![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
The total number of passengers flown in March 2008
was 588 173 compared to 479 592 last year, an increase of 108 581 passengers (23 %), and a 47 % increase in passenger traffic. -Total passenger traffic (RPK) increased by 47 %, compared to last year. -Total capacity (ASK) increased by 42 %, compared to last year. -The cabin factor was 81 %, which is an increase of 3 percentage points compared to the same period last year. -The company estimates a yield around NOK 0.59 for March 2008. ![]() ![]() http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/...8.pdf?id=53074 Last edited by BU595; 08-04-2008 at 08:22. Reason: Link |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
...men yielden er ned hele 20 %. Dette blir ikke pent på bunnlinjen for Q1!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
påske + åpning av Rygge med masse low-yield. Tipper april blir bedre, men yielden synker og synker. MD90 - du har tall for apr07 (har ikke mine her), hvordan ligger mar08 an i forhold til apr07? Med tanken på påsken, må jo strengt tatt mar08 sammenlignes med apr07 for å få mening
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
om vi regner med CASK på 50 øre og 4% ancillary revenue på toppen, skal mars gi et negativt resultat på 3,5 mill med ancillary revenue og 16,5 mill uten. Eller hva sier Berlin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I apr07 var yielden 0,69. Resultatmessig ble april i fjor vesentlig bedre enn mars i år.
Spörsmålet er også hvordan det går i FlyNordic. Også der i gården legges jo produksjonen om til flere lange, dyre Europa-turer. Salget på mange av rutene fra ARN har dessuten startet bare et par måneder för oppstart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har veldig vanskelig for å tro på CASK på 50 øre. I Q107 var CASK 56 øre. Og med tanke på fuelprisene er det vel mer sannsynlig at det finns en nedside i Q108... Jeg tipper vi får se en kraftig resultatsvekkelse i Q108 i forhold til Q107 da resultatet för skatt ble ca -30 MNOK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Norwegian øker trafikken mer enn SAS. Men inntektene gruses.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1375349.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det har gått svært mange billigbilletter fra Rygge, og Norwegian har også hatt hva jeg vil kalle "uforsvarlig" mange priskampanjer i vinter, blant annet med mars som salgsmåned. Det er dermed ikke så rart at det blir mange passasjerer med lave billettpriser - og at Norwegian nå kjører en offensiv for å få flere reisende på fullfleks-billetter (jf. Mr. Bissniss-kampanjen). Dessuten svarer det seg at Norwegian ikke har satset like mye på norsk innenriks og korte Europa-turer som lange turer - det er jo nesten bare lange ruter ut fra Rygge og generelt nesten bare lange ruter som har blitt lansert siden i høst. De svekker selvfølgelig yielden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Man må ikke glemme at Rygge fortsatt er et prøveprosjekt og som Kjos sa, går det ikke så går det ikke, og da vil denne basen med tilhørende ruter bli nedlagt.
![]() |
#11 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Skulle jeg har flydd OSL-RAK, vil jeg sikkert har hatt en koffert/bag med meg og bestilt sete. I tillegg regner jeg (pessimistisk) med 2x 0,33 L Cola og en varmt maltid omboard hver tur. Dvs. for slik en lang tur/retur ancillary pa 700 NOK. De har en god del lange strekninger na, med Istanbul, Marakash, Tenerife og det blir mere i fremtida. Og jeg tror jeg har ikke valgt den store meny her... Domestic tallene er meget sterke - kapasitet er uendred og kabinfaktör stigger. Rett pa linje med Avinor sine tallene som viser at DY naermer seg 50% marked-andel pa de 3 viktigste ruter fra OSL. Internasjonal viser en tydelig "Rygge-Effekt". Likevel - fra min sikt - ingenting a vaere bekymret om. Det koster a oppstarte Rygge, og de hadde en del uflaks med Snag av NOC og jeg personlig forventer en del fine-tuning til Hösten na det gjelder rute-tilbud fra RYG og OSL. Det er ikke saerlig smart a fly en gang pa dagen fra WAW til OSL og en til RYG... En del ruter har sitt plass ved RYG og jeg tror vi vil se dette da vi far tidstabellen for höst. Prisene jeg ser na for April/Mai/Juni pa de ruter jeg skal fly er de facto en god del höyre enn i siste aret. Mens ja - jeg ikke flyr OSL-CPH... Samtidlig skal man ogsa relativere litt denne "vi-hadde-pasken-i-Mars". Sikkert, Pasken falt tidlig i ar, mens dette betyr ogsa at Pinse er tidlig (som gir positiv effekt i Juni) og i denne aret faller ogsa 1. Mai og Kristi Himmelfart tilsammen, som gir en meget positiv effekt. April har i denne aret ikke en eneste helligedag og bare 4 helger... . Sa det du "taper" en maned, "vinner" du en annen... Det hva jeg savner litt er noen ordene om utslaget av Centralwings-Fiasko som sikkert har en visst effekt pa DY sin WAW base.
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() ![]() Enig i at det nok etterhvert kommer en viss fordeling av ruter mellom RYG og OSL.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
tror nok tiden med gi-bort billetter er forbi og at det blir stadig vanskeligere for aktører og lage gode inntekter på det konkurransegrunnlaget som er i ferd med å skapes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De er jo bestandig enten utsolgt, eller så har de "feilberegnet" cateringen.
Da jeg var i Athen nå nylig, var vannkokerne" "i ustand" på vei nedover så ingen kaffe. På vei oppover, hadde de "feilberegnet" så de hadde solgt alle paniniene på vei nedover. Jeg synes bestandig det er noe tull med cateringen. Da jeg fløy med de til Madrid, var de utsolgt for alt av mat da de kom til rad 8. Ganske irritrende på såpass lange fligher. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er bedre at man går tom istedet for å kaste mat som ikke blir solgt! Lastet mat går på statistikk og hvor mye pax som er booket. Noen ganger kan det gå tomt, men sånn er det bare.
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() Kan ikke noen typer mat også brukes på neste flight? Hjem fra London forrige mandag tilbød SK sandwicher med minst tre forskjellige holdbarhetsdatoer. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
fra et kundesysnpunkt - HELL NO! fra et økonomisk synspunkt - it depends.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian øker med 2 787-9 og 8 737-8MAX | Someone | Flyforum | 0 | 24-05-2016 07:16 |
NORWEGIAN MED PASSASJERREKORD I MARS | sail4fun | Flyforum | 10 | 06-04-2006 01:02 |
OSL-SXF med Norwegian 22. mars | LN-KGL | TripReports | 1 | 26-03-2006 21:09 |