![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har et lite raskt spørsmål til dere som er litt inne i det her:
Jeg fikk en telefon nå i går om at en avgang som jeg har bestilt meg inn på er kansellert i forveien. Jeg er helt nødt til å komme meg dit jeg skal på samme tid som den opprinnelige avgangen jeg skulle være med, så mitt spørsmål er da - Har jeg krav på hotellrom eller noe hvis det er nødvendig for at jeg skal rekke å komme meg dit jeg skal i tide, og at dette dekkes av flyselskapet? Har jeg også evt. krav på ombooking til en annen avgang, uavhengig av prisen på denne avgangen så lenge det er på samme klasse? (kjipklasse) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
OSL Slave
|
![]()
Også litt avhengig av hvor lang frem avgangen er ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fra flypassasjer.no:
Dersom flyet ditt innstilles har du krav på: * forpleining * hotellinnkvartering der det er nødvendig * valg mellom refusjon eller omruting av billetten * standardisert erstatning på mellom 250 euro og 600 euro, avhengig av distansen du skal fly Unntak: Du har ikke krav på erstatning dersom flyselskapet kan dokumentere at innstillingens skyldes en ekstraordinær omstendighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Så da blir det en "melkerute med Spanair fra OSL til MAD med 5 timers venting før turen går til TFS der vi lander kl. 00.15 mot normalt HVIS flyet hadde gått kl 14.30. Det er IKKE morro når man har med seg små barn, men har man krav på noen erstatning her? Betalte jo selvsagt ikke noe ekstra for denne omveien til TFS da... Airbus 330. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Om du blir varslet minst 2 uker før avgang, får du ingen kompensasjon.
Om det finnes alternativer vil de fleste seriøse selskap kunne tilby et alternativ uten ekstra kostnad for deg, eller tilby full refusjon av billetten slik at du kan finne en annen reisemulighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200 | Utflyttet | Flyteknisk forum | 1 | 14-07-2013 13:43 |
Shanghai - Beijing i dag, kan noen hjelpe raskt? | Peppep | Småprat | 5 | 07-04-2013 12:00 |
Fly i sørøstlig retning, raskt over Drammen ca. 23 torsdag | SpottAir | Register- og ATC-Forum | 0 | 19-12-2009 13:54 |
AirTran vokser raskt... | EB | Flyforum | 0 | 22-10-2005 06:57 |