Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-02-2008, 15:40   #141
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
Default Re: Norwegian til Dubai

For oppklaringens skyld; Air Atlanta Icelandic har ingen B767. Icelandair derimot. Disse ryktene har kanskje ikke helt fotfeste...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 16:05   #142
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,256
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Hadde vært spennende om Norwegian hadde tatt skrittet fullt ut og fått tak i noen langdistansemaskiner. Mange muligheter kunne da dukke opp, og de hadde virkelig blitt en seriøs konkurrent til de store veletablerte selskapene.
Da måtte de også tatt skrittet fullt ut å begynt med C-klasse med hele pakket for å bli en seriøs konkurent til de store
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 16:18   #143
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
Default Re: Norwegian til Dubai

IMM!!! Kunne blitt en konkurrent??? Det er de da i aller høyste grad i dag...
EB is online now   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 16:19   #144
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Norwegian til Dubai

Norwegians konsept fungerer bra på Europa-ruter, men på lengre ruter er det klart at Norwegian må lage et litt annet konsept. Det er jeg sikker på at de også vil gjøre når de åpner ruter til New York, med flere.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 16:22   #145
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
Default Re: Norwegian til Dubai

Ta ut en 50 seter av 737-800`ene og de vil slå CO ned i støvlene på OSL-NYC
EB is online now   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 16:29   #146
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by EB View Post
IMM!!! Kunne blitt en konkurrent??? Det er de da i aller høyste grad i dag...
Ja det vet jeg da.
Men jeg mener at de da ville bli en konkurrent, ikke bare på det europeiske markedet, men også fått mulighet til å hamle opp med SAS, KLM og disse på oversjøiske ruter.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 17:00   #147
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: Norwegian til Dubai

Jeg vet i alle fall at til NYC flyr ikke jeg en 737, med max antall seter.
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 17:08   #148
Wishmaster
avsluttet
 
Wishmaster's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by Shadow View Post
Hehe - spørs hvor mye ekstra tanker hjelper når MTOW kommer inn i bildet da MTOW på en 800 ligger vel på rundt 79000kg. Så da er det bare å begynne med utregningen. Hmmm kanskje jeg skal leke meg litt i morra på jobben hvis jeg får tid.
Kjapt overslag:
Pax 189*84kgs=15876 + bag 190*15kgs =
payload: 18726
+BW: 41413kgs (empty weight, basic weight)
+crew: 470kgs (2+4)
+catering 500kgs ?? reelt?
== 61109kgs

Da har man 17,890kgs fuel å gå på.
Men jeg vet jo ikke ca trip fuel, og ikke vet jeg MZFW heller, ei MLDW.

BW tok jeg fra wikipedia...
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 17:17   #149
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Norwegian til Dubai

Hva med et annet konsept som ser ut å selge som hakket møkk hos andre selskap: Y+.

Ta en 800, napp ut 25% av setene, kjør 2+3 og litt mer armslag og så kjør Y+ only for feriefolk med litt mer råd eller biz-pax som vil spare penger?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 18:04   #150
valen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
Default Re: Norwegian til Dubai

Veldig bra dette her da! Det er ikke lenge etter
åpningen av denne ruta da det blir en ID tur !
En langweekend til Dubai blir det i allefall da! Morro!!!

GO NORWEGIAN!!!
__________________
the dreamer
valen is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 18:27   #151
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by Wishmaster View Post
Kjapt overslag:
Pax 189*84kgs=15876 + bag 190*15kgs =
payload: 18726
+BW: 41413kgs (empty weight, basic weight)
+crew: 470kgs (2+4)
+catering 500kgs ?? reelt?
== 61109kgs

Da har man 17,890kgs fuel å gå på.
Men jeg vet jo ikke ca trip fuel, og ikke vet jeg MZFW heller, ei MLDW.

BW tok jeg fra wikipedia...

Fra Airliners net:


Performance

Typical cruising speed Mach 0.785. Max certificated altitude 41,000ft.
737-800 - Standard range with 162 passengers 3585km (1990nm) or 5445km (2940nm) for high gross weight version.
737-900 - Standard range with 177 passengers 3815km (2060nm), high gross weight version 5083km (2458nm).
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 18:37   #152
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,521
Default Re: Norwegian til Dubai

Fuel capacity skal vaere 17285kgs .... foer installering av aux tank.
MZFW rundt 62.9 ...

Tripfuel ser ut til a vare rundt 14.500 .. plus alternate .. plus minimum remaining ...

Someone do the math?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 29-02-2008 at 18:43.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 19:27   #153
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,256
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Someone do the math?
Sorry. Er økonom og kan ikke regne i annet enn $
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 19:29   #154
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Fuel capacity skal vaere 17285kgs .... foer installering av aux tank.
MZFW rundt 62.9 ...

Tripfuel ser ut til a vare rundt 14.500 .. plus alternate .. plus minimum remaining ...

Someone do the math?

Tja, hva er det du vil ha regnet ut?
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 19:41   #155
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
Default Re: Norwegian til Dubai

Riktig - jeg liker ingen av maskinene på såpass lange strekninger!
EB is online now   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 19:44   #156
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Norwegian til Dubai

Continental har relativt få seter i sin 757-200, jeg tror nok Norwegian vil få både dårlig plass og service i forhold til Continental.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 19:44   #157
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,256
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by tripple-seven View Post
Ellers må gjerne noen forklare meg forskjellen på å fly en B737 i 7,5 timer kontra en B757 i 7,5 timer. Jeg ser ikke forskjellen...
Antar det muligens er CO 757 vs DY 737 du sikter til her?

Vel forskjellen er pitchen, servicen og underholdningen (CO er full gang med å innstallere AVOD i sine 757).

Det er ikke 737 som i seg selv er problemet, det er at den en i LCC config med maks antal seter
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 19:52   #158
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,521
Default Re: Norwegian til Dubai

Quote:
Originally Posted by tripple-seven View Post
Pirke, pirke: Fuel capacity på en -800 er 20800kg. (Ish) (3900kg i hver ving + 13000kg i centre tank)

..
OK, jeg tok bare foerste og beste jeg fant ...

Imidlertid vil den bare kunne ta litt over 16 tonn fuel foer den stanger hodet i MTOW uansett hvis resten av regnestykket stemmer ...

Med noen ledige seter, ser imidlertid regnestykket mye hyggeligere ut.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 20:36   #159
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Norwegian til Dubai

Ikke langt unna med 140 pax, maskinen vil ikke bli solgt helt full
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 20:36   #160
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Norwegian til Dubai

NVR bruker Baku som stopp til Goa. Den ligger ganske på rett lije til DXB
også ......... Hvorfor ikke. Rask 30 min stopp gjør vel ikke så mye fra eller
til ?? En kan ta full pax load, bagasje og mye mat til de som er bekymret for det
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Priser til Dubai på Norwegian.no LN-RRE Småprat 26 12-12-2013 15:35
Norwegian slutta å fly til Dubai? LN-RRE Flyforum 14 28-01-2012 09:53
Norwegian størst til Dubai fra Skandinavia MartinL Flyforum 30 03-12-2009 16:04
Pris Norwegian kontra SAS til Dubai 72rompe Reiseforum 16 01-12-2009 18:03
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian? EB Flyforum 91 16-10-2009 12:48


All times are GMT +2. The time now is 17:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.