![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
For oppklaringens skyld; Air Atlanta Icelandic har ingen B767. Icelandair derimot. Disse ryktene har kanskje ikke helt fotfeste...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,256
|
![]()
Da måtte de også tatt skrittet fullt ut å begynt med C-klasse med hele pakket for å bli en seriøs konkurent til de store
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
|
![]()
IMM!!! Kunne blitt en konkurrent??? Det er de da i aller høyste grad i dag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Norwegians konsept fungerer bra på Europa-ruter, men på lengre ruter er det klart at Norwegian må lage et litt annet konsept. Det er jeg sikker på at de også vil gjøre når de åpner ruter til New York, med flere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
|
![]()
Ta ut en 50 seter av 737-800`ene og de vil slå CO ned i støvlene på OSL-NYC
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Men jeg mener at de da ville bli en konkurrent, ikke bare på det europeiske markedet, men også fått mulighet til å hamle opp med SAS, KLM og disse på oversjøiske ruter.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Jeg vet i alle fall at til NYC flyr ikke jeg en 737, med max antall seter.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]() Quote:
Pax 189*84kgs=15876 + bag 190*15kgs = payload: 18726 +BW: 41413kgs (empty weight, basic weight) +crew: 470kgs (2+4) +catering 500kgs ?? reelt? == 61109kgs Da har man 17,890kgs fuel å gå på. Men jeg vet jo ikke ca trip fuel, og ikke vet jeg MZFW heller, ei MLDW. BW tok jeg fra wikipedia... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Hva med et annet konsept som ser ut å selge som hakket møkk hos andre selskap: Y+.
Ta en 800, napp ut 25% av setene, kjør 2+3 og litt mer armslag og så kjør Y+ only for feriefolk med litt mer råd eller biz-pax som vil spare penger? -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
|
![]()
Veldig bra dette her da! Det er ikke lenge etter
åpningen av denne ruta da det blir en ID tur ! En langweekend til Dubai blir det i allefall da! Morro!!! GO NORWEGIAN!!!
__________________
the dreamer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Fra Airliners net: Performance Typical cruising speed Mach 0.785. Max certificated altitude 41,000ft. 737-800 - Standard range with 162 passengers 3585km (1990nm) or 5445km (2940nm) for high gross weight version. 737-900 - Standard range with 177 passengers 3815km (2060nm), high gross weight version 5083km (2458nm).
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,521
|
![]()
Fuel capacity skal vaere 17285kgs .... foer installering av aux tank.
MZFW rundt 62.9 ... Tripfuel ser ut til a vare rundt 14.500 .. plus alternate .. plus minimum remaining ... Someone do the math? Last edited by LN-MOW; 29-02-2008 at 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,256
|
![]()
Sorry. Er økonom og kan ikke regne i annet enn $
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Tja, hva er det du vil ha regnet ut?
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,387
|
![]()
Riktig - jeg liker ingen av maskinene på såpass lange strekninger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Continental har relativt få seter i sin 757-200, jeg tror nok Norwegian vil få både dårlig plass og service i forhold til Continental.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,256
|
![]() Quote:
Vel forskjellen er pitchen, servicen og underholdningen (CO er full gang med å innstallere AVOD i sine 757). Det er ikke 737 som i seg selv er problemet, det er at den en i LCC config med maks antal seter ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,521
|
![]() Quote:
![]() Imidlertid vil den bare kunne ta litt over 16 tonn fuel foer den stanger hodet i MTOW uansett hvis resten av regnestykket stemmer ... Med noen ledige seter, ser imidlertid regnestykket mye hyggeligere ut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Ikke langt unna med 140 pax, maskinen vil ikke bli solgt helt full
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
NVR bruker Baku som stopp til Goa. Den ligger ganske på rett lije til DXB
også ......... Hvorfor ikke. Rask 30 min stopp gjør vel ikke så mye fra eller til ?? En kan ta full pax load, bagasje og mye mat til de som er bekymret for det ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priser til Dubai på Norwegian.no | LN-RRE | Småprat | 26 | 12-12-2013 15:35 |
Norwegian slutta å fly til Dubai? | LN-RRE | Flyforum | 14 | 28-01-2012 09:53 |
Norwegian størst til Dubai fra Skandinavia | MartinL | Flyforum | 30 | 03-12-2009 16:04 |
Pris Norwegian kontra SAS til Dubai | 72rompe | Reiseforum | 16 | 01-12-2009 18:03 |
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian? | EB | Flyforum | 91 | 16-10-2009 12:48 |