![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
|
![]() Quote:
Ellers er det typisk sutring å høre fra en typisk NNorge ordfører. Hvis Forsvaret dro ville det ikke gå fly til Bardufoss i det hele tatt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Fornuftig av SAS... Morsomt at Norwegian blir monopolist... og så håper jeg at SAS setter inn kapasiteten på mer spennende ruter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
Braathens hadde såvidt jeg husker egen GH på BDU. Hvor har de tidligere ansatte tatt veien - gikk alle inn i SGS systemet eller finnes det en potensiell GH gründer med ex-BU kompetanse der? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
2. Siden når ble det ikke en ordførers jobb å stå på for sin egen kommune. Dersom han gjennom å skrike litt opp får et bedre kommunikasjonstilbud til sine innvånere, skal han ikke gjøre det? Det har ingenting med at han er fra N-Norge, det handler om at han gjør jobben sin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Første tanken som slo meg var QI med en CRJ200. De skal jo samarbeide med SAS om CRJ'er uansett fremover.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Posts: 182
|
![]() Quote:
Stiller meg 100% bak Sukram sine uttalelser. Bardufoss Lufthavn tar seg av trafikken fra Andselv, Øvrebygd, Setermoen, Storsteines, Sørreisa, Finnsnes og Senja. Uten forsvaret gir den ikke grunnlag for flere direktemaskiner til OSL om dagen, men der er nok folk i midt-troms til å forvare ruter både internt i nord-norge og direkte til oslo. Og Wiggo, på dette området, gjør hva han får betalt for både for Målsev og nabokommunnene sine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
...........og der var bakketjenestene klare.. Røros blir leverandør
http://www.nordlys.no/nyheter/article3346762.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]() Quote:
CRJ funker paa tynne ruter hvor det er faa alternativer og man kan presse prisene opp. Men hva skjer med SGS paa BDU? Alle oppsagt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Men hva skjer med SGS paa BDU? Alle oppsagt?[/QUOTE]
Hva er trafikkgrunnlaget deres etter at SAS slutter å fly? Ser ikke ut som at det er andre schedulerte ruter.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
De fleste ansatte i SGS på BDU får sikkert tilbud om å starte i Røros.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
..tja - regner med at SGS førs må foreta en beslutning om hvorvidt de skal være representert på BDU.
Om svaret er "nei" - deretter tilby ansatte jobb andre steder etter ansiennitetsprinsippet. Om dagen SGS personell i BDU ikke ønsker å flytte vil de selvfølgelig kunne søke hos Røros. Uansett ønskes Røros lykke til på BDU - kan si de sprer seg raskt! Hvor vil den neste etableringen komme tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]()
Dette kan jo bli interesant. Hvis SGS legger ned på BDU. Hvem skal stå for De-ice tjenesten der? Har Røros kompetanse på dette? eller har Forsvaret folk på dette?
__________________
upcoming flights.. mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]()
Spørsmålet er vel om Røros har et system for dette. Og jo det tar en stund å få god kompetanse på de-icing..
__________________
upcoming flights.. mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Trist at SAS forsvinner på Bardufoss.
Når det er sagt; de SGS-ansatte på BDU er de desidert sureste, arrogante og minst serviceinnstilte jeg har vært borti i hele SAS-systemet. Jeg har reist mye derfra, både som "vanlig" passasjer og på ID-billetter. Det var stort sett vanskelig å føle at man faktisk var kunde hver gang man gikk inn døra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]()
Er det bestemt at Røros skal starte opp på BDU? Det er vel ikke noe i veien for at SGS skal handle DY-fly? Mener SGS handler DY i ALF, KKN og på LYR da de føy dit. I tillegg er det jo SGS på ANX og der har det ikke vært et SAS-fly på år og dag. Nå er det WF som flyr der, tidligere har det vært både BX og (ja, nettopp) DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
|
![]()
Røros har så vidt jeg vet både system og god kompetanse på deicing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
|
![]() Quote:
Greit at vinteren er lang i nord, men med tanke på at de overtar 12. mai, bør det vel være mulig å få tak i deicere før vinteren kommer igjen. Som det ble nevnt litt lenger opp, man trenger vel ikke være NASA aspirant for å deice fly..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY331 BDU-OSL 27/05 OG DY338 OSL-BDU 29/05 | nikolai | Register- og ATC-Forum | 20 | 22-05-2014 10:22 |
BDU: DC-10 og C-17 | intotheblue | Bilder & foto | 17 | 26-03-2012 00:08 |
Spotteralert BDU! | Glenn | Flyforum | 0 | 17-08-2009 22:15 |
DY-regs BDU 02/03 | Glenn | Register- og ATC-Forum | 5 | 02-03-2009 21:12 |
Mellomlanding i BDU | sukram | Flyforum | 10 | 31-03-2008 12:19 |