Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-04-2008, 22:58   #1
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

Thumbs up På sett og vis ganske OT, selvom fly er en viktig brikke..

Den overskriften var vel bra vel? Jeg tenkte bare å gi UPS skryt, og håper de går inn og gir posten norge opplæring i å sende ting og tang. Bestilte meg ny optikk fra statene i går, pakkesporing som følger :

KOELN (COLOGNE),
DE 04/15/2008 9:53 P.M. ARRIVAL SCAN
04/15/2008 9:45 P.M. ARRIVAL SCAN

PHILADELPHIA,
PA, US 04/15/2008 11:03 A.M. DEPARTURE SCAN
04/15/2008 8:54 A.M. DEPARTURE SCAN
04/15/2008 1:58 A.M. EXPORT SCAN
04/15/2008 1:07 A.M. ARRIVAL SCAN

SECAUCUS,
NJ, US 04/14/2008 11:09 P.M. DEPARTURE SCAN
04/14/2008 8:40 P.M. ORIGIN SCAN

US 04/14/2008 7:36 P.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Betalte norsk avgift til UPS i sta, og ble informert at pakken ankommer på flyet i morgen tidlig, og er meg i hende rundt lunsj

Stort kjappere kan ikke frakt gå.

Old 15-04-2008, 23:04   #2
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: På sett og vis ganske OT, selvom fly er en viktig brikke..

Har du bestillt den Overnight eller noe slikt?

Ellers så er det veldig kjapp levering
Old 15-04-2008, 23:08   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

er enig baade UPS og FedEx er meget bra, utmerket tracking. DHL er en annen historie i hvertfall her borte....DHL hadde en daarlig dag ute paa vaar lille oey forleden dag, foerst blir DHL bilen tatt i farstkontroll 52Mph i 25Mph er ikke smart, men verre ble det....DHL sjaafoeren hadde ikke foererkort!!!!....saa der stod DHL bilen med pakkene inne i...
Old 15-04-2008, 23:09   #4
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

nei, riktignok var det express, men mye rart som blir kalt express på papiret og det i realiteten er stikk motsatt.. Pleier ta en ukes tid, men dette tar kaka.. Lurte på om jeg kunne stikke bort til maskina ved park i mårra og hente ut pakka sjøl, med det gikk ikke sa jenta hehe :-)
Old 15-04-2008, 23:13   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by petru26 View Post
Lurte på om jeg kunne stikke bort til maskina ved park i mårra og hente ut pakka sjøl, :-)
Hos oss kunne du gjort nesten akkurat det..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2008, 23:16   #6
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

men nesten skyter ikke cowboyen av hesten hehe :-)
Old 15-04-2008, 23:24   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
men nesten skyter ikke cowboyen av hesten hehe :-)

Nesten, i den forstand at den kommer til landet med en lastebil, og at containerene kommer til oss via en annen handlingagent her på OSL.. Men om du spør meg pent, kan du godt få løfte pakken ut av containeren selv om du vil.. Vi har hatt kunder som har vært så desperate etter en pakke at de har hjulpet til med å lempe pakker.. Da containeren var tom, fant vi ut at den lå i en annen
Old 16-04-2008, 00:04   #8
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

da hadde jeg nok klikka.. hehe.. håndterer nok frakt og pappesker pr dag om jeg ikke skal bryte containere hos fedex også :-) Men du er den første jeg skal gi lyd til Martin om jeg får noe tilsendt med fedex en gang :-) Får tru UPS-gubben orker å kjøre de få hundre meterne ned til jobben når optikken ankommer moderlandet.. Hvem agent kommer forresten containerne deres via her på osl av nysjerrighet ?
Old 16-04-2008, 00:17   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Men du er den første jeg skal gi lyd til Martin om jeg får noe tilsendt med fedex en gang :-)
Gjentar gjerne: Om noen på forumet noen gang har planer om og sende\motta\lure på noe om FedEx, så ta gjerne kontakt med meg.. Jeg er kun en liten PM unna..
Old 16-04-2008, 00:19   #10
JoeW
ScanFlyer Rusty

Trodde FedEx til privatpersoner i Norge leverte gjennom Posten Norge?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 00:26   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Trodde FedEx til privatpersoner i Norge leverte gjennom Posten Norge?
Det spørs hvor du bor.. Vi leverer med egne biler i Oslo, samt området rundt Gardermoen, Jessheim, Kløfta, samt Lillestrøm\Strømmen-området.. (sånn ca..). I tillegg har vi andre sjåfører som leverer Øst\Vestfold.. Om det er til firma eller privatpersoner, har ingenting å si.. (muligens et par unntak på et par postnumre, men jeg er ikke helt sikker..)

Og det er selvsagt mulighet til å hente pakker hos oss på OSL selv, om man vil det..
Old 16-04-2008, 00:39   #12
JoeW
ScanFlyer Rusty

Skal huske på det - har hittil unngått FedEx i Norge fordi jeg trodde det ble levering via Posten, og det er jeg ikke noen stor fan av(postbudet forklarte meg hvorfor jeg ikke hadde fått post dagen før at det var fordi det var for mørkt ute!). Men leverer dere "selv" i Oslo er jeg fornøyd.
Old 16-04-2008, 08:39   #13
LN-TAL
ScanFlyer Silver

UPS leverer også via posten.

Jeg bestillte også optikk ifra statene for 2 uker siden. UPS klarer å få pakken ifra USA til OSL og GJENNOM tollen på 3 dager. Posten bruker 5 dager ifra pakken er innlevert til dem til neste spor dukker opp på sporingen, og da har dem FAEN FLETTE MEG KLART OG SENDT PAKKEN TIL HORTEN !!!! (som da er feil, siden den skulle opp til Telemark).

Hvordan i heite hel... det er mulig for posten å bruke 5 dager mellom Gardermoen og Horten er det vel ingen (posten inkludert) som kan svare på. Men dette skjer nesten hver gang posten skal sende pakker ifra OSL til Vestfold (og sorteringsterminalen). Det er ettellerannet som ikke fungerer på den strekningen, sannsynligvis på terminalen i Vestfold.

Og å ringe til posten å si at "pakken er borte, den burde vært registrert i vestfold nå", det er som å snakke til veggen. "Neida, den er på vei, den er bare ikke scanna i Vestfold".

Martin: det tilbudet skal jeg huske på. Ville vært mye enklere for meg å bare få plukke opp pakken på Gardermoen når jeg er på jobb, istedenfor å la posten få kloa i den og ødelegge hele greia.
LN-TAL is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 12:39   #14
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

da var optikken i hus :-) dæven, det gikk kjapt! Levert rundt lunsj som ble sagt, jeg noen tusen fattigere, men en linse rikere... blir nok noen prøvebilder i dag eller i mårra :-)
Old 16-04-2008, 12:46   #15
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Enig i at UPS och FedEx är bra! DHL kommer jag ALDRIG att använda mig av efter en stor cirkus med en leverans från Korea.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 12:46   #16
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Posten sier selv at de er litt mer opptatt enn de fleste av å levere..
Her i vinter ringte det på døren en formiddag. Utenfor stod det en kar fra posten og skulle levere en pakke til "Hansen" - tidligere eier av huset.

Jeg kunnde da meddele at Hansen var flyttet for halvannet år siden, men ikke så langt. Han bor 500 meter bort i veien. Du kjører forbi leiligheten hans på veien tilbake.

Da svarer den eminente postmedarbeideren: Er ikke så nøye, nå har jeg forsøkt og da er det ikke mitt problem lenger.... Jeg sender den tilbake til sortering.

Og gikk avgårde glad og fornøyd... Mens kunden måtte vente i flere dager på pakken sin.
Det er kundeservice det...

Og neste gang jeg bestiller noe, så blir det alle andre enn posten som leverer.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2008, 15:37   #17
JoeW
ScanFlyer Rusty

Har veldig god erfaring med UPS - familiefirmaet har avtale med dem, etter tre crappy måneder med DHL for noen år siden. DHL klarte flere ganger å påstå at sjåførene ikke var utrustet med mobiltelefoner, og at det ikke var noen måte å få tak i en sjåfør på.

Når jeg skal ha noe sendt med UPS ringer jeg, og de er her ofte på under en halvtime. Impressing, hvis man er vant til Posten Norge AS...
Old 17-04-2008, 00:11   #18
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Morsomt å lese om erfaringer med diverse fraktselskaper. Selv gjør jeg store deler av innkjøpene på jobben, og da med varer som kommer fra mange forskjellige lokasjoner. FedEx har jeg aldri prøvd, men både TNT og UPS er helt kanon! Pakker som kommer fra Tawian er fremme på etpar dager, og alt er i grunnen bare velstand hele veien.
DHL derimot er så til de grader talentløse at jeg knapt tror det er sant. Ingen vet noe som helst om hvor noe befinner deg, og får du flyfrakt fra Nederland frem på under en uke, så er det kryss i taket. Needless to say, det er et krav til alle våre leverandører at ingen verdens ting skal sendes med DHL overhodet.

Ellers skjønner jeg ikke helt kritikken mot Posten hele tiden. Vi sender ut borti 120 pakker daglig hos oss innen Norge, og noen få i uka rundt i Skandinavia og jeg kan knapt huske noensinne at de har rotet bort noe, skadet noe eller forsinket varene vesentlig. De er rett og slett fenomenalt bra!
Old 17-04-2008, 01:29   #19
Shadow
OSL Slave

Shadow's Avatar

Brukte DHL mye når jeg bestillte DVD'r fra USA en periode, var fremme ganske kjapt. Frakten (via fly hehe) ble betalt via avsender, og null avgifter her i landet. Men så en dag skulle jeg bestille noe fra Tyskland, også her ble frakten betalt via avsender. Greit nok at denne ble sendt med bil opp, men nå skulle plutselig DHL ta seg betalt for ditt og datt, selv om pakken hadde en verdi på under kr 200 og brukte selvsagt flere dager på dette.
Så har hatt blandete opplevelser med dem.

Next flight(s):Tja, si det du
Shadow is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules