![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Heisann,
Er det noen som vet om man fortsatt får EBG ved kjøp av SAS Travel Pass ubegrenset årskort innenriks Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er jeg ingen ekspert, men det ser ikke slik ut:
EuroBonus Gull ved kjøp av 12-måneders Travel Pass på internasjonale ruter EuroBonus Sølv ved kjøp av 6-måneders Travel Pass mellom skandinaviske hovedsteder Det står ingenting om travelpass innenriks og EB-status. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Browncoat
|
![]()
Man får jo ikke lenger bonus ved reise innenriks, så at man i det hele får noe om man kjøper Travel Pass tviler jeg på. Det kan jo ses på som om man får bonus ved å reise innenriks hvis man skulle kjøpe et Travel Pass. Forbrukerrådet (eller hva det nå heter) sier vel at det da er ulovlig.
![]() |
#5 |
Browncoat
|
![]()
Hvordan det nøyaktig er på DYs cashpoints vet jeg ikke, men du får jo poeng der uansett om du flyr med DY, SK eller KLM. Dessuten får du vel poeng der selv om du bruker det til å handle i vanlig butikk også. Med andre ord så er vel ikke det et bonusprogram à la EB
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
DY sitt opplegg er egentlig ikke et bonusprogram. Det er et kredittkort med cashback, om jeg har forstått det riktig. Ingen innelåsningsmekanisme, med andre ord, og dermed ikke problematisk i forhold til konkurranselovgivingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for opplysningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Jeg synes det er på høy tid at SAS innfører bonuspoeng for kjøp med sine kredittkort, nå som man har cashback og pointback på mange kredittkort her i landet.
De kan jo utelukke poeng ved kjøp av SAS-billetter på innland, slik Norwegian gjør med sitt kort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Nå er ikke jeg ekspert på det legislative her, men jeg tror ikke Norwegian som selskap kan gi Cash Points for det ville kunne bli sett på som bonuspoeng, men banken deres kan det. Mange vil jo se på det som en omgåelse, men trolig er det nettopp den destingsjonen som gjør det mulig. Kanskje SAS burde gå i dialog med 365 direkte, for å kunne knytte seg opp mot dem. Eller, starte bank..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kortet har derfor egenskaper som kan virke konkurransedempende, men utenlands kan SAS benytte seg Eurobonus (Vi kan jo kalle det Even Steven :-)). Last edited by PeopleExpress; 17-02-2008 at 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror jeg setter meg på reservebenken i denne diskusjonen. Hva sier du Dr. TOS?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det ser ut som man får EBG når man kjøper årskort innen Norge eller Sør-Norge:
http://www.sas.no/Bedriftsprogram/Be..._Pass/Arskort/ og http://www.sas.no/Arkiv/EuroBonus/Om-EuroBonus/Gull-/ Ser det er en gammel diskusjon, men den kom opp når jeg søkte på google ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Man har fått EBG med årskort siden 2008. Tror det ble gjeninnført rundt sommerstider. Jeg kjøpte i hvert fall et slikt i juli 2008, og da var det nettopp innført.
Last edited by Hickok; 25-08-2011 at 06:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Travel Cash / travel wallet | FlightDeck | Reiseforum | 33 | 12-10-2018 15:22 |
Spørsmål vedr bruk av av electronic travel certificate UA? | joamykle | Reiseforum | 8 | 08-10-2015 10:42 |
To klasser på innland - årskort | morr | Reiseforum | 1 | 12-11-2012 22:18 |
Spørsmål om Pass, navn og ESTA | LN-SEK | Reiseforum | 1 | 16-04-2010 02:19 |
Årskort? | Norwegian 2009 | Reiseforum | 8 | 17-09-2009 19:28 |