![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Flybestilling med mobilen
Som eneste flyselskap i Norge gjør Norwegian det mulig å bestille flybilletter med mobiltelefonen. Men få benytter seg så langt av tjenesten. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102632 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Litt forut for sin tid kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Jo kanskje, men som det står i artikkelen så har ikke Norwegian markedsført dette noe særlig. Men det er framtidsrettet å tenke på kommende generasjoner og hva dem er vant til.
SASBraathens vurderer jo også dette fortløpende, selv om de hoppet av for noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]()
NOen som vet hvordan det gaar med Norwegian hos Narvesen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
sms vil nok bli mere brukt med årene... Dagens ungdom gjør vel ikke annet enn å drive med mobilen sin - det vil DY tjene på!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Det ser ut som om Norwegian satser på IT teknologi generelt sett for å få ned kostnadene i selskapet. Jeg syntes de har vært veldig dyktige og fått til veldig mye på IT siden på veldig kort tid. SMS tjenesten bruker jeg innimellom for å sjekke flytider med priser, den fungerer som en rutetabell med prisinformasjon. Usikker på hvor mange som kjøpet billetter via SMS, men det er en veldig god service til kundene.:smokin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Å bestille flybiletter på SMS blir nok for de spesielt interesserte.
Hvor mange som kjøper i Narvesen kan jeg ikke si... , men det er visst endel spørrsmål om endringer og andre opplysninger som Narvesen ikke kan bistå kunden med, litt dumt at den man kjøper biletten av ikke kan gjøre alle "tjenestene" man ønsker slik som å endrebilett osv. Men stor honør til Norwegian som ligger i fremkant på distribusjon av biletter på disse måtene, med 3G mobiltelefoner så vil man kunne så helt andre tjenester på mobilen (som man aldre helt fikk med WAP) Geir |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Men man kan vel endre billetten på nettet om man ønsker det....
Er det egentlig så mange som endrer billettene sine, har ikke hatt følelsen av det, men dte er som sagt bare en følelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
NSB har jo også stor suksess med sms om rutetider. Send en sms til 2188 med fra/til stasjon og de neste 4 avgangen kommer opp!!! BRA NSB!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Er mange selskaper som har lagt ut sine tjenester på sms.Virker osm om dette bare er starten.....bare å kaste seg på toget!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Så en intern "reklamefilm" om fremtidens SAS Braathens denne uken... Der fikk man allerede beskjed før man kom til bagasjebåndet at bagasjen var forsinket...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Denne tjenesten har det vært snakk om en stund. Passer jo perfekt nå som det blir anledning til å handle taxfree ved ankomst fra utlandet.
Det samme får en om flyet er forsinket etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Har selv opplevd å ha fått bagasjen min med "feil" fly (vi var selv på feil fly..) og det værste med hele greia var jo at man stod i 30-40 min og ventet på ingenting... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Blir sikkert bedre nå som en får denne sms-tjenesten hos SAS.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Det kan ta utrolig laaang tid å få bagasje på OSL. Det skal bli godt når det kommer butikker i ankomsthallen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SMS varsel | ScandinavianAirlines | Reiseforum | 2 | 02-08-2010 10:58 |
Kommer det en flybestilling i dag? | EB | Flyforum | 11 | 05-02-2008 22:15 |
Sterke LH tall og ny flybestilling | Someone | Flyforum | 1 | 26-07-2007 19:25 |
airTran med resultat og flybestilling | LN-MOW | Flyforum | 3 | 30-04-2006 12:06 |
SMS på MH | Concorde | Flyforum | 0 | 29-09-2004 18:49 |