldre 735/734er som også ikke er helt utørste.
Tommy777 prøver å påpeker dette er frekvens på destinasjoner. Dessverre Tommy, det er ikke stor forskjell mellom SAS Norge/SE/DK og Norwegian når det gjelder frekvens. Det er bare til å ta en titt på SAS Norge-sommertabellen for internasjonale flighter (som forøvrige ikke kommet fra trykkeriet ennå selv etter over tre uker at den er gjeldende) og den frekvensen enkelte av rutene har. Nei, SAS begynner å ligne mer og mer på en gammel løve uten tenner - brøle kan den, men orker ikke mer enn det. Brølet nå er om dette en betaler ekstra for setet og bagasjen hos Norwegian, men trenger man to hele avissider for å si det?
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
tiemand, da har du også sett de to avissidene - og nådde budskapet frem? Tydeligvis ikke!
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
det passer .... Men om DY lyver, nja, om man ser på side 9 http://www.norwegian.no/graphics/Inv...ng_30aug07.pdf , så skal man vel lese den minst 2 ganger for å se at selv ikke en 800w har -0- utslipp ? SAS Group sine miljømål er vel kommunisert her, http://www.sasgroup.net/SASGROUP_SUS...%20March08.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Prøv ARN, CPH, HEL, BRU, LHR/LCY, CDG, FRA etc. etc. I tillegg har SAS en meget stor fordel som DY ikke har: De er med i en allianse så dersom jeg ønsker å kommer meg til Gran Canaria, Athen, Kos eller hvilket som helst avhull DY flyr til vil jeg kunne komme meg til eller fra disse destinasjonene hver eneste dag med partnere som LH, Spanair, BD, Austrian, Swiss etc. etc, noe DY overhodet ikke kan. Så den gamle løven har fortsatt bra med tenner å vise frem. Sånn vil det alltid være når man er blitt kjempestor. Markedsføringsmessig er jeg meget skuffet over SAS, jeg hadde gjort det helt anderledes. Ikke som DY, men forsøkt å gjøre ting like enkelt som de gjor det Og til min venn i Berlin: Sleipe Kjos er vel det nærmeste Komisk Ali man kommer ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banned
|
![]() Quote:
hmmm.... http://e24.no/boers-og-finans/article2542471.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er det vel enklere å sette DY sin flåte av MD`er på bakken enn det er å parkere en langt større flåte av MD`er hos SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endret markedsføring | doffer | Småprat | 2 | 07-06-2011 23:08 |
CPH best i Norden på markedsføring | Someone | Småprat | 0 | 16-05-2011 10:01 |
DY med ny markedsføring | AirbusTrond | Flyforum | 1 | 24-03-2010 05:39 |
DY markedsføring i Sverige | RIBRO | Flyforum | 3 | 26-11-2008 10:25 |
13 prikker betyr dårlig markedsføring... | Concorde | Flyforum | 4 | 25-02-2007 12:51 |